Welke goede noppenbanden voor op de weg en terrein?

Japio42

Rookie
9 mei 2007
11
0
Hallo allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een KTM 620 LC4 met noppenbanden eronder.
Het is lekker rijden op het terrein, maar op de weg echt een ramp!!!
Een jankend irritant geluid van het achterwiel.

Mijn vraag:

Met welke banden kan ik redelijk, zonder bijgeluid, goed op de weg rijden, maar ook op terrein. Met name bos/zandwegen?

Ik hoor graag van jullie!!!

Jaap
 
GS kopen.

Noppenbanden janken nu eenmaal. En als ze geen noppen hebben rijden ze kut op zandwegen. Maargoed, zo een LC4 hoort niet echt op straat, dus die moet je mijden ;) Heb je geen straatbandjes nodig.
Hoe minder tussenruimte tussen de noppen, hoe minder geluid.

En trouwens, noppen rijden beter dan je denkt, kun je hard, erg hard mee (moet het wel een beetje droog zijn en je niet al teveel zuinig op je nopjes zijn...)

Maargoed, iets als een TKC, MT21, een type van Kenda waarvan ik het nummer even zo vlug niet weet, en nog legio banden.
 
Laatst bewerkt:
Onmogelijk.

Het blijft een compromis. beste compromis is voor mij de Michelin T63, en dan rijdt ik daarmee op een KTM LC4 620 ;) maar liever in het zand dan op straat... }) ;)
 
Mijn bandenmaat achter is 160 breedt passen hier ook die standaard BMW gs banden op(of zijn die 150 breedt??) of zijn er nog meer all-terrein banden in de maat 160/60/17die ook off en on road goed sturen :)
 
Met T63 heb ik zeer goede ervaringen. Op de weg rijdt het ook prima. In de vette blup vind ik hem echter snel vollopen.
 
Laatst bewerkt:
full

Plaatje zegt meer.
 
@bolski en wat is de bandenmaat van jou banden :) is dat achter 160/60/17 en voor 120/60???/17 :?
 
Laatst bewerkt:
90/90-21 en 120/80-18 of iets in die koers schat ik.
Beina goet:
130 achter

Op de TT600 zit voor trouwens een Kenda Enduro op het moment, bevalt erg goed in het terrein. Van spoor wisselen in het terein gaat erg gemakkelijk. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Op de weg slijt ie enorm.
 
Laatst bewerkt:
Beina goet:
130 achter

Op de TT600 zit voor trouwens een Kenda Enduro op het moment, bevalt erg goed in het terrein. Van spoor wisselen in het terein gaat erg gemakkelijk. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Op de weg slijt ie enorm.
Deze band wilde niet graag van spoor wisselen.....
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan