Welke Guzzi komt in mijn garage?

Deel 1.

20230504_140311.jpg
 
Nou de spanning is voorbij.

20230809_143024.jpg

Zeker niet de mooiste Guzzi die ooit gebouwd zijn, maar met twin spark ontsteking rijdt hij fijn.
Er moet nog veel aan gebeuren wil hij weer netjes worden, maar ik heb de tijd. Ik heb nog een honda CB500, ook een 2 cilinder dus ik kan nog steeds brommen.


20230809_143000.jpg

En natuurlijk een nieuw topic gestart


Eindenlijk een Guzzi in de schuur
 
Laatst bewerkt:
Is dat echt merkbaar, zo'n twin spark? Heb ook wel eens gelezen dat het vooral een marketing ding is. Mooie motor hoor :t
 
Is dat echt merkbaar, zo'n twin spark? Heb ook wel eens gelezen dat het vooral een marketing ding is. Mooie motor hoor :t
Geen idee, volgens mij kan alleen iemand die het heeft laten daar over oordelen. Het verhaal van de verkopende partij: zuiniger, pakt onderin makkelijker op, loopt mooier. Maar geen idee, hij heeft ook injectie, dus het is zeker niet zo'n rauw lopen Guzzi als vroeger met de carburateurs.
 
Geen idee, volgens mij kan alleen iemand die het heeft laten daar over oordelen. Het verhaal van de verkopende partij: zuiniger, pakt onderin makkelijker op, loopt mooier. Maar geen idee, hij heeft ook injectie, dus het is zeker niet zo'n rauw lopen Guzzi als vroeger met de carburateurs.
Mijn motor heeft ook dubbele ontsteking, maar ik kan het ook nergens mee vergelijken..
 
Als dat frame een beetje lijkt op een 1000S, kan je die kant op.

Ik heb ooit een BMW R90/6 ge-twinsparkt, 1 op 1 vergeleken, start beter, beter onderin, zuiniger heb ik nooit gemerkt, blok hing in een zijspan.
Wel ongestraft 95 octaan tanken zonder te pingelen.
 
De modellen van dat andere merk werden eind '90/2000> ook wel achteraf aangepast naar Twinspark om het rückelfahren te verminderen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan