Welke helm

Dat laatste is dus idd iets wat door de fabrikant bepaald word.

Zelfs in zulke gevallen denk ik dat het weinig gebeurd. Bij geen van mijn ongevallen ooit meegemaakt dat daar naar gevraagd werd in de zin, "had je je helm open of gesloten aan?", gevolgd door, "kan je even aantonen dat je met deze helm open mocht rijden?"

We komen nog tot een consensus... :)


Het is dus de fabrikant die bepaald hoe die helm goedgekeurd gedragen mag/kan worden... Niet de wegcode.
Dat er achteraf advocaten op gezet worden is ook iets wat volgens mij weinig zal voorvallen, maar het zou wel eens kunnen als het letsel een gevolg zou kunnen zijn van het verkeerdelijk dragen van een helm... Maar goed, daar ging het hier niet om..


Ik vond het vooral fout van jou om zomaar te verkondigen dat het verboden is om met zo'n helm open te rijden... want... dat is het niet.
 
Ik vond het vooral fout van jou om zomaar te verkondigen dat het verboden is om met zo'n helm open te rijden... want... dat is het niet.
Bij de overgang naar mijn eerste dual helm,enfin, het met interesse ernaar kijken op het autosalon (in de motorhallen dan wel te verstaan :P ), werd mij dat verteld. In eerste instantie leek het mij een verkoop trukje, meer Ik ben dan later op zoek gegaan naar de politiestand aldaar, en het daar nog eens bij de politie zelf nagevraagd, en die bevestigden dat het niet mag, met een systeemhelm open rijden, tenzij die daarop gekeurd is.
Maar je zag ook aan zijn gelaats uitdrukking dat de arm der wet zich daar vooral niet mee bezighoud :P
 
meer Ik ben dan later op zoek gegaan naar de politiestand aldaar, en het daar nog eens bij de politie zelf nagevraagd, en die bevestigden dat het niet mag, met een systeemhelm open rijden, tenzij die daarop gekeurd is.

Dus... het mag wel... als de helm daar de goedkeuring voor heeft... 🤷‍♂️


Waarom dan die algemene stelling van jou dat het niet mag...
Dat de arm van de wet zich er niet mee gaat bezighouden mag dan zo wel blijken...
Het valt gewoon niet te handhaven, of moeten die mannen van elk type helm weten of 'm gekeurd is om open te rijden of niet?
 
Dus... het mag wel... als de helm daar de goedkeuring voor heeft... 🤷‍♂️


Waarom dan die algemene stelling van jou dat het niet mag...
Dat de arm van de wet zich er niet mee gaat bezighouden mag dan zo wel blijken...
Het valt gewoon niet te handhaven, of moeten die mannen van elk type helm weten of 'm gekeurd is om open te rijden of niet?
Omdat diezelfde agent ook liet weten dat slechts weinig systeemhelmen daar op gekeurd zijn.
 
Omdat diezelfde agent ook liet weten dat slechts weinig systeemhelmen daar op gekeurd zijn.


En daaruit besluit jij dat je met geen enkele systeemhelm open mag rijden?





Mag ik vragen met wat voor systeemhelm jij rijdt?

Mijn Neotec 2 mag open, de Shark Evo mag open, volgens mij mag de Shuberth ook open, ....


Los daarvan, we gaan er veel te diep op in...
Een helm dragen is verplicht, hoe we zo'n systeemhelm dragen en wanneer open of dicht zullen we maar aan ons gezond verstand overlaten zeker? Er zijn ook nog jethelmen he...
Dat de politie zich hier niet mee bezig houdt lijkt me logisch en heeft weinig te maken met het feit of ze de wetgeving wel kennen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan