welke helm ???

sjwoops

MF veteraan
25 mrt 2006
11.371
0
heythuysen
welke helm hebben jullij goede ervaringen mee?

is dudbel vizier nodig voor beslaan of valt dit mee (ik wil de helm het hele jaar door gebruiken) :]
 
Heb alleen nog maar een Shark s800 op mijn hoofd gehad.. bevalt goed.
Dubbel vizier moet niet, helpt wel. Zelf heb ik 't niet nodig, hij beslaat niet in de regen als ik normaal adem.
 
Als je in de winter rijdt of in de regen is een goed vizier erg belangrijk.
Zorg dus dat je een goed vizier hebt.

Zelf heb ik ook een Shark, type effe onbekend, maar hier geen problemen mee.
Het is geen dubbel vizier, maar beslaat ook bijna niet.

Ook heb ik een Uvex Boss gehad, maar dit was echt bagger.
Was wel een dubbel vizier, maar besloeg altijd.
 
ik heb een Uvex Wings RS en rij het hele jaar ik vind de helm en vizier perfect.
 
Ik weet niet of je met dubbel vizier pinlock bedoeld.
Als dat niet het geval is is dat namelijk wel een aanrader, heb het nu sinds kort en ben er echt super tevreden over. Beslaat bij mij echt nooit, ook niet als het erg vochtig is.
 
ik heb vorige week mijn helm gekocht, een shoei raid2 templar, bij shoei krijg je er standaard pinlock (tegen het beslaan dus) bij dus dat scheelt al, als je dat apart moet kopen ben je 42 euri kwijt.
 
Merk en type van andere mensen heb je niet zo veel aan in mijn ogen.
De pasvorm van elke fabrikant en soms zelf modellen onderling is erg verschillend, en daar gaat het juist om bij een helm.
Dus zoals hier boven al word gezegd zou ik lekker gaan passen/informatie vragen bij wat winkels.
 
Shoei Raid II is standaard met pin-lock (anti-fog)

2598475251156184305437.jpg


Ik heb er een meegeleverd donker vizier (half donker) in en ik kan 's avonds perfect rijden, nergens last van.

TOP HELMPIE !! *O*
 
Moet binnekort ook voor eentje gaan kijken

Best kan je gewoon naar een winkel gaan, je eisen doorgeven en zeggen wat het maximaal mag kosten, ze zullen je dan wel voorstellen doen wat kan en wat niet kan

Mijn eisen zouden zijn:
- Pinlock (anti-fog)
- Niet al te luidruchtig
- Spiegelvizier (lekker stoer)
- Fiberglass materiaal (toch het beste lijke me ?)
 
Alle waar is naar z'n geld.

Echt goedkope helmen zullen sneller kapot gaan, hebben vaak minder goede ventilatie en afwerking en de binnenbekleding is vaak niet te verwijderen voor een schoonmaakbeurt.
Dan heb je nog het verschil tussen thermoplast (goedkoper) en fiberhelmen (duurder, maar lichter en ze gaan langer mee)

Maar..... er bestaat geen "beste helm". Er bestaat alleen een helm die past binnen je budget, heeft wat je belangrijk vindt maar boven alles: die GOED op JOUW bolletje past. Goed passen betekent: de helm moet overal strak zitten, maar mag nergens knellen. Je mag de helm niet kunnen draaien of kantelen als ie op je hoofd zit. Je kin mag de rand van de helm niet raken.

Laat je dus niet wijsmaken dat één merk het beste is. Beter een goedkope helm die GOED past, dan een dure die waardeloos zit. Hetzelfde geldt voor kleurtjes, replica's en andere fratsen. EERST een goed passende helm, van welk merk dan ook. Daarna mag je je druk maken over uitvoeringen etc.

Over helmen voor de winter: vertrouw niet op de "dampremmende laag" die op de meeste vizieren zit, want dat werkt gewoon niet. Op vrijwel elk helmvizier kun je een pinlock of een fogcity zetten. Die werken wel goed.
In helmen zit een laag schuim, die isoleert best goed....., zit een helm te koud, dan ligt dat meestal aan het niet goed aansluiten van je kleding. Een helmmuts, sjaal oid. helpt dan prima.
 
Caberg niks voor je? Mooie en goede helmen voor een redelijk prijs. Onder 200 euro dus. Mijne is nu ongeveer een maand anderhalf maand oud en tot nu toe heb ik geen problemen ermee gehad. Echt een top helm naar mijn mening. Heeft een ingebouwde zonnebril, rete handig!
 
ik denk dat je dan beter eventjes door kan sparen... ik ging ook met het idee tot de 250 euro, maar zelfs een 'normale' zwarte helm (wel glassfiber, merk shoei) was al boven de 200 euri, dus als je dan nog iets moois wil zit je zo aan de 300 euro als het niet meer is..
 
Ik wil graag inspringen op dit onderwerp (anders moet ik weer een nieuw topic openen ;) )

Is voor een Shoei/Shark/Suomy/Nolan helm altijd een kleurvizier te krijgen?
Met kleur bedoel ik; spiegelend blauw of zilver, donker etc.

Ik wil nl. een nieuwe helm, maar wel een waar een (liefst originele) kleurend vizier op past. Van Arai weet ik dat ze originele vizieren hebben, maar Arai is een beetje erg duur..

Thanks.

:W
 
koop gewoon een helm die je leuk vindt, die goed zit en die je kan betalen en laat er dan pinlock in zetten (zo'n viziertje wat je erin kan laten zetten tegen t beslaan)
ben je helemaal klaar ;)
25 euro voor pinlock en beetje zaak boort je vizier dan ook even voor je en zet m erin.
 
Ik heb een Shark RSF2i en dan met een light smoke vizier en daarin een pinlock laten zetten. Bevalt super goed. Weet niet wat je budget is natuurlijk, maar opzich viel 't bij mij voor dit 'setje' redelijk mee!

(edit: spelfoutje weggehaadl!)
 
Ik zou persoonlijk niet op een helm bezuinigen. Het is behalve veiligheid ook een stuk comfort wat je koopt. Arai vindt ik erg goed begint vanaf 300 euro ongeveer. Ooit een Shoei gekocht maar die drukte ontzettend op het voorhoofd. In de winkel denk je dat komt wel goed maar het werd alleen maar erger.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan