Welke gearing op een sm?

Das dus niet het probleem.
Wat zegt de bandenboer dan van het euvel?
jij gelooft daar nog in he? ;)
Ik hoor van meer maxxis gebruikers dat ze bij hogere snelheden onstabiel worden dus lijkt me dat het maxxis-karakter...
Nou zijn dat snelheden die je niet lang rijdt op een mickey-mouse baantje, dus is dat niet onoverkomelijk.... maar "toerend" op dijkjes vinnik het wat minder.
Leuk voor op korte baantjes, verder geloof ik er niet meer zo in... kgeloof nooit dat maxxis er net zoveel research in stopt als de "echte" merken...
 
jij gelooft daar nog in he? ;)
Ik hoor van meer maxxis gebruikers dat ze bij hogere snelheden onstabiel worden dus lijkt me dat het maxxis-karakter...
Nou zijn dat snelheden die je niet lang rijdt op een mickey-mouse baantje, dus is dat niet onoverkomelijk.... maar "toerend" op dijkjes vinnik het wat minder.
Leuk voor op korte baantjes, verder geloof ik er niet meer zo in... kgeloof nooit dat maxxis er net zoveel research in stopt als de "echte" merken...

Maxxis heeft toch ook banden voor "gewone" motoren?
 

Pfffff, waar is nou die algemene kennis van je :P
Dan heeft Maxxis het euvel wel uit die banden gehaald/gekregen.

Op de site van Maxxis staat die die banden alleen voor competitie-gebruik zijn trouwens (misschien oude info?).
 
Op dinsdag 20 januari 2004 12:40 schreef PeeJay het volgende:Dan heeft Maxxis het euvel wel uit die banden gehaald/gekregen.
da's een aanname die ik niet voor mijn rekening durf te nemen... lefgozert ;)

yokohama, cheng shin, kendo etc maken ook straatbanden... test jij ze ff?
 
Op dinsdag 20 januari 2004 12:50 schreef GuZ het volgende:yokohama, cheng shin, kendo, mitas, duro etc maken ook straatbanden... test jij ze ff?


Geen probleem op een lichte motor, maar op die tourmotor van jouw is dat natuurlijk vragen om problemen.
 
jij gelooft daar nog in he? ;)
Ik hoor van meer maxxis gebruikers dat ze bij hogere snelheden onstabiel worden dus lijkt me dat het maxxis-karakter...
Nou zijn dat snelheden die je niet lang rijdt op een mickey-mouse baantje, dus is dat niet onoverkomelijk.... maar "toerend" op dijkjes vinnik het wat minder.
Leuk voor op korte baantjes, verder geloof ik er niet meer zo in... kgeloof nooit dat maxxis er net zoveel research in stopt als de "echte" merken...

Het zijn ook intermediates en geen banden voor een compleet droog wegdek. Logisch dat dat meer wringt. Ik denk dat je gewoon een verkeerde verwachting had. Ik ben vooral over Maxxis te spreken omdat ze zo vergevingsgezind zijn en makkelijk sliden. In ieder geval kun je een Diablo (of wat had je ook al weer?) niet vergelijken met een Maxxis intermediate.
 
@ Speedphreax: wat voor gearing heb jij op je 620sc? Is 15-45 goed te doen?

16:48 dus hetzelfde als 15:45. Wat mij betreft prima te doen... Ook op de weg. Voor lange afstandswerk heb ik overigens een andere motor dus ik hoef er ook niet echt ver mee.
 
Het zijn ook intermediates en geen banden voor een compleet droog wegdek. Logisch dat dat meer wringt. Ik denk dat je gewoon een verkeerde verwachting had.
mmm, ik had hier toch om adviezen gevraagd. Als dan beweert wordt dat zelfs de witte beter is dan de mt60rs, ook niet bepaald een pure wegband, dan verwacht ik wel wat. Maar die pirelli's hebben koud beter grip dan witte maxxis en zijn stukken stabieler, die gaven geen wobbeltje... (en nog stukken goedkoper ook)
 
mmm, ik had hier toch om adviezen gevraagd. Als dan beweert wordt dat zelfs de witte beter is dan de mt60rs, ook niet bepaald een pure wegband, dan verwacht ik wel wat. Maar die pirelli's hebben koud beter grip dan witte maxxis en zijn stukken stabieler, die gaven geen wobbeltje... (en nog stukken goedkoper ook)

Mijn set mt60rs is nog redelijk goed. Ruilen? :P
Die mt60rs hebben op de baan weinig grip, maar daar rijd je toch niet ;)
 
mmm, ik had hier toch om adviezen gevraagd. Als dan beweert wordt dat zelfs de witte beter is dan de mt60rs, ook niet bepaald een pure wegband, dan verwacht ik wel wat. Maar die pirelli's hebben koud beter grip dan witte maxxis en zijn stukken stabieler, die gaven geen wobbeltje... (en nog stukken goedkoper ook)

Zoals ik toen ook al zei: Bandenkeus is heel erg persoonlijk. Ik zou je best van goede adviezen willen voorzien maar het is nou eenmaal geen exacte wetenschap ofzo. Toch klote dat je ze dan dus voor niets hebt gekocht. Overigens merk ik van dat zwabberen erg weinig.
 
Zoals ik toen ook al zei: Bandenkeus is heel erg persoonlijk. Ik zou je best van goede adviezen willen voorzien maar het is nou eenmaal geen exacte wetenschap ofzo. Toch klote dat je ze dan dus voor niets hebt gekocht. Overigens merk ik van dat zwabberen erg weinig.
Ach, voor de winter voldoen ze wel. Gelukkig gaan ze niet al te lang mee als is het jammer van hun schofterige prijs. Voorlopig maar niet te hard rijden en de achterband rustig warmrijden (wat toch wel wat bizar is voor een intermediate, zelfs met SC's had ik koud beter grip)
 
Ach, voor de winter voldoen ze wel. Gelukkig gaan ze niet al te lang mee als is het jammer van hun schofterige prijs. Voorlopig maar niet te hard rijden en de achterband rustig warmrijden (wat toch wel wat bizar is voor een intermediate, zelfs met SC's had ik koud beter grip)

Erg vreemd inderdaad. Had hetzelfde met die MTR60-ers. Heb je er al eens mee in de regen gereden dan?
 
Erg vreemd inderdaad. Had hetzelfde met die MTR60-ers. Heb je er al eens mee in de regen gereden dan?

Zal ook ff reageren :)
Rij nu een paar maand met de MT 60 R's.
Bevalt me wel. Naar het werk toe geraken ze niet echt warm. Daarvoor is de afstand
veel te kort. Nu, ik rij er alle dagen mee.
Onlangs had ik nog eens de tijd om in het weekend een toer te gaan doen,
en dan heb ik ze eens goed kunnen testen. Eerst was het droog. En dat ging goed.
Daarna werd het nat. Door onoplettende vrouw moest ik serieus remmen.
Tot mijn grote verbazing (ik geef dat gerust toe) maakte ik dus een stoppie van enkele meters, met natte banden.
Dus ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben ervan :)
 
Zal ook ff reageren :)
Rij nu een paar maand met de MT 60 R's.
Bevalt me wel. Naar het werk toe geraken ze niet echt warm. Daarvoor is de afstand
veel te kort. Nu, ik rij er alle dagen mee.
jij woont toch 6 km van je werk he?
je bent gek dat je daar je motor aan opoffert.....

ze worden niet echt warm, ondervind je daar last van (glijden e.d.) of is het meer een constatering (met de hand op de band)
Tot mijn grote verbazing (ik geef dat gerust toe) maakte ik dus een stoppie van enkele meters, met natte banden.
Dus ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben ervan :)
dat is de ervaring die "wij" er ook mee hadden... ;)
 
Ik woon idd maar 6 km van mijn werk.
En ja, het is idd wat jammer, maar ik probeer mijn machientje te verzorgen en rij soms speciaal nen grotere toer naar mijn werk om toch maar die olie wat warmer gekregen te hebben.
Genoeg olie verversen, elk weekend kuisen en soms eens een toer doen van een 100 km om da beestjen een beetje te laten werken.
Ik zou idd beter een goeie fiets kopen. Maar ik ben er mee bezig :)
Nu, daar ging dit niet over.
Dat voelen was idd met mijn hand. Die voelt wat warm aan.Gewoon lauw, niet koud.
Je begrijpt me wel he. Dus niet een denderende temp.
Op rijgedrag merk ik dat niet. Eergisteren nog een een voorval.
Ik rij naar huis, in de regen. Ik wil voorbijsteken. Op het moment dat
ik wil aanzetten, reed ik eigenlijk op de lijn. Mijn achterwiel breekt wat uit.
Als dat te ver gaat, is het een reflex om gas te minderen. Nu had ik dat niet.
Ik gaf gewoon gas bij en mijn beestje was goed te kontroleren.
Heb ook onlangs eens in onverhard gereden, via boswegen.
Daarna direct op tarmac kot weer opengezet. Wiel breekt wat uit, maar volledig
kontroleerbaar. Dat had ik niet met mijn dunlops D207.
Structuur van de band zal op dat gebied wel veel doen.
Maar het vertrouwen is er wel. En dat zit in het hoofd.
Als je geen vertrouwen hebt in uwen band, dan kunt ge er niet 100% voor gaan.
En dat heb ik eigenlijk wel bij den MT 60 R.
Nu, in de zomer is de dunlop ook goed he... Goeie grip, en slijt niet zo vlug.
Maar voor de winter neem ik andere banden.
Heb nog regenbanden ook liggen, maar het komt er maar niet van om die op te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan