Welke helm rond de 200 euro?

Fastlex

MF veteraan
15 sep 2004
1.307
72
Nederland
Ik zoek een leuke helm rond de 200 euro.
Ik ga ook naar de motorbeurs dus hopelijk zie ik wat leuks.
Hebben jullie tips of goede ervaringen met helmen in deze prijsklasse?
Ik zat zelf mischien aan een Shark S800 helm te denken.
Het liefst een helm die niet teveel herrie maakt, anti fog heeft.
Ik hoor het wel van jullie!

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Op de motorbeurs heb je helmen genoeg.
De wat goedkopere helmen zijn niet altijd de meest geruisloze, maar oordopjes scheelt weer en is altijd handig, ook in een dure stillere helm.
Te goedkoop vind ik altijd een beetje eng, aangezien je maar een hoofd hebt en dat wel een redelijk belangrijk onderdeel is *D
Arai en shoei zal net ff boven je budget komen.
maar Nolan heeft volgens mij wel een wat goede goedkopere helm.
en een shoei in een on courante kleur zoals wit ofzo is soms ook goedkoper dan een race replica.

volgens mij kun je goed slagen met onder andere een MDS.
MDS is van AGV wat Seat van Volkswagen is. (zelfde fabriek ander prijskaartje)

een zekere Rossi heeft ook een AGV, dat zal iets te maken hebben met het opschroeven van de prijs :X
Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een leuke helm rond de 200 euro.
Ik ga ook naar de motorbeurs dus hopelijk zie ik wat leuks.
Hebben jullie tips of goede ervaringen met helmen in deze prijsklasse?
Ik zat zelf mischien aan een Shark S800 helm te denken.
Het liefst een helm die niet teveel herrie maakt, anti fog heeft.
Ik hoor het wel van jullie!

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik heb de mijne in een dumpzaak gekocht van een plaatselijke dealer voor 160 euro. Hij had een hele partij Nolan N82 liggen. Oud model, maar ziet er nog goed uit. Allemaal waren ze nieuw en helmen zijn niet geruisloos, maar overdreven veel ruis hoor ik ook weer niet.

Op de beurs kan je het beste kopen. In Den Bosch had je ze al vanaf 25 euro, maar ja die waren oud en tweedehands...
 
Hier kan je een beetje (mwja ik weet het...een beetje!) een indruk krijgen..

http://www.motozoom.nl/webshop/product.cfm?categorie=1611&alleenAanbiedingen=1&CFID=5786827&CFTOKEN=80232816

203184_410_FR_05.JPG


Kost nu 189,95 euro....AGV Rossi....
 
Zorg in iedergeval dat je niet een plastic, niet een (glasfiber?) maar een GLASVEZEL helm koopt...Deze zijn het veiligst!

@fietsertje, die weet wel wat ik bedoel ;)
 
Glasfiber en glasvezel niet hetzelfde?

Ik heb ene HJC. Zit erg goed...maakt veel herrie.
Koop misschien best ook geen matte helm. Schilfert als een oud wijf (met alle respect enzo)
 
Ik heb ook een vraag. Ik wil een nieuwe helm, maar hij moet aan de volgende eisen voldoen:

- Sportief
- Geel vizier
- Tear off vizier bevestigings mogelijkheid
- Moet niet bij hoge snelheden tegen mijn neus gedrukt worden (wat ik nu wel heb>>> IS KUT!!! :( )
- En zou best wel een AGV GP Pro Rossi willen, maar als het goedkoper zou kunnen graag! :)
 
Ik heb ook een vraag. Ik wil een nieuwe helm, maar hij moet aan de volgende eisen voldoen:

- Sportief
- Geel vizier
- Tear off vizier bevestigings mogelijkheid
- Moet niet bij hoge snelheden tegen mijn neus gedrukt worden (wat ik nu wel heb>>> IS KUT!!! :( )
- En zou best wel een AGV GP Pro Rossi willen, maar als het goedkoper zou kunnen graag! :)

Hum

Sportief
Geel vizier rij je vooral 's avonds dan
Tear off, ga je van de weg af? Verder maakt het meer herrie die pinnetjes en tear off zelf kortom wat is het nut
Tegen neus aan, helm op de juiste maat kopen met name de wangstukken zullen dan te dun zijn
Goedkoop niet met al je eisen
 
Hum

Sportief
Geel vizier rij je vooral 's avonds dan
Tear off, ga je van de weg af? Verder maakt het meer herrie die pinnetjes en tear off zelf kortom wat is het nut
Tegen neus aan, helm op de juiste maat kopen met name de wangstukken zullen dan te dun zijn
Goedkoop niet met al je eisen

Ik rijd niet 's avonds maar al heel veel motorrijders hebben tegen mij gezegd neem een geel vizier joh, dan heb je meer contrast en zie je beter. Dus ik dacht van nou dat maar proberen dan? Meer zich is nooit vervelend! En het gaat dus voor overdag. Ja die tear offs wil ik omdat ik gek wordt van de krassen. Als ik dan gewoon het vizier schoon kan houden en ipv het vizier de tear off schoonmaak of vervangen ben ik ook van dat probleem af.
 
Geel werkt vooral contrast verhogend en daar heb je 's avond het meeste aan overdag is het wat fel vind ik.

Krassen wat voor een helm heb je nu ? Ik heb er nooit last van gehad natte doek erop pak uit en helm schoon maken. Tear offs gaat echt niet werken voor die paar vliegen.
 
Geel werkt vooral contrast verhogend en daar heb je 's avond het meeste aan overdag is het wat fel vind ik.

Krassen wat voor een helm heb je nu ? Ik heb er nooit last van gehad natte doek erop pak uit en helm schoon maken. Tear offs gaat echt niet werken voor die paar vliegen.

Ik heb nu een Bieffe helm een replica weet niet welk type.

Die vliegen zijn juist het rotst. Die moet ik soms bijna met een mes eraf halen (figuurlijk dan). En dat harde poetsen wordt je vizier niet vrolijk van getuige de krassen.
 
Ik heb nu een Bieffe helm een replica weet niet welk type.

Die vliegen zijn juist het rotst. Die moet ik soms bijna met een mes eraf halen (figuurlijk dan). En dat harde poetsen wordt je vizier niet vrolijk van getuige de krassen.

gewoon een natte doek er een tijdje op laten liggen.
Dan kun je ze er naderhand gewoon af poetsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan