welke helm?

stibarki

Rookie
12 jan 2009
4
0
Wat is jullie mening?

Roof Boxer of Shark Evoline?
full
 
Leg je kop even onder de scanner en meet de omtrek op verschillende plaatsen. Dan kunnen we een goed beargumenteerd oordeel geven welke helm het beste bij je schedelvorm past.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de Shark zowel als systeemhelm en integraalhelm goedgekeurd.

Maar je zult inderdaad altijd moeten passen.
 
Volgens mij is de Shark zowel als systeemhelm en integraalhelm goedgekeurd.

Maar je zult inderdaad altijd moeten passen.

Leuk en aardig... maar een systeemhelm is natuurlijk NOOIT even stevig/veilig als een integraalhelm he.
 
Ikzelf heb net een Shoei Multitec gekocht,ik had een Airoh SV 55 Color Deluxe.
Wat een wereld van verschil :}
Ik rij met een naked bike en dan moet je een goeie helm hebben want de meesten maken enorm lawaai en meestal komt er ook tocht binnen langs het vizier,het kinstuk en het vizier hebben elk hun eigen scharnierpunt en bij de meeste helmen is dit op één scharnierpunt.
De helm is zeer stil en er komt dus geen tocht binnen,alles is regelbaar,dus ook de spanning op het vizier,en hij wordt geleverd met pin-lock vizier(eveneens regelbaar),whisper strip kit en een tweede vizier hetgeen getint is van donker aan de bovenkant naar klaar beneden.
Wat de stevigheid betreft,ik persoonlijk vind dit een zeer stevige helm,dat voel je het best als het kinstuk open staat ;)
Je betaald iets meer,maar de kwaliteit voel je wel,want hij zit nog fantastisch ook :Y
En gewoonlijk komen de mensen van Shoei terplaatse bij de dealers als er een opendeurdag is en dan kan je hem gratis laten nakijken en afstellen....
 
Welke helm?? De helm die je het beste past natuurlijk. Dát is de veiligste.
 
Ik heb ook een Boxer, en rij bijna altijd "open"

Als ie dicht zit hoor je wel wat ruis ja, die andere helm schijnt minder ruis
door te laten. Daar heb ik geen ervaring mee. Mara ga eens langs een winkel
die ze beide hebben. Passen, misschien zit de een voor geen meter.

Ik vind dat zonnevizier op de Shark wel makkelijk, zit niet op de Boxer.
 
Laatst bewerkt:
boxer maar dan zwart erg dik!
Boxers zijn wel apart maar ligt er ook aan welke motor je rijd een boxer past gewoon mooi bij een mat zwarte motor denk ik.
Wel met zwart vizier.
 
Laatst bewerkt:
De shark heeft in open toestand veel minder last van ruis ivm de stroomlijn die er nog is als 'ie open is.

De roof is van Polycarbonaat, de Shark volgens mij van Fiberglass, sterker en een hogere levensduur dan. Maar, dat weet ik niet 100% zeker.

Maar, de pasvorm blijft het belangrijkst
 
Terug
Bovenaan Onderaan