Welke helm..............

Neo16V

Die hard MF'er
31 okt 2007
502
0
Zoetermeer.
Hallo,

Ik ben nu nog bezig met rijlessen. Maar over een paar maanden worden alle examens aangevraagd. :}

Nu wil ik ook naar de motorbeurs in Utrecht. En daar kijken voor een 2 delig leren pak en een helm.

Waar moet ik op letten met de helm?? Die ik nu gebruik tijdens lessen hoor je werkelijk alles. Dus ook de wind. B|

Welke merken zijn goed? En die een beetje stil zijn. Wat raden jullie mij aan. Merk, model etc.

En natuurlijk ook voor een pak. Merk, hoeveel mm, bescherming, enz enz

Alvast bedankt.

Neo
 
Laatst bewerkt:
qua helm. Passen, passen en passen. En zeker niet te groot kopen, dat veroorzaakt massa's lawaai en is minder veilig. Sowieso durf ik oordoppen aanraden. In een van de filmpjes van MCN zegt de man van Arai dat de Arai COrsair bij 117 km/h meer dan de decibel produceert en dat is een stille helm...
 
voor helm: is er eigenlijk maar 1 goede : Shoei
maar kost wat ik heb er 2 een shoei xr 1000 diabolic, en een shark s800
persoonlijk heb ik liever de shoei maar de shark is goed voor woon werk
 
Ik zie dat je nieuw hier bent. Maak eens een zoektocht het forum, door op het knopje zoeken te drukken, er zijn tal van topics over kleding en helmen.

Kwa pak kun je wel advies krijgen over dat merk is goed, dat merk zus en zus zo. Maar ga gewoon met de gedachte van ik wil een goed pak, die lekker zit. Dan kom je al vaak op merken uit die je uiteindelijk niet in gedachte had. Maar wel lekker zit.
 
Laatst bewerkt:
voor helm: is er eigenlijk maar 1 goede : Shoei
maar kost wat ik heb er 2 een shoei xr 1000 diabolic, en een shark s800
persoonlijk heb ik liever de shoei maar de shark is goed voor woon werk

Alleen Shoei? Grapjas... Ja, ik heb een Shoei, nee, ik denk niet dat die heilig zijn. Voro mij zit ie geweldig, voor iemand anders misschien helemaal niet.

Er zijn een heleboel goede helmen, maar voor jou zijn dat er een stuk minder :) . zoals al gezegd, je moet em passen. Goed strak zitten, zonder echte drukpunten. Als je em op hebt, en je tilt de helm op, moeten je wangen goed omhoog worden getrokken.

Windruis is ook heel erg afhankelijk van je motor. Als je schermpje een hoop turbulentie veroorzaakt kan je helm nog zo stil zijn, je wordt gek van het geklapper.
Uiteindelijk is het dus een combinatie van factoren. Jij moet em gaan dragen, dus jouw pasvorm is belangrijk. Stil is relatief. Het is wel een statisch gegeven, maar de turbulentie kan het alsnog stevig lawaaiïg maken. Ook is het jouw smaak die het design moet bepalen.

Oordoppen zijn altijd verstandig, je gehoor blijft gewoon een stuk beter :) . Safety first! ;)
 
Doe jezelf en je oren een plezier, koop gehoorbescherming (nu al, ook tijdens het lessen) én de stilste helm: een Schuberth S1. Maar koop vooral ook een helm die je goed zit/past.
 
Roof als Cali
full
 
shoei is inderdaad een hele goede. Nu is het bij shoei niet zo dat de duurste meteen de beste is. Want ik heb nu een raid II en die zit (mij) een stuk beter dan de xr1000

en idd neem een pinlock. Voor mij scheelt het weinig want ik heb een bril, maar het beslaat zeker niet als het vizier dicht zit.

en veel passen. Mijn pasvorm en mening is de jouwe niet.
 
Zoals al eerder wordt gezegd...
Passen passen passen en nog eens passen...

Toen ik me helm ging kopen had ik ook zoiets van ik wil een Shoei of Arai beetje de bekendere duurdere merken, maar die merken zaten voor geen meter om mijn hoofd, dus toen maar Shark geprobeerd en die zat als gegoten...
Van te voren zeggen welk merk je wil hebben is leuk, maar is geen garantie dat dat merk ook een goede pasvorm heeft voor jouw hoofd...

Gewoon een keer naar een motorzaak gaan waar ze heel veel verschilende merken hebben en ff een paar uurtjes gaan passen... ;)
 
Zoals al gezegd: de "beste helm" bestaat niet.

Regel één: koop de voor jou best passende helm. Merk en uiterlijk zijn dan minder belangrijk. Een goedkopere helm die perfect past is veiliger dan een"goede" (of dure...) helm die minder zit.

Een goed passende helm zit strak op je hoofd. Laat iemand de helm vasthouden en probeer dan je hoofd in de helm te draaien. Lukt dat niet, dan zit ie goed. Probeer dan je hoofd omhoog en omlaag te bewegen. Ook dat mag maar heel beperkt kunnen.
Verder mag de helm geen drukpunten bevatten. Als je dat na een paar minuten al merkt, bedenk je dan wat er gebeurt op een langere rit.....
Vind je meerdere helmen die aan deze eisen voldoen, let dan op zaken als ventilatie maar vooral ook gewicht.

Als je zo'n helm hebt gevonden dan mag je je daarna druk gaan maken om zaken als "stil" of uiterlijk/kleur.

Overigens: een helm die stil genoeg is om zonder oordoppen geen gehoorschade op te lopen bestaat niet. De reclame van Schuberth is in die zin gewoon misleidend.
 
Bedankt voor alle reacties.

De helmen van Shark zien er erg mooi uit. Was alleen bang dat ze erg lawaai maakte. Maar dat is denk ik ook geluk hebben. Die ik nu draag tijdens lessen is niet normaal kwa wind. Misschien omdat ook andere de helm dragen.

En de kleur van het 2 delig pak wordt zwart.

Waarom zwart.........Als je van motor gaat wisselen doormiddel van een andere aankoop. Of 1tje lenen van een vriend. Past het altijd.

Ik ga op de motorbeurs kijken voor een helm en 2-delig pak.

Scheeld het idd zoveel met de normalen prijzen???

Wat waren jullie kwijt op de beurs?? En dan denk ik aan een super mooie helm en een pak.

Alvast bedankt.

Jason
 
Shark

Lekkere helm, weinig last van wind geruis....en wat ie koste, dat wil je niet weten... :+

afb004ht8.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan