Welke Guzzi komt in mijn garage?

martijn76

Die hard MF'er
13 nov 2016
5.442
6.826
Voorne Putten
Sinds de verkoop van de SP1000 is mijn garage Guzzi-loos en dat moet gewoon weer veranderen.
Een jaar of 3-4 is er van alles voorbij gekomen, tegenwoordig meestal te duur, maar over de grens staat er nog wel eens wat voor een pre-covid prijs te koop.
Ik heb een top 3, allen compleet anders en alle drie vind ik ze er geweldig uitzien.
Een 1100 Sport, superbike-achtig, een V11, naked maar sportieve zit of een Griso, een echte naked.
Omdat ouwehoeren over motoren gewoon leuk is; wat is de verstandigste en/of leukste keus?

(Willekeurige plaatjes)

De 1100 Sport met injectie:
1679996128585.png


Een V11 Scura:
1679996214072.png


Een Griso 1200:
1679996266373.png
 
Ik heb nooit een Guzzi overwogen door onwetendheid maar wat een prachtmachines eigenlijk. De mooiste van de 3 is voor mij dan nog de Scura.
 
Ik kan niet bepalen welke Guzzi je moet nemen.
Vind ze alledrie wel mooi maar de 1100 sport staat dan boven aan.
Die is wel heel erg gaaf.
 
Ik zou denk ik zelf voor de Griso gaan. Ik heb met de Scura en Griso gereden en de laatste staat me sowieso veel beter voor de geest. Scheelt ook een aantal jaar ontwikkeling. Ik weet niet wat er gebeurd is destijds, maar er was een periode (vroeg jaren 2000) dat Guzzi een beetje stilstond, elk model was min of meer hetzelfde en ze konden me geen van allen bekoren. Daarna kwamen de Breva - iets beter, iets frisser, maar nog steeds niet 'het' en de Norge. Maar pas bij de Griso werd het echt 'wow'. Het ontwerp, de rijeigenschappen, de componenten, het klopt gewoon.

Griso is by far de meest moderne, als je dat zoekt.
 
Ik zou gaan voor een 850 California (als die te betalen is); zo niet, dan een Hydro Convert; en als die beiden het niet worden, ja, dan maar een Griso.
 
De 2e sport heb ik zelf niet en negeer ik dus gewoon. Ik vind dat open gat in het frame en de typesticker machtig mooi. De injectie versie van de sport is wel praktisch maar mist net het rauwe Guzzi gevoel.
 
Die gasfabrieken op mijn LM hadden wel een stevige hand nodig en de koppeling ook.
Maar Jozes wat wat rijden op de IOM een feest O-)
 
Die gasfabrieken op mijn LM hadden wel een stevige hand nodig en de koppeling ook.
Maar Jozes wat wat rijden op de IOM een feest O-)
Daarom heb ik dat ding ook. Het is een van de laatste motoren met kloten. Ik rij dagelijks al op een bmw gs, dat is gewoon een glad kinderfietsje. Een guzzi is gewoon een stuk agrarisch werktuig, rauw en primitief, daar wil je geen gelikt, glad ding van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan