Welke helm??? suomy spec 1r of Arai condor

pietje78

MF veteraan
13 mrt 2003
1.029
0
Wil een nieuwe helm gaan kopen.
heb nu een Arai quantum/f. :]
zit een beetje te twijfelen tussen Arai condor of suomy spec1r.
Wat zijn jullie bevindingen?
 
Arai *D

Heb zelf starflag nr5 :) Die moet je niet nemen, begint te fluiten als je boven de 80 rijdt met klep open.

Maak er een proefritje mee!!
 
Arai *D

Heb zelf starflag nr5 :) Die moet je niet nemen, begint te fluiten als je boven de 80 rijdt met klep open.
heeft dat niet met het stellen van het vizier te maken, ik heb het nl. ook (quantum f).
Maat ik zou voor Arai gaan, nooit meer anders wil ik :}
 
Na goeie ervaringen met een Quantum F ben ik overgestapt op een Arai astro R. Goeie pasvorm, zat strak in het begin maar zit nu als gegoten! Prijs-kwaliteit verhouding optimaal.

Nadeel van de Quantum F was de ventilatie: doordat deze doorzichtig was zag je alle vliegenlijkjes. Was niet meer schoon te krijgen daar. De Astro heeft een verbeterde ventilatie én krijg ik goed schoon.

Ga voor discountprijzen tijdens actiedagen: Termaat in Nijmegen, Kalsbeek in Zwolle, Safe in Rotterdam op 9 oktober is de jaarmarkt met aanbiedingen!
En als je een seizoensrijder bent, ga in februari of maart naar de motorbeurs in Utrecht of Den Bosch.

Succes.
 
Het voordeel van Arai vind ik zelf dat de buitenschalen niet zo lomp zijn.
Maar het spuitwerk van een suomy vind ik zo :9~
Misschien dan toch maar een Arai en die laten spuiten ofzo
 
Wat kost het spuiten dan?
Persoonlijk vind ik de MCcoy en de Nakano wel supervet.
De Nakano in het groen is alleen leverbaar in de duurste uitvoering.
Wil ongeveer 450 euro uitgeven voor een helm
 
Ik heb de condor en ben er erg tevreden mee, 't is weliswaar mijn eerste helm maar toch...
 
Ga gewoon eerst de helmen passen, zowel Arai als Suomy.
Pasvorm is belangrijker dan uiterlijk (Helm moet wel prettig zitten ook na een tijdje rijden) :] . Heb zelf goede ervaringen met Arai (RX7-RR), alleen de prijs en gewicht. Ben nu overgestap op Shoei, die heeft tot nu toe de beste koeling/gewicht :}
 
Wat kost het spuiten dan?
Persoonlijk vind ik de MCcoy en de Nakano wel supervet.
De Nakano in het groen is alleen leverbaar in de duurste uitvoering.
Wil ongeveer 450 euro uitgeven voor een helm

Mijn arai laat ik ook spuiten. Heb een astro R gibernau replica en waar
normaal sete gibernau staat komt er bij mij nu Tha Spank te staan *D .
Kosten vallen op zich wel mee. Dit kost nog geen 100€ maar een hele
helm ontwikkelen en dan spuiten zal een 200/300€ kosten. Maar dat is
wel mooi en uniek.
 
Schuberth S1 al 'ns gepast?

Die wil ik dolgraag. Superstil, aerodynamisch en een uitklapbaar zonnevizier :}
 
ga lekker met beide rijden
al is de condor wat minder luxe dan de spec1, bij de spec1 kunnen de kussens eruit en voor zover ik zo weet ook het bovenstukje, dit is dus schoon te maken of te vervangen.
kwalitatief gezien denk ik dat de arai beter is maar daar zijn bij de condor de wangkussens niet van te vervangen of op te vullen wat nog best vaak gebeurt, kijk eens of je ergens een astro/j wat goedkoper kan krijgen, deze gaan eruit, dus zullen waarschijnlijk wel in de aanbieding gaan.

misschien kan je met beide eens proefrijden, ik merk maar vaak genoeg hoe persoonlijk geluid is ;) kan wisselen per persoon per helm per motor :P
 
misschien kan je met beide eens proefrijden, ik merk maar vaak genoeg hoe persoonlijk geluid is ;) kan wisselen per persoon per helm per motor :P
Klopt helemaal, kan zelfs nog verschillen als 2 mensen op dezelfde motor zitten (lengte van de persoon, zithouding enz.)
Kortom, passen en proefritjes maken :)
 
bedankt voor jullie info.
Ga proberen of ik met beide helmen mag proefrijden
 
de suomy zat niet lekker bij mij. Heb nu de Shoei xr1000 gekocht
topic kan op slot
 
als je met oordoppen rijd, kun je wat mij betreft echt wel voor de looks gaan! Rijd zelf ook met oordoppen en geen centje pijn! En heb ook geen arai gewoon ordinaire shark s600! Rij er niet minder hard om, en fluiten met open vizier doet bijna elke helm!
 
als je met oordoppen rijd, kun je wat mij betreft echt wel voor de looks gaan! Rijd zelf ook met oordoppen en geen centje pijn! En heb ook geen arai gewoon ordinaire shark s600! Rij er niet minder hard om, en fluiten met open vizier doet bijna elke helm!

de arai is ook niet super stil hoor, zeker niet als je het vizier open zet.
Fluit als een gek. Rij ook gewoon met oordoppen in. Enne slotje?
Eerst ff n piccie plaatsen :P
 
keus lijkt me niet zo moeilijk!! geintje

mijn keus mag duidelijk zijn maar ga gewoon passen en neem wat het lekkerste zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan