Welke fietsenteller van dit rijtje op de motor?

Zag deze volgens mij is deze wel aan te raden?
Geen idee hoe het werkt ben een noob in dit soort dingen.


841428_LB_00_FB.EPS.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb zelf een uitgebreide fietscomputer van Sigma op mijn Z. Weinig zin om een piccie te posten, is al een oud ding. Gaat wel tot drie cijfers, dus voldoet goed. Alleen als je optrekt kan de computer niet bij houden. Vind ik persoonlijk ook niet zo belangrijk. Als je hem hebt magneetje aan de voorkant op je wiel, één op de voorpoot waarbij je er wel op moet letten dat er niet teveel afstand is met de magneet. Dan de omtrek van je wiel bepalen en invoeren. Als je dat goed doet is de computer ook nauwkeurig.
 
Waar zal ik de magneet dan plaatsen?

Ik had die van mij op de remschijf vastgemaakt,als je een spaakwiel heb,dan kan je
hem net zoals bij een fiets aan een spaak vastmaken,de gever had ik met een
beugeltje aan de voorvork buitenpoot vastgemaakt,dat werkte prima,ik heb er
317 mee gereden en nog bleef hij zitten :)
 
Toevallig was ik ook bij Halfords week of wat terug...

Sigma zat niet meer in het assortiment, Cateye hebben ze nu en werkt ook prima.
Ik heb de Velo 8, tot op de 0.1 nauwkeurig, 299.9km/ph en is retesnel.
Magneetje moet je wel ff ergens anders halen, die zag ik zo snel niet liggen....Van bijv. Koso hebben ze kleine magneetjes die zo in de imbus van je schijf valt...

IMAG0163.jpg


Hier nog een oude pic van de vorige eigenaar, kan je nog net de Magneet-opnemer zien zitten onderaan de vork.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Sigma tellertje ingebouwd. Deze heeft geen knopje aan de voorkant maar aan de onderkant. (lees niet aan de achterkant) Hierdoor is het lekker strak maar wel bedienbaar.

De magneet is van een Polar fietscomputer die ik al een tijdje heb. Hierbij zaten 2 magneten. Een voor om dunne, ronde spaken en een grote voor platte spaken. Van die laatste heb ik het schroefgedeelte afgezaagd en met Loctite in een tonnetje van een schijf gelijmd. Paste precies!

Deze werkt goed en koste maar iets van 15 euro bij de fietsenmaker. Cijfers zijn groot genoeg en heeft 3 cijfers.

full
 
Op mijn CB1300 heb ik ook een Sigma fietscomputer. Ik heb gekozen voor het type BC1009. Gekocht bij Belga fietsen in Groningen voor net onder de 25 euro. Werkt met een kabel.
Nadeel is dat je in het duister er niets op ziet.

Voor informatie kun je kijken op http://www.sigmasport.com/en/produkte/bikecomputer/ (SIGMA SPORT)
In de manual, die je kunt downloaden staan ook de technische specs van de fietscomputer. De mijne kan tot 199,5 km/uur aan.

De magneet heb ik met ty-ropes vastgezet op een alu plaatje en dat weer met ty-ropes vastgezet tussen de spaken van de remschijf. Omdat de magneet nu tussen de spaken zit kan hij niet wegslingeren vanwege de middelpuntvliedende kracht
Een foto van de montage
SigmaopCB.jpg


EgbertO
 
Laatst bewerkt:
Geen Cat-Eye nemen, die gaan rond de 117 km/u weer een km of 7 per uur aangeven.
Ik heb toendertijd een magneetje op de schijf geplakt en de opnemer met dubbelzijdig plakband én siliconenkit op de voorvorkpoot geplakt.

Dat magneetje had ik uit een spaakhoudertje gehaald van een kapotte teller.
Misschien dat een klein whiteboard of planbord magneetje ook werkt.
Dat kan je eenvoudig van te voren testen door hem heen en weer te bewegen langs de opnemer en kijken of de teller reageert.
Die opnemers zijn best gevoelig het gaat er om dat het magneetje exact tegenover de juiste plek van de sensor zit.
 
Laatst bewerkt:
Via Tech-Line/dealer in de buurt ook verkrijgbaar..

Doe je er ook meteen zo'n klein in-je-imbus-vallende-magneet bij a 1.50
http://www.polo-motorrad.de/de/magnet-einzeln-als-ersatzteil.html

Indertijd heb ik een kettingsmeersysteem gekocht en daarbij zat ook zo'n magneetje. Ik ging even kijken of ie paste. Dat deed het magneetje erg goed en daarna kwam bij de vraag hoe krijg ik het magneetje weer uit de kop van de inbusbout als de remschijf er af moet. Ik heb er geen grip op met een tang en ik heb ook al geprobeerd met een zware magneet. Gelukkig is de (achter-)schijf nog lang niet aan vervanging toe.

EgbertO
 
Op mijn CB1300 heb ik ook een Sigma fietscomputer. Ik heb gekozen voor het type BC1009. Gekocht bij Belga fietsen in Groningen voor net onder de 25 euro. Werkt met een kabel.
Nadeel is dat je in het duister er niets op ziet.

Voor informatie kun je kijken op http://www.sigmasport.com/en/produkte/bikecomputer/ (SIGMA SPORT)
In de manual, die je kunt downloaden staan ook de technische specs van de fietscomputer. De mijne kan tot 199,5 km/uur aan.

De magneet heb ik met ty-ropes vastgezet op een alu plaatje en dat weer met ty-ropes vastgezet tussen de spaken van de remschijf. Omdat de magneet nu tussen de spaken zit kan hij niet wegslingeren vanwege de middelpuntvliedende kracht
Een foto van de montage [http://i91.photobucket.com/albums/k298/egboosting/diversen/SigmaopCB.jpg (afbeelding)]

EgbertO

Enig idee hoe heet je schijf wordt :?
Ben bang dat tzt de tie-wraps zulen doorsmelten, en het magneetje met een akelige snelheid nog wel eens eraf kan vliegen. (hopenlijk niet in je oog..)
 
Indertijd heb ik een kettingsmeersysteem gekocht en daarbij zat ook zo'n magneetje. Ik ging even kijken of ie paste. Dat deed het magneetje erg goed en daarna kwam bij de vraag hoe krijg ik het magneetje weer uit de kop van de inbusbout als de remschijf er af moet. Ik heb er geen grip op met een tang en ik heb ook al geprobeerd met een zware magneet. Gelukkig is de (achter-)schijf nog lang niet aan vervanging toe.

EgbertO
Met zo'n zelfde of ander magneetje trek je 'm er zo uit :Y

Geen Cat-Eye nemen, die gaan rond de 117 km/u weer een km of 7 per uur aangeven.
Mijn Cateye heeft al "netjes" 200+ aangegeven dus ze zullen onderling wel wat verschillen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan