Welke Garmin Zumo?

kazuyakevin

Rookie
11 mrt 2016
7
0
Alphen aan den Rijn
Al enige tijd lees ik mee op dit forum zonder een account. Aangezien ik nu toch echt zelf ook een vraag heb, toch maar een account aangemaakt.

Kleine introductie:
Mijn naam is kevin en rij een Honda CBR125. Ik ben voor volgens jaar, wanneer ik een A2 rijbewijs heb, een motorvakantie inplannen naar oost/zuid europa met een BMW R1100RT. Ik ben alvast enige dingen aan het plannen en kijken om een inzicht te krijgen in de kosten en spullen die ik hiervoor nodig zal hebben.

De vraag:
Voor zo'n grote trip heb ik natuurlijk wel een (goed) navigatiesysteem nodig. Nu heb ik al een premium account op Myroute, omdat ik dat een hemelse website vind om routes in te plannen. Ik herken bij enkele navigatie apps op de telefoon dat bij het plannen van een route, het niet mogelijk is om een routepunt over te slaan, of als ik ergens heb overnacht, te beginnen op een door mezelf gekozen routepunt. Nu was ik al een hoop informatie aan het verzamelen met welke Garmin Zumo's dit kan, maar ik kan weinig hierover vinden. Dus nu de vraag, welke Garmin Zumo's hebben deze funcies? Ik ben wel van plan om een tweedehands Garmin aan te schaffen van rond de maximaal 250 euro, dus niet de nieuwste versies graag.

Alvast bedankt! :)
 
Als je werkt met myrouteapp gold dan vermoed ik dat je ook de TT kaarten en instellingen voor kronkelwegen hebt ontdekt. Dat vind ik zelf althans de leukste optie in myrouteapp.

In dat geval zou je ik je adviseren ook naar de TT Rider te kijken. Zie de vierde film op TomTom Rider 400/410/450/550: uitgebreide video-review — MrGPS om te zien hoe je daarop routes, ook halverwege, kunt starten.

Werk je met myrouteapp icm een Zumo dat adviseer ik je beslist ook met een track te werken. In dat geval wel automatisch herberekenen uitschakelen.

Trackimport is met elke zumo vanaf de 660 probleemloos mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zat ik me ook af te vragen, die levert toch echt 66 Kw en dat is iets te veel van het A2 max af.
Die knijp je ook niet even omlaag naar 35 Kw, lijkt me.
 
De vraag:
Ik herken bij enkele navigatie apps op de telefoon dat bij het plannen van een route, het niet mogelijk is om een routepunt over te slaan, of als ik ergens heb overnacht, te beginnen op een door mezelf gekozen routepunt.

Nu de vraag, welke Garmin Zumo's hebben deze funcies? Ik ben wel van plan om een tweedehands Garmin aan te schaffen van rond de maximaal 250 euro, dus niet de nieuwste versies graag.
Als je een Garmin wilt zou ik je de Zumo 660 aanraden.
Deze maakt niet het onderscheid tussen harde en zachte routepunten, zoals de Zumo 350, 390, 590 dat wel doen en wat tot de nodige vragen, verwarring en frustratie leid bij de gebruikers die er te weinig tijd in investeren om toch handig met die dingen om te kunnen gaan.
De Zumo 660 kent wel geen kronkelroute functie maar daar kan je MyRouteApp voor gebruiken (als je Gold member bent over TT en Here kaarten)
Ook de Rider 40 of 400 zijn een optie. Zou zelf dan wel de 400 adviseren, toestel zal waardevastere blijven dan de 40, alhoewel tweedehands is dat misschien een voordeel als je er een wilt overnemen. Ze hebben beiden LifeTime kaarten maar de 400 ook LifeTime verkeersinformatie welke heel goed schijnt te werken. Daarbij heeft de Rider een heel leuke "spannende (kronkel) route" functie waarmee je snel een mooie route laat genereren.

Bij beide toestellen is het geen probleem om routepunten over te slaan.
Met de 660 rijd je op eigen inzicht gewoon ergens de route op en zal hij deze oppakken. Met de Rider gaat dit automatisch met begeleiding naar een dichtstbijzijnde locatie op de track, echter kan je hier ook op eigen inzicht van afwijken en elders besluiten de route op te pikken, de Rider blijft wel herberekenen naar een dichtbijzijnde locatie op de track, totdat je er weer op rijdt.
Ook kun je bij beide toestellen snel even een via-punt op de route prikken en zeggen; rijdt daarheen.

MyRouteApp kan een GPX route/ track maken waarmee beide toestellen overweg kunnen, echter de integratie met TomTom is verregaander.
Maar bij een Zumo (let wel op LifeTime of actuele kaarten) kun je BaseCamp gebruiken, waar je de CityNavigator kaarten maar ook bijv Open-Street-Map kaarten bij kunt gebruiken.

Ikzelf heb zowel een Zumo 660 als een Rider 400.
Bij vooraf gemaakte routes in clubverband welke ik voorrijd gebruik ik de Zumo.
In mijn eentje een rit op de bonnefooi, of gewoon oriënterend op de kaart, gebruik ik de 400.
Wil je veel instellingen, die heeft de 660.
Heb je geen bijzonder eisen maar wil je wel gemakkelijk en snel met je toestel overweg kunnen en gewoon rijden dan is de Rider 40/400 aan te bevelen.
Bij vragen kan je ook een PM sturen.
 
Laatst bewerkt:
Als je een Garmin wilt zou ik je de Zumo 660 aanraden.
Deze maakt niet het onderscheid tussen harde en zachte routepunten, zoals de Zumo 350, 390, 590 dat wel doen en wat tot de nodige vragen, verwarring en frustratie leid bij de gebruikers die er te weinig tijd in investeren om toch handig met die dingen om te kunnen gaan.

Hmmm.. klopt an sich wel, maar dan zou ik toch adviseren er gewoon even die benodigde tijd in te investeren. Als je eenmaal weet waar het om gaat kost je dat niet meer dan 1 minuut en 31 seconden ;) Zie

Maar bovendien: als je werkt met de track als routebasis dan hebt je überhaupt geen viapuntenprobleem. Kost wel tweemaal zo veel tijd ;)
Zie
 
Sorry voor de late reactie, maar had even andere prioriteiten. Vooreerst de motor, als het goed is mag je gewoon een 70KW naar beneden afvoeren, al is het voor mij nog niet helemaal zeker welke motor ik wil gaan aanschaffen.

Voor mij is het verder helemaal duidelijk nu. Ik heb inderdaad MyRoute Gold en zal dan ook gaan kijken voor een Garmin Zumo 660.

Bedankt allen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan