welke helm met bril

Ken het probleem. Had net een nieuwe helm, toen ik voor een andere bril ging kijken. Met mn vorige bril had ik geen problemen in die helm. Heb dus gewoon een bril uitgezocht die achteraf niet bleek te passen onder die helm. Als ik dus op de motor stap, moet ik mn oude bril op, waarvan de sterkte niet echt alles is. Mn nieuwe bril gaat dus ook constant mee op pad, om die op te zetten wanneer ik mn helm niet opheb B| --> motto: voorkomen :+

Zal ze vaak met die helm op haar hoofd zitten? --> Zijn lenzen misschien een betere optie?
Hoe dan ook, met of zonder bril, altijd een helm passen. In het begin zit die helm van zichzelf ook wat strakker, waardoor het misschien wat moeilijker is om de bril op te zetten en je daardoor eerder geneigt bent een helm aan de kant te leggen.
Ohja nog iets...zeker als je brildragend bent, zoek een helm met goede ventilatie! Leuk hoor dat pinlock, dan beslaat je vizier misschien niet, maar je hebt ook nog 2 glazen voor je ogen B|

Succes met het uitzoeken ;)


lenzen zijn een probleem voor haar,ze heeft sinds 2 maanden een bril.
dus is geen optie.
maar :}
 
gaat om zo'n soort bril.

full
 
owkee, iets uitgebreider dan, als ze toch achterop zit, is het dan perse noodzakelijk om op dat moment een bril op te hebben...
Begrijp je het nu beter :?

Ik denk dat DAF400 bedoelde dat als jij een bril zou hebben, je zou weten wat het was om weinig tot geen sikkepit te zien en dat zoiets nogal vervelend is, ook achterop een motor. Het is uiteraard niet noodzakelijk in de zin van overleven. Maar zelfs al heb je maar een kleine afwijking, dan nog is een blurry zicht niet fijn als je scherp gewend bent.

En als je dan achterop zit en door prachtig landschap rijdt... of je moet van je mannetje flitspalen spotten ;)

Voor iedereen bestaat een helm, en TS zijn vrouw heeft blijkbaar dezelfde ziekte als ik, het is nooit die lekker goedkope in promotie, hihi.

gaat om zo'n soort bril.

[afbeelding]

ik denk dat dat wel gaat meevallen, dat breed. Mijne is iets slanker maar steekt even ver uit. Ik heb een Shoei Raid II small.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat DAF400 bedoelde dat als jij een bril zou hebben, je zou weten wat het was om weinig tot geen sikkepit te zien en dat zoiets nogal vervelend is, ook achterop een motor. Het is uiteraard niet noodzakelijk in de zin van overleven. Maar zelfs al heb je maar een kleine afwijking, dan nog is een blurry zicht niet fijn als je scherp gewend bent.

En als je dan achterop zit en door prachtig landschap rijdt... of je moet van je mannetje flitspalen spotten ;)

Voor iedereen bestaat een helm, en TS zijn vrouw heeft blijkbaar dezelfde ziekte als ik, het is nooit die lekker goedkope in promotie, hihi.ik denk dat dat wel gaat meevallen, dat breed. Mijne is iets slanker maar steekt even ver uit. Ik heb een Shoei Raid II small.




en als je je bril niet draagt krijg je op den duur vanzelf hoofdpijn
 
en als je je bril niet draagt krijg je op den duur vanzelf hoofdpijn


Hm in de helm soms ook, soms duwt de zijkant van de helm tegen mijn bril (bv bij opzij kijken) en verandert de "focus"een beetje met soms koppijn tot gevolg. Zeker in de winter, met een mutsje waartussen de bril weggemoffeld moet worden.
Maar een grotere maat helm is geen optie, tenzij ik bij het snel draaien van mijn hoofd tegen de zijkant van mijn helm wil aankijken ;)
 
owkee, iets uitgebreider dan, als ze toch achterop zit, is het dan perse noodzakelijk om op dat moment een bril op te hebben...

Begrijp je het nu beter :?


Als je altijd een bril op hebt en moet hebben dan kun je geen uurtje geen bril op hebben. Dan krijg je koppijn of wordt je dol of weet ik wat.
Tenzij je je ogen dicht houd, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling als je achterop zit :)

Dus ja, ik vind het noodzakelijk om altijd een bril op te hebben, ook als ik achterop de motor zit.
 
gaat om zo'n soort bril.

[afbeelding]
Mijn vorige bril was ook zo breed aan de voorkant, en daar kwam het montuur links en rechts tegen de binnenkant van m'n Arai helm (bij het vizier). Bij de Shoei die ik daarvoor had, had ik geen probleem. Maar de Arai past mij wel beter.

Ik heb daarna een tweede bril gekocht, die een wat smaller montuur heeft, en dan gaat het goed. Het allerprettigste van deze bril is dat de pootjes recht zijn, dus niet krom achter de oren moeten worden gestoken. Dat is erg makkelijk opzetten in de helm.
 
jaren met bril motor gereden en had altijd een systeemhelm
1018004.jpg


je kunt je bril ophouden, soms verschuift ie beetje maar nooit lastig,
en uh: gewoon in de winkel passen :)


nu heb ik geen bril meer nodig (lazer) maar rij er nog mee rond :)
super handig voor zonnebril *D en het rijd lekker met je klep open
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een Shoei XR1000 en met zonnebrillen heb ik geen enkel probleem, mijn pootjes zijn wel iets smaller dan die op het plaatje denk ik.

Het is verder ook een tophelm trouwens :)
 
Uuhm, als ze toch alleen achterop gaat en dan maar af en toe, waarom gaat ze dan niet gewoon zonder bril op achterop zitten en doet ze der bril weer op als ze der helm afdoet :?
 
Heb zelf een Shoei XR1000 en met zonnebrillen heb ik geen enkel probleem, mijn pootjes zijn wel iets smaller dan die op het plaatje denk ik.

Het is verder ook een tophelm trouwens :)

:Y

Wellicht te ver van eerder genoemd budget, maar met deze helm kan ik ook mijn bril op doen. Heb voorheen een Shark RSI gehad, maar daar was voor geen mogelijk een bril tussen te proppen (in mijn geval.)

(Heb zelfde ziekte als jouw vrouw/vriendin. Kleding zit lekker totdat je de prijskaart ziet _O- )
 
Heb een leesbril, zie nooit hoe hard ik eigenlijk rij. (gok op de snelheid van medeweggebruikers)
Met leesbril zie ik niet waar ik rij :N
 
En waarom lezen sommige mensen het topic niet? :P
Nogmaals, als je achterop zit hoef je toch niet alles goed te kunnen zien?

Ik heb nergens gelezen dat ze barstende koppijn heeft als ze geen bril op heeft en aangezien ze pas sinds enkele maanden een bril heeft lijkt het me dat ze ervoor altijd zonder rondliep.
 
Nogmaals, als je achterop zit hoef je toch niet alles goed te kunnen zien?

Ik heb nergens gelezen dat ze barstende koppijn heeft als ze geen bril op heeft en aangezien ze pas sinds enkele maanden een bril heeft lijkt het me dat ze ervoor altijd zonder rondliep.

ligt er ook aan hoeveel sterkte ze heeft en of ze cilinder heeft en dergelijke.

ik heb een bril vanaf mijn 2e jaar, als ik nu mijn bril af zou zetten zie ik slechter als dat ik nooit een bril op gehad zou hebben. snap je wat ik bedoel?

de ogen passen zich wel aan op den duur, maar dat duurt meestal vrij lang en daar krijg je koppijn van.
 
Laatst bewerkt:
Eagle heeft deze:
HJC FS-10 infinity
FS10INFIMC5-163-2.jpg


En draagt ook een bril. Hij zit me perfect, en er zit zelfs een zonnevisier in de helm ingebouwd, die je naar beneden kunt klappen zodat je nooit een zonnebril op hoeft te zetten!

Ben er zeer tevreden over.


Grtz Eagle.
 
Nogmaals, als je achterop zit hoef je toch niet alles goed te kunnen zien?

Ik heb nergens gelezen dat ze barstende koppijn heeft als ze geen bril op heeft en aangezien ze pas sinds enkele maanden een bril heeft lijkt het me dat ze ervoor altijd zonder rondliep.


ze heeft al ongeveer 15 jaar lenzen,maar de laatste tijd heeft ze erg veel last van,dus nu heeft ze weer een bril.
en,ja ze krijgt hoofdpijn als ze de bril niet op heeft
 
Nope...maar kan me niet voorstellen dat een helm van 100-150 net zo goed is
als een shoei of arai van 400...
Heb een arai en daar geen last met zonnebril...ook niet met dikke pootjes.


Ik kan me niet voorstellen dat een suzuki GSXR750 net zo goed is als een Benelli Tornado...


:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan