welke helm ???

Ik zou persoonlijk niet op een helm bezuinigen. Het is behalve veiligheid ook een stuk comfort wat je koopt. Arai vindt ik erg goed begint vanaf 300 euro ongeveer. Ooit een Shoei gekocht maar die drukte ontzettend op het voorhoofd. In de winkel denk je dat komt wel goed maar het werd alleen maar erger.

Succes!
 
Ik zou persoonlijk niet op een helm bezuinigen. Het is behalve veiligheid ook een stuk comfort wat je koopt. Arai vindt ik erg goed begint vanaf 300 euro ongeveer. Ooit een Shoei gekocht maar die drukte ontzettend op het voorhoofd. In de winkel denk je dat komt wel goed maar het werd alleen maar erger.

Succes!
 
wat houdt dat pinlock eigelijk precies in

Pinlock is eigenlijk hetzelfde als dubbel glas. Er zit een tweede vizier aan de binnenkant van je huidige vizier. Doordat er een laagje luct tussen de vizieren zit, beslaat dit niet. Het leuke is dat het randje om het pinlock heen wel beslaat, maar je zichtveld dus iet. In het begin is het wel een beetje wennen, wanat er zit dan namelijk een randje waar je langskijkt. Eenmaal gewend wil je niet meer anders (althans dat heb ik dan!)
stortotalbild.jpg
 
Ik zou persoonlijk niet op een helm bezuinigen. Het is behalve veiligheid ook een stuk comfort wat je koopt. Arai vindt ik erg goed begint vanaf 300 euro ongeveer. Ooit een Shoei gekocht maar die drukte ontzettend op het voorhoofd. In de winkel denk je dat komt wel goed maar het werd alleen maar erger.

Succes!

Dat heb ik dus ook ervaren. Voor mij daarom geen Shoei meer. Ze schijnen minder lawaai te maken dan Arai (heb ik nu), maar dat heb ik nooit zo ervaren. Shoei helmen zijn over het algemeen wel lichter qua gewicht dan Arai.

Maar: een goed passende helm moet je dus ook passen!

Als ik TS was, zou ik in ieder geval voor een fiber helm kopen. Dat zijn zowiezo de beste helmen.


CAT
 
Gewoon naar een winkel met een groot assortiment gaan,
zoals Termaat in Nijmegen, of een Motoport, en net zo lang
passen tot je er een hebt die goed zit, leuk uitziet, ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan