Welke fiets??

Dingezz

MF'er
14 okt 2003
47
0
Vlissingen
Ik ben van plan om een andere fiets te gaan kopen, momenteel heb ik een fzr600 en ik vindt de zithouding tocht iets te sportief het is een leuke gooi en smijt fiets maar bij wat grotere afstanden krijgt ik toch wat last van m'n polsen en ik vindt dat ie onderin wat weinig koppel heeft.

Ik ben van plan om een meer toer-sport fiets te kopen ook omdat ik veel afstanden rij de laatste tijd en ik heb een budget van tussen de 1000 en 1500 euri, zelf zat ik te denken aan een wat oudere gpz of een jammie fj 11 of 1200, weet iemand hoe het zit met de betrouwbaarheid van dit soort fietsen, en of het überhaupt verstandig is om zo'n fiets te kopen?
 
fj1200 is een topbak, vriend van mij heeft er lang 1 gehad.

Er staat een kawa 900 op marktplaats onder kawa's, leuk ding wel..
 
Fj-tje zoeken voor dat geld moet lukken als je een beetje geduld hebt.

Is een wereldblok. Niet kapot te krijgen, gaat wel steeds meer olie gebruiken, maar blijft lopen. :}

Tipperdetips:

Plaatwerk is nie best, scheurt nogal wel eens. Is bijna niet meer aan te komen. of je betaald de hoofdprijs. Voor 1500 euro moet je geen plaatje willen, maar een complete zou wel fijn zijn natuurlijk.

Uitlaat is errug roest gevoelig, ga op de grond liggen en kijk naar de middenpot. Die is prijzig en niet te vinden 2e hands.

Bij de 11 en de eerste type 12 (is met een 16" voorwiel en dezelfde schijven voor als achter ) Is de 2e versnelling een zwak punt. tijdens testrit bij 5000 toeren een keer van het gas af en er weer vol op. Alsie er uit klapt fiets lekker laten staan.

Beste tip als je een FJ koop is www.fj1200.nl staan nog veel meer tips te lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan