Welke GPS trackers gebruiken jullie? En waarom?

Patatties

MF'er
12 feb 2016
182
4
Amersfoort
Hoi!

Ik wil graag mn motor uit gaan rusten met een GPS tracker ,dus ben een tijdje research gaan doen. Ik vind het echter lastig om te bepalen welke nu het beste te halen is.
Mn dealer liet me Monimoto zien, maar ik lees/zie daar online nog niet veel van terug, dus geen idee of het een goed systeem is. Mijn vragen zijn dan ook als volgt:

1. Welke systemen hebben jullie?
2. Waarom hebben jullie gekozen voor die?
3. Hebben jullie wel eens test gedaan? hoe gingen die? (een soort verstoppertje gedaan bijvoorbeeld :p)

Ik kijk uit naar jullie reacties!
 
Ik ben van mening dat geen enkele gps tracker afdoende werkt bij diefstal. Men heeft o.a. gps jammers en anders stallen ze de gestolen motor in een ruimte welke geen gps signaal uit zend.
 
Waarom zou je je gestolen motor terug willen vinden?
Alle schade die dan gedaan is, ik zou die motor dan niet meer vertrouwen en koop van het verzekeringsgeld wel een andere.
 
Misschien is het enkel om de motor terug te vinden op de parkeerplaat, na een rondje wandelen.
 
Mijn ervaring is dat echte dieven (niet de vervelende buurjongen of joyriders) uitstekende apparatuur hebben waardoor de tracker niet meer werkt.
lees kan uitzenden waar hij is.
Kortom voor de diefstal heeft het dus helaas niet meer zoveel zin tegenwoordig :-( Ze zijn wel handig voor de thuisblijvers om te zien waar je rondhangt vooral tijdens vakantie e.d.

SPOT gen3 bijvoorbeeld.
 
Ik ben van mening dat geen enkele gps tracker afdoende werkt bij diefstal. Men heeft o.a. gps jammers en anders stallen ze de gestolen motor in een ruimte welke geen gps signaal uit zend.

Zit natuurlijk wat in. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die n motor steelt zo'n gps jammer heeft. Ik lees zo nog wel ns dat gestolen voertuigen eerst ergens anders worden geparkeerd voor n paar dagen, om zo te zien of iemand m komt halen.
Ik weet niet hoe makkelijk je aan een jammer komt, maar als het 50/50 is of iemand er een meeneemt of niet, dan vergroot je je kansen natuurlijk wel. Misschien is dat t waard?

Waarom zou je je gestolen motor terug willen vinden?
Alle schade die dan gedaan is, ik zou die motor dan niet meer vertrouwen en koop van het verzekeringsgeld wel een andere.

Deze afweging maak ik ook n beetje. Je maakt echter nooit echt winst op die situaties. Eerder hebben ze ook een motor van me gestolen, en hoewel goed verzekerd heeft het me al met al toch een paar honderd euro gekost. Anderzijds, als er van alles kapot is, dan wil je m misschien ook wel niet meer terug vinden.
 
Hier vond ik onderaan wat cijfers over "biketrac".
Tested: BikeTrac motorcycle tracker review

Daar staat het volgende:
"In 2016, 299 bikes were stolen while fitted with BikeTrac. 15 of these required an investigator to go out to use the RF beacon. 38 machines were never recovered, though of those, 18 tracker units were found, having been removed and dumped by the thieves. With only five percent of thefts requiring the use of RF tracking, it’s clear that thieves are still tending to leave bikes for a period to check if trackers are fitted – most recoveries are completed by BikeTrac within one to one and a half hours."


EDIT:
Oh en op hun voorpagina claimen ze over 2017 een 90% recovery rate. Dat is wel intressant :) Weet alleen niet of ze ook in NL service bieden.
BikeTrac
 
Laatst bewerkt:
heel leuk die verkooppraat maar meer als dat is het niet. zodra de motor niet in het zicht staat kan de politie er niks mee. GPS is niet nauwkeurig genoeg uit zichzelf om een exacte positie te bepalen. en dus weet de opsporingsambtenaar niet of hij bij jouw in de schuur staat of bij de buren een straat verderop. en ze gaan echt niet in een hele straat de woningen doorzoeken op zoek naar jouw motor. om op te rijden werkt het redelijk goed omdat de GPS dan niet de enige referentie is. je kan namelijk in elke bocht corrigeren aan de hand van het kaartmateriaal. zet het ding naast een hoog gebouw of onder een boom en de nauwkeurigheid loopt terug naar 100m of meer. en daar heb je helemaal geen jammer voor nodig. leg ik mijn GPS in het raamkozijn dan kan hij de in de buurt komen maar zie je de positie continu verspringen in een straal van zo'n 100 meter. leg ik hem een meter van het raamkozijn af vind hij helemaal geen positie meer.
en dan nog wat al denk jij te weten bij wie hij staat ga je hem zelf ophalen met alle risico's van dien of laat je het over aan de politie maar dan moet je het heel zeker weten waar hij staat anders doet de politie niks. je zou het moeten combineren met een zender die je kan uitpijlen maar die uitpijl apparatuur zal je zelf moeten leveren want die heeft de politie niet en een zender trekt heel veel van je accu dus kan je zelf ook vaak niet meer met de motor weg omdat je continu een lege accu hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan