welke garmin zumo

k rijks

Rookie
29 sep 2013
8
0
GRONINGEN
Hallo ik zou graag een garmin zumo willen kopen maar zit te kijken naar 340 of 350 of 390
Ik zie dat de ene iets meer landen heeft en de andere een onderhoud programma voor de motor heeft
en de rest is zo als ik het zie het zelfde bleutooth touchscreen route zelf erop zetten alleen de prijs niet
wie kan mij echt duidelijk maken wat het grote verschil is
 
Hallo ik zou graag een garmin zumo willen kopen maar zit te kijken naar 340 of 350 of 390
Ik zie dat de ene iets meer landen heeft en de andere een onderhoud programma voor de motor heeft
en de rest is zo als ik het zie het zelfde bleutooth touchscreen route zelf erop zetten alleen de prijs niet
wie kan mij echt duidelijk maken wat het grote verschil is
ik weet het ook niet helemaal uit mijn hoofd maar je zou is een keer op www.google.nl kunnen kijken en zoeken op Garmin zumo en als je er toch bent zoek ook is op hoe het ook alweer zit met punten en komma's dat maakt de tekst een stuk duidelijker voor de mensen hier op het forum

*edit* En daadwerkelijk iets inhoudelijks. Kijk is op www.mrgps.nl

Kun je werkelijk alles vinden wat er over die apparaten te vinden valt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook een Garmin Zumo kopen, heb nu een simpele auto TomTom op mijn motor. Werkt op zich goed (ben een mooi weer rijder) maar mis het inladen van routes.

Heb gekeken naar een TomTom of een Garmin Zumo, maar mijn voorkeur gaat uit naar een Garmin Zumo omdat er meer routes beschikbaar zijn welke te downloaden zijn en er kan een action camera van Garmin met de Garmin Zumo bediend worden. Toekomst plan moet ik zeggen.

Ik heb de Garmin Zumo 340, 390 en 590 naast elkaar "gelegd". De Garmin Zumo 350 is volgens mij niet meer leverbaar.

De Garmin Zumo 590 heeft een groter scherm t.o.v. de Garmin Zumo 340 en 390. Op zich een groot voordeel echter het prijsverschil vind ik dermate groot dat deze voor mij afvalt.

Het grote verschil tussen de Garmin Zumo 340 en de Garmin Zumo 390 is de hoeveelheid landen. Het prijsverschil tussen deze beide vind ik dermate klein dat ik ga voor de Garmin Zumo 390!

Je koopt een Garmin Zumo voor langere tijd en ik weet niet naar welke landen ik ga over enkele jaren. Dus een Garmin Zumo 340 valt voor mij af.

Alleen nog even sparen! :-)
 
In het reizen en toeren deel lopen ook een paar draadjes over
Garmin en Zumo`s.
Daar staat veel interessante info.

Houd er bij aanschaf van een zumo wel rekening mee dat
het apparaat en de bijbehorende Software (Basecamp/mapsource)
Redelijk uitgebreid en complex zijn.
Het kost dus wel tijd en oefening om er goed mee om te kunnen gaan.
Hiertoe moet je wel bereid zijn.
En dan heb ik het nog niet over de bugs en eigenaardigheden van de garmin software :X

Tomtom schijnt gebruiksvriendelijker te zijn.

Zelf heb ik al jaren een Zumo 350LM
Een prima apparaat, maar het vereist wel oefening ;)
 
...

Een prima apparaat, maar het vereist wel oefening ;)
Dat is een understatement.
Ik heb ook een LM350, een prima apparaat, maar ik vervloek hem elke keer.
Het probleem is dat een route bij een versienummer van een kaart hoort.
Routes zijn altijd oud, en jij hebt een nieuwe kaart.
Je moet dan in basecamp de route kopieren en herberekenen met je nieuwe kaart.
Daarna moet je controleren of de route nog dezelfde route is als het origineel, zoniet dan moet je hem handmatig corrigeren. Daarna gooi je het origineel weg en gebruik je je nieuwe route.
Dat is even werk, ik vind het geen leuk klusje, maar dat is persoonlijk.
Het vervelende is dat de rest van je groep die moeite niet neemt waardoor iedereeen een andere route rijdt.

Onder de streep is een Garmin dan niet beter dan een Tomtom, maar wel veel ingewikkelder.

Als ik van de route wil afwijken om bijvoorbeeld te tanken is het daarna een geklier om de route terug te vinden, laat staan om Garmin zo ver te krijgen dat hij weer gaat navigeren. Super gebruikersonvriendelijk.
 
Ik heb een 350, ik zou volgende keer een tom Tom kopen, ik heb er echt een heleboel tijd in gezet om het apparaat te leren kennen incl basecamp en mapsource. Mijn conclusie is dat het de moeite niet waard is. Ik maak alle routes tegenwoordig zelf doormiddel van routepunten toe te voegen in het apparaat zelf. Ik gebruik de motor kaart en dit gaat veel beter dan het veranderen van de gpx routes.
Ik vind het een extreem gebruik onvriendelijk apparaat.
 
Ik heb een 350, ik zou volgende keer een tom Tom kopen, ik heb er echt een heleboel tijd in gezet om het apparaat te leren kennen incl basecamp en mapsource. Mijn conclusie is dat het de moeite niet waard is. Ik maak alle routes tegenwoordig zelf doormiddel van routepunten toe te voegen in het apparaat zelf. Ik gebruik de motor kaart en dit gaat veel beter dan het veranderen van de gpx routes.
Ik vind het een extreem gebruik onvriendelijk apparaat.
Ah, ik ben niet alleen :+
 
Dat bedoel ik dus.... :)
Ik rijd veel met een groepje vrienden.
En dan garmin toch het beste voor het uitwisselen en maken
van routes.
mits iedereen volgens de zelfde spelregels de routes maakt of aanpast.

Maar het kost veel tijd en zoekwerk om goed met het apparaat te kunnen werken.
 
ik heb maandje geleden de 390 gekocht en ben er 2 dagen later weekend op stap gegaan in het Zwarte Woud. Voor mij was het echt inpluggen en wegrijden met gemaakte routes op het apparaat zelf. Een externe wegenkaart of google maps op je telefoon maakt het maken van de routes een heel stuk makkelijk (en overzichtelijker). De interface op het apparaat zelf vind ik makkelijk werken. Ik laatst de 350 van een kameraad in handen gehad en die was lastiger te bedienen.

het punt met navigatie systemen is dat je zelf af en toe ff wat eigenwijzer moet zijn dan het apparaat zelf.
heb me nog niet verdiept in basecamp maar zal zsm gebeuren.
 
Ga naar www.garmin.nl, zoek de betreffende toestellen op, zet er een vinkje naast en klik op vergelijk.
 
Het grote verschil tussen de Garmin Zumo 340 en de Garmin Zumo 390 is de hoeveelheid landen. Het prijsverschil tussen deze beide vind ik dermate klein dat ik ga voor de Garmin Zumo 390!

Je koopt een Garmin Zumo voor langere tijd en ik weet niet naar welke landen ik ga over enkele jaren. Dus een Garmin Zumo 340 valt voor mij af.

Alleen nog even sparen! :-)

Tip: Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap :)
 
routes na lopen en corigeren met je eigen kaart versie of profiel doe ik al jaren niet meer.
ten eerste de meeste mensen hebben een life time update dus verschil is nihil (hooguit 1 a 2 updates).
En al zou er een verschil zitten tussen het profielvan de route maker en mij dan merk ik er toch erg weining van (hooguit dat je ff door een woonwijk wordt gestuurd maar dat hou ik altijd goed in de gaten).
is meer een mapsource dingetje van vroeger, is mijn menig.

gewoon herbereken uit op het apparaat, route erin en gaan met die banaan, niet nadenken ;) .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds jaar en dag een zumo 220.
Helaas heeft de aan/uit schakelaar het begeven; hij schakelt nu aan door spanning (usb) en ik schakel 'm weer uit door de stekker eruit te trekken.

Momenteel ben ik erg scherp op deze: MF Journalist: Test de nieuwe TomTom Rider 400

Ik ben toch meer een gemakszuchtige rijder merk ik. Zeker als de TT rider 400 live traffic aan kan (met file-omleidingen) zal ik denk ik overstappen.
Edit: ja dus, live traffic info.

Het grote voordeel van de Garmin vind ik dat deze bepaalde coördinaat-formaten aan kan. Daar heb ik bij Scouting nog wel eens gemak van.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een understatement.
Ik heb ook een LM350, een prima apparaat, maar ik vervloek hem elke keer.
Het probleem is dat een route bij een versienummer van een kaart hoort.
Routes zijn altijd oud, en jij hebt een nieuwe kaart.
Je moet dan in basecamp de route kopieren en herberekenen met je nieuwe kaart.
Daarna moet je controleren of de route nog dezelfde route is als het origineel, zoniet dan moet je hem handmatig corrigeren. Daarna gooi je het origineel weg en gebruik je je nieuwe route.
Dat is even werk, ik vind het geen leuk klusje, maar dat is persoonlijk.
Het vervelende is dat de rest van je groep die moeite niet neemt waardoor iedereeen een andere route rijdt.

Onder de streep is een Garmin dan niet beter dan een Tomtom, maar wel veel ingewikkelder.

Als ik van de route wil afwijken om bijvoorbeeld te tanken is het daarna een geklier om de route terug te vinden, laat staan om Garmin zo ver te krijgen dat hij weer gaat navigeren. Super gebruikersonvriendelijk.
O-) :+
 
https://www.youtube.com/watch?v=WjkZfP2LxiU&feature=share&list=PL8pVzS0kLAuPB1GvhrjjJrFT_1HYLcjqV O-) :+
:}
Filmpje stop na 1 minuut op mijn tablet. Deze moet ik later nog eens op de pc gaan bekijken.
Dank je wel *O*
 
Ik snap de moeite niet bij Garmin.
Ja, het is even ervoor gaan zitten en als je Mapsource gewent bent kan het wat weerstand opleveren naar Basecamp toe maar verder werkt het prima.
Een route dupliceren en herberekenen is een kwestie van een paar klikken met de muis en mocht er een verschil opgetreden zijn dan is het ook klikken en slepen om het goed te krijgen.
Bij TomTom heb je dit niet omdat je daar geen eigen programma bij hebt (Tyre is niet van TomTom) en in Tyre zit je altijd al met een verschil in kaarten omdat er in TomTom geen Google maps kaarten zitten.
Bij TT zal de route in het apparaat na het laden herberekent worden en heb je geen weet van afwijkingen omdat je niet kan vergelijken.
De TT zal vast wel een paar punten beter hebben maar minder mogelijkheden verhoogd inderdaad het gebruiksgemak maar of het de algemene functionaliteit ten goede komt heb ik mijn twijfels over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan