welke helm

er64

Rookie
6 sep 2017
3
0
Geel
Hallo iedereen,

onder de vulcan classic rijders onder ons, welke helmen worden er zoal gebruikt en vooral jethelm waar mijn voorkeur naar uitgaat, die toch comfie is maar vooral aanneembaar stil.

Ik heb een scherm op de bike in comby met een caberg downtown maar die maakt lawaai
niet normaal het lijkt wel of ik met de wagen rijd met de ramen open, dat is ongeveer het gevoel ik heb.

nu hangt er veel af van de lengte van de rijder maar zou graag even met een andere helm aan de slag gaan;

daarom deze vraag van wat wordt er zoal gebruikt, wat zijn jullie bevindingen?

grts *D *D
 
Nee, een jet helm die stil is: dream on! Waarom geen integraal? Oren zijn belangrijker dan hoe het eruit ziet.!
 
Een stille jethelm wordt inderdaad lastig. Moet wel zeggen dat mijn Schuberth J1 voor een jethelm heel stil is, maar of die de looks heeft voor een Vulcan rijder kan ik niet beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
@twardt, ik rij zonder oordoppen, heb het geprobeerd maar ben ook al niet meer van de jongste en door haargroei in de oren word ik gek van die dingen.

mijne helm is eigenlijk ook een half maat te klein en door het feit dat ik een bril draag gaat het na een tijd allemaal pijn doen. helmen zijn gemaakt om full face in de wind te zitten en dan gaat het wel een beetje, maar achter een scherm wordt het een heel ander verhaal door turbulentie.

in het verleden met goldwing gereden met een schubert c3 maar in die dingen zweet ge u dood.
 
Hallo iedereen,

onder de vulcan classic rijders onder ons, welke helmen worden er zoal gebruikt en vooral jethelm waar mijn voorkeur naar uitgaat, die toch comfie is maar vooral aanneembaar stil.

Bandit carbon jet. Stilste helm die ik ooit gehad heb en ik heb er meer dan twintig versleten, jet, integraal en systeem.
Wel de kleine gaatjes aan de zijkant dichtmaken.
 
@twardt, ik rij zonder oordoppen, heb het geprobeerd maar ben ook al niet meer van de jongste en door haargroei in de oren word ik gek van die dingen.

mijne helm is eigenlijk ook een half maat te klein en door het feit dat ik een bril draag gaat het na een tijd allemaal pijn doen. helmen zijn gemaakt om full face in de wind te zitten en dan gaat het wel een beetje, maar achter een scherm wordt het een heel ander verhaal door turbulentie.

in het verleden met goldwing gereden met een schubert c3 maar in die dingen zweet ge u dood.

1362737.gif


+

ear-soft-fx-oordopjes-hoge-demping-snr-39db-25-paa.jpg


Dit een ideetje? :+

Zonder dollen, een stille jethelm is natuurlijk een beetje vergezocht. Ook als je op leeftijd bent kan je tinnitus krijgen dus gewoon die doppen in O-)
 
Systeemhelm. Meest comfortabele type en stilste type dat je kan hebben. En absoluut niet minder veilig dan een integraal.
 
Het heet toch een jethelm omdat motorrijden dan klinkt alsof je in/op een straalvliegtuig zit?
Als je deze motor besteld krijg je er gratis een echte straaljager helm bij.

Maar door al dat gezever van die verschillende stappen in de "nieuwe rijbewijzen", moet je eerst twee jaar voor deze categorie gaan B|

Ach ja ... die goede oude tijd, toen je met je B rbw eender welke motor mocht besturen en niet eens een helm moest aandoen is voorgoed voorbij ... '(
 
helmen zijn gemaakt om full face in de wind te zitten en dan gaat het wel een beetje, maar achter een scherm wordt het een heel ander verhaal door turbulentie.

Weet je zeker dat het aan je jet-helm ligt?
Wellicht is de turbulentie voldoende om zelfs de stilste systeem/integraal-helmen van lawaai te voorzien?
(En behoud je het lawaai ook met een andere Jet-helm)

Advies:
Vind een (goede) motorzaak waar je mag proefrijden met andere helmen....
 
Laatst bewerkt:
Het ligt wel degelijk aan de helm, ik begrijp ook wel dat een jet geen systeem of integraal is, heb het allemaal gehad in de loop der jaren, als ik mijn vriendin haar helm gebruik een ouwe lazer die is voor de helft stiller, scheelt dan en nacht. maar ik ga inderdaad in een goede winkel eens wat uit testen en dan eventueel het scherm ook nog aanpassen.
 
Er zijn verschillende soorten integraal helmen waarbij het kinstuk te verwijderen is om deze om te toveren in een jethelm.(bijvoorbeeld scorpion exo-combat). Daarvan is alleen niet echt van allen bekend hoe stil deze zijn.
En uiteraard zijn er ook de systeemhelmen waarbij je het kinstuk omhoog klapt.


Daarnaast wordt Schuberth J1 inderdaad geadverteerd als 'de meest stille jethelm'

Maar Shoei J-Wing wordt volgens sommige testen als stiller ervaren dan de Schuberth.

Verder zou ik inderdaad ook aanraden om naar de winkel te gaan; Want de helm moet ook een goede pasvorm hebben anders heb je er niks aan dat die stil is, want dan zit die misschien niet lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan