Welke helm ?? (nog maar eens)

StarWing

Die hard MF'er
9 okt 2004
282
7
BE / Erpe-Mere
Hallo,

Hier in BE zijn het vanaf volgende week solden ;) Ideaal moment om mij eens een degelijke helm aan te schaffen ipv die cheape lazer die ik nu heb.
Buget is tot max €500.

Ben al een hele tijd aan het rondkijken maar er zijn zoveel keuzes. Misschien dat jullie me kunnen helpen met je eigen ervaringen.

De helm moet voldoen aan volgende voorwaarden: stil zijn en niet zwabberen bij hogere snelheden zoals ik dat nu heb :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een Arai, maar ik heb de indruk dat je die zo moeilijk vind hier in België.
De modellen die mij het meeste bevallen zijn de Arai Condor en de Shoei XR-1000.

Zijn er nog andere modellen die jullie kunnen aanraden ??

Bedankt,
StarWing
 
Hallo,

Hier in BE zijn het vanaf volgende week solden ;) Ideaal moment om mij eens een degelijke helm aan te schaffen ipv die cheape lazer die ik nu heb.
Buget is tot max €500.

Ben al een hele tijd aan het rondkijken maar er zijn zoveel keuzes. Misschien dat jullie me kunnen helpen met je eigen ervaringen.

De helm moet voldoen aan volgende voorwaarden: stil zijn en niet zwabberen bij hogere snelheden zoals ik dat nu heb :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een Arai, maar ik heb de indruk dat je die zo moeilijk vind hier in België.
De modellen die mij het meeste bevallen zijn de Arai Condor en de Shoei XR-1000.

Zijn er nog andere modellen die jullie kunnen aanraden ??

Bedankt,
StarWing

Tja, voor € 500,- moet er toch wel heel wat te vinden zijn, en is de keuze vrij uitgebreid ;)

Gewoon je eigen goed laten informeren, helm passen, en als het even mogelijk is, proefrijden :)
 
tja ieder heeft een hoofd die goed bij een helm past...ik wilde heel graag een dure shark maar sharks pasvorm is niet geschikt voor mijn hoofd _O- nu heb ik een dure suomy...want die zit voor mij veel lekkerder... gewoon goed laten informeren en zet er gewoon een paar op...(verschillende merken) Wat ik zeg heel veel helmen hebben een eigen pasvorm... veel succes :W
 
precies, iedere helm past weer anders, het beste kan je gewoon een merk uitzoeken welke je het beste past, en dan bij dat merk blijven.
dan kan je nog een leuke print of model uitkiezen vaak.

bijvoorbeeld arai, zo'n duur merk past mij niet goed. HJC en Premier passen mij het beste, en nu heb ik naar alle tevredenheid een premier helm :Y
 
passen, passen en nog eens passen. mijn ervaring is dat arai en shoei zo ongeveer tegenpolen zijn in pasvorm, kan me dus amper voorstellen dat ze beiden in aanmerking komen.


(en.... koop een helm die je bijna niet op en af kan zetten, echt met veel moeite. na een week gaat het al een stuk makkelijker en na een paar weken heb je al bijna het gevoel dat ie te groot is.)
 
passen, passen en nog eens passen. mijn ervaring is dat arai en shoei zo ongeveer tegenpolen zijn in pasvorm, kan me dus amper voorstellen dat ze beiden in aanmerking komen.


(en.... koop een helm die je bijna niet op en af kan zetten, echt met veel moeite. na een week gaat het al een stuk makkelijker en na een paar weken heb je al bijna het gevoel dat ie te groot is.)

Zo ben ik van een HJC ZF8 maat 61/62 (XL) gegaan naar een Shoei Raid II maat M (58) gegaan. Wereld van verschil! Ik moet daarbij aantekenen dat de HJC ZF8 bij aanschaf nog strak zat en na twee weken volledig uitgelubberd was. Ook is de voering van de HJC kannon hard vergeleken bij de voering van m'n Shoei terwijl mijn Shoei vele malen strakker zit :)
 
mijn eerste helm was de suomy welke in mijn avatar staat.
kostte 2 jaar terug ongeveer 350 euro.

ik heb vorige week een nieuwe Shoei z-one gekocht
de originele prijs WAS 599 euro maar vanwege een uitverkoop
was hij afgeprijsd naar 300 euro.

denk dat als je een beetje zoekt dat je een goede,
relatief dure helm zoals de shoei wel voor een mooie prijs kunt kopen.


full
 
DE top-helm: Schuberth S1. Numero Uno in een zeer uitgebreide test in het Duitse 'Motorrad'. Intussen zelf aangeschaft en hij is inderdaad perfect (voor mijn hoofd, in ieder geval....).
 
Er bestaat géén "top-helm".
Er is alleen een helm die JOU het beste past. Beter en veiliger is een goedkope helm die perfect past dan een dure die slecht zit. Soms zit er zelfs verschil tussen 2 helmen van dezelfde maat, zelfde model.

Een goed passende helm zit in het begin nét ff te strak, maar mag nergens knellen, dus nergens drukpunten hebben. Als je de helm op hebt, mag een ander hem niet heen- en weer kunnen draaien als je je hoofd stil houdt. Je mag de helm ook niet op- en neer kunnen bewegen.

Als je 500 Eurie ter beschikking hebt, hoef je niet of nauwelijks naar de prijs te kijken. Gewoon gaan passen. Zit een helm goed, dan is het vroeg genoeg om te kijken of de prijs en de kleur je bevalt.....
 
Er bestaat géén "top-helm".
Er is alleen een helm die JOU het beste past. Beter en veiliger is een goedkope helm die perfect past dan een dure die slecht zit. Soms zit er zelfs verschil tussen 2 helmen van dezelfde maat, zelfde model.

Een goed passende helm zit in het begin nét ff te strak, maar mag nergens knellen, dus nergens drukpunten hebben. Als je de helm op hebt, mag een ander hem niet heen- en weer kunnen draaien als je je hoofd stil houdt. Je mag de helm ook niet op- en neer kunnen bewegen.

Als je 500 Eurie ter beschikking hebt, hoef je niet of nauwelijks naar de prijs te kijken. Gewoon gaan passen. Zit een helm goed, dan is het vroeg genoeg om te kijken of de prijs en de kleur je bevalt.....


:^
 
www.fc-moto.de
gevestigd in aken steeds de goedkoopste :Y *D

Ben er afgelopen week geweest, maar viel me tegen hoeveel (Arai) helmen hij had.
Een klein zaakje, maar wat hij had was inderdaad (erg) goedkoop.

De site wordt echter niet goed bijgehouden, want de 3 helmen (designs) die ik evt wilde waren alle uitverkocht terwijl ze op internet als vooraad stonden.
(Maat en designs kon wel besteld worden, echter tegen normale prijs)
Van te voren even informeren dus.
Aardige man die verder aardig engels spreekt.
 
de HJC ZF8 bij aanschaf nog strak zat en na twee weken volledig uitgelubberd was. Ook is de voering van de HJC kannon hard vergeleken bij de voering van m'n Shoei terwijl mijn Shoei vele malen strakker zit :)

ik heb dezelfde ervaring met hjc en shoei heb nu na 2 jaar mijn hjc weggedaan omdat het vizier automatisch omhoogklapte als ik om keek en de voering liet los
dus ik ben niet echt tevreden over hjc
ik ben niet iemand die elkedag op de motor zit en in de winter al helemaal niet dus vind het best snel dat hij kapot gaat
 
DE top-helm: Schuberth S1. Numero Uno in een zeer uitgebreide test in het Duitse 'Motorrad'. Intussen zelf aangeschaft en hij is inderdaad perfect (voor mijn hoofd, in ieder geval....).

Ik heb deze helm ook. Maar dat kwam omdat deze helm eigenlijk de enige was die echt lekker zat. Had zelf liever een systeemhelm gewild, maar achteraf ben ik ontzettend blij met dit ding.

Maar ieder hoofd is anders dus eens met JanB. Toch is deze helm wel het proberen waard, en qua budget hoef je het niet te laten.
 
Ik heb twee weken geleden bij Arai de Condor Black Frost gekocht:

CONDORblack_Frost.jpg



Ik kreeg hem met Pinlock en heb er optioneel een neuskapje bijgevraagd maar zelfs zonder neuskapje: niet of nauwlijks beslaan, zelfs niet in die winterse omstandigheden.

Wat betreft geluid: ik kan niet oordelen of het een verschil maakt met andere helmen maar ik vind de Condor iig totaal niet lawaaierig. Ongetwijfeld zullen er modellen zoals die van Schubert zijn die minder herrie maken maar ik vind het geluid wat de Condor maakt gewoon prima.

Ik heb ook modellen van Shoei en Suomi getest, maar de Arai stak er voor mij met vlag en wimpel boven uit qua comfort. Die Condor back modellen liggen er al voor 400Eur...

Ik zou voor die Condor gaan, maar let wel: het belangrijkste is passen want iedere kop is anders :)
 
Laatst bewerkt:
Passen, en degene die lekker zit....kopen!

Heb zelf afgelopen week het een en ander gepast, waaronder Shark en Shoei maar vond ze niet lekker zitten dus hou het voorlopig nog ff bij m'n Nitro

full
 
ik heb een paar maanden geledenen bij motozoom in utrecht een shoei xr100 gekocht voor 299 ook heb ik er en wisperings paket bij (gekregen voor de kerst)
de helm is lekker stil ook bij 150+ ik vindt het een aanrader

mvg ronald :] :] :] :]

 
ik heb zelf een shoei xr-1000, fijne helm met voldoende ventilatie, maar niet echt stil te noemen.
Ik heb geen whisperkit gekocht, dat zou nog kunnen schelen ;)
 
passen, passen en nog eens passen. mijn ervaring is dat arai en shoei zo ongeveer tegenpolen zijn in pasvorm, kan me dus amper voorstellen dat ze beiden in aanmerking komen.


(en.... koop een helm die je bijna niet op en af kan zetten, echt met veel moeite. na een week gaat het al een stuk makkelijker en na een paar weken heb je al bijna het gevoel dat ie te groot is.)

ghehe...dat dacht ik ook...had een krap stukje in me helm. Na 2 jaar gebruik nog steeds...krijg er na 1 uur rijden een rood voorhoofd van, heel vervelend.
 
Het verhaal van mensen met een "Shoei" hoofd óf een "Arai" hoofd doet dus nog steeds de ronde..... Bij de dealers hoor je het soms ook nog.

Gaat dus meestal niet meer op. Beide fabrikanten maken nu modellen die speciaal zijn aangepast aan onze Europese koppies. Ik raad je dus aan, als de één past, om toch ook de ander te proberen.

Kijk ook uit met Internet aanbiedingen voor de diverse merken. Arai en Shoei leveren dezelfde modellen ook voor de Japanse markt (en andere markten), maar dan hebben ze dus écht een hele andere pasvorm.....
 
Ik stem eens met de Schuberth S1.
Dit is zondermeer de stilste helm die je kan kopen (no bullshit).

Arai Shoei en Suomy zien er dan wel leuker uit, en hebben een dubbele D sluiting.
Voordeel van een Dubbele D is natuurlijk dat je er het circuit mee op mag, maar probeer het maar eens vast te krijgen met je handschoenen aan |( !

Verder zijn deze helmen lang niet zo stil als de S1!

De Arai doet het overgens niet zo goed meer in nederland, komend jaar gaat de verkoop in NL dalen.

Nogmaals, ik raad je de S1 aan, probeer het op z'n minst, misschien ben je het wel helemaal niet met me eens. Tis het proberen waard :Y
 
Toch moet ik zeggen dat de Arai als gegoten zat en die Shoei dus totaal niet.. -O-


ik heb ook 2 verschillende types Shoei op gehad.
de xr1000 en de z-one

de xr1000 zat niet lekker en de wangstukken sloten totaal niet aan.
de hele vorm klopte niet zeg maar.

terwijl de z-one juist als gegoten zat.
deze heeft hele andere wangstukken enzo.

probeer dus van de verschillende merken ook de verschillende types.
 
Terug
Bovenaan Onderaan