welke ghoorbescherming op een SM?

bally

Die hard MF'er
11 mrt 2004
432
0
zuid scharwoude
Welke gehoorbescherming gebruiken jullie op een SM? Ik wordt gek van al die die klappen in me kop als ik oordoppen inheb. Zonder oordoppen is ook geen optie (te veel windgeruis) en heb al verschillende oordoppen gebruikt. Heb alpine oordoppen en van die gele bouwstoppers gebruikt. Maar er blijft een drumband naast je oren rammen. Wat is jullie optie? Het gaat dus om dikke 4t 1 pitters he.
 
En je rijdt met een cross-helm... en je zit met je hoofd in de turbulentie... Zonder oordoppen hoor je die klappen niet omdat ze overstemd worden door het windgeruis, geloof me: ze zijn er wel. Geen enkele oordop kan turbulentie weghalen. Zit er nog iets van een spoiler o.i.d. boven je koplamp?
 
nee het gaat erom dat het geluid dat als je erop zit zo doordringend is dat het vervelend is "in" je hoofd. alsof het dan wazig wordt. heb geen spoiler alleen een koplampunit van acerbis en that's it. De turbelentie valt ook wel mee.
 
Heb je last van je eigen uitlaatgeluid of dat van je voorganger?
Misschien kan je je bochtje achterin je demper veranderen zodat het geluid naar beneden wordt geleid.
 
misschien van het uitlaatgeluid (zit een ktm sx demper op) maar meer van het stampen van de cilinder, ook bij lage toerentallen. Met oordoppen heb je klappen in je kop, zonder doppen windgeruis. Dus wat is een gulden middenweg?
 
misschien van het uitlaatgeluid (zit een ktm sx demper op) maar meer van het stampen van de cilinder, ook bij lage toerentallen. Met oordoppen heb je klappen in je kop, zonder doppen windgeruis. Dus wat is een gulden middenweg?

Lichtere filters in je alpine doppen? Heb je maatdoppen of parapluutjes? Bij de de laatsten kan je makkelijk zelf je filter veranderen en kijken wat voor een effect dat heeft. Je kan natuurlijk ook eens Alpine bellen/mailen of zij een oplossing weten.
 
gewenning?
of mischien kan jij niet zo tegen de vette klappen?

kweenie, behalve af en toe blurred-vision heb ik nergens last van...

als je met een ope akra rijdt kan ik me voorstellen dat je gek kunt worden, maar met een standaard pijpie.... nee.
 
als je met een ope akra rijdt kan ik me voorstellen dat je gek kunt worden, maar met een standaard pijpie.... nee.

Ik kan niet wachten tot ik de mijne heb :P
Zal dag en nacht verschil zijn met mijn brakke hxc-pijp :)

Ik gebruik trouwens van die oordoppen die ze in het leger gebruiken voor het rijden in tanks enzo.

Als ik zonder oordoppen rij, dan denk ik bij elke tikje en rammeltje: "Zal het blok nog wel goed zijn?"
Helemaal para zonder oordoppen :+
 
Ik heb eens van die goedkope oranje oordoppen van Motozoom gekocht die het geluid x-decibels omlaag brengen. Oordoppen irriteren mij echter gauw dus ik heb ze alleen in bij "lange" ritten op de snelweg maar ik vind dat deze doppen hun werk wel goed doen. Overigens was ik ze vandaag op een ritje van een kilometer of 120 vergeten mee te nemen en ben nu zo doof als wat.

Crosshelmen zorgen ook voor de nodige hoeveelheid lawaai maar ik heb tijdens de vakantie de BMW R1150GS van mijn zwager te leen gehad en reed 130 km/u op die motor zonder ook maar een beetje last van de helm te hebben terwijl ie me op de SM dan bij wijze van spreke van mijn hoofd afwaait ;)

Moraal van dit verhaal: misschien ben je beter af met oordoppen die het geluidsniveau omlaag brengen in plaats van die bouwdingen die je oren helemaal afsluiten. Bij een SM moet je immers ook het interne geluid van klapperende vullingen en ratelende nekwervels niet uitvlakken :+
 
nee het gaat erom dat het geluid dat als je erop zit zo doordringend is dat het vervelend is "in" je hoofd. alsof het dan wazig wordt. heb geen spoiler alleen een koplampunit van acerbis en that's it. De turbelentie valt ook wel mee.

Heheheh, heb je die dikke pieston wel eens gezien die tegen de onderkant van jouw ruggewervel staat te stompen ? Kweenie of oordoppen daar wel tegen gaan helpen... }) Een balansas misschien een heel klein beetje
 
Ik heb nooit oordoppen in, op een gegeven moment werkt dat perfect hoor :(
 
gaat je motor ook beter van rijden, DONE
heb even de demper uit elkaar gehaald en alles is nog perfect in orde., dus daar kan ik ook een streep doorhalen. (wel even gekeken voor de zekerheid en geeft toch een fijn gevoel dat alles voor elkaar is.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan