Welke hittebestendige verf geschikt??

Honda CBR600F

Die hard MF'er
15 okt 2004
277
1
Zeewolde
Hallo,

Ik ben van plan om mijn uitlaatbocht aan het eind opnieuw over te spuiten met hittebestendige verf :P

Wie weet welke verf ik het beste kan gebruiken, en waar je die eventueel kunt kopen. Ik neem aan dat hittebestendige verf bestaat :?

:} :}
 
Inderdaad, hittebestendige verf bestaat, tot iets van 850 (of 650...weet niet precies) graden hittevast. Alleen vlakbij het blok brandt het er bij mij tóch weer af..

Is overigens Motip wat ik heb gebruikt (matzwart)
 
Ik heb pas mijn bochten gedaan met motip. Resultaat is echter niet wat ik gehoopt had. Roest komt er nu al weer doorheen, en had hem toch echt bijna helemaal glanzend geschuurt.

Volgens mij helemaal volgens aanwijzing gedaan maar had het beter kunnen laten vrees ik. |(
 
Hoi,

Had hetzelfde probleem (roest kwam er al snel weer door) op een XL500.
Volgende oplossing: Eerst hittebestendige Hammerite matzwart , gewoon met de kwast uit een blikje, daarna met een spuitbus de Motip hittebestendige matzwart eroverheen.

Suk6, cu,
John
 
je moet de uitlaat echt goed roestvrij maken anders werkt het niet het komt er dan gewoon af na verloop van tijd. je hebt ook zilverkleurig
te koop bij halfords.
 
Oh ja, uit welk jaar is je CBR600F ? En in welke staat is je uitlaat ?
Heb hier nog een (stoffige) maar goed uitziende originele 4-1 (demper + bochten) van een 89-er liggen (voor weeenig).

cu,
John
 
Hoi,

Had hetzelfde probleem (roest kwam er al snel weer door) op een XL500.
Volgende oplossing: Eerst hittebestendige Hammerite matzwart , gewoon met de kwast uit een blikje, daarna met een spuitbus de Motip hittebestendige matzwart eroverheen.

Suk6, cu,
John

ik heb het zelfde probleem op mijn tdm 850

welke merken verf heb je juist gebruikt hoeveel lagen?
de dikte?
alles met borstel of ook spuitbus?
waar heb je de verf gekocht?

groetjes
 
Je zou ze ook kunnen coaten heb laats geinformeerd bij brasto in dordrecht en die vroeg iets van 60 euri voor de bochtenset! Geloof dat hij zei dat de coating tot 800 graden geschikt was en ze doen daar regelmatig uitlaten nieuwe van auto s coaten dus moet te doen zijn !
 
ik heb het zelfde probleem op mijn tdm 850

welke merken verf heb je juist gebruikt hoeveel lagen?
de dikte?
alles met borstel of ook spuitbus?
waar heb je de verf gekocht?

groetjes

Hoi,

Net zoveel lagen hittbestendige hammerite matzwart tot het niet meer "doorschijnt". Laagje of 3, gewoon met de kwast.
Dan een paar lagen Motip hittebestendig matzwart. Net zoveel lagen tot jij vindt dat het er strak uitziet.

Waar gekocht? Bij de betere verfwinkel.

cu,
John
 
Ik had inderdaad eerst een Honda CBR600, maar heb nu een Fireblade :} :}

Voor de goede orde heb ik effe een piccie erbij gevoegd :P
Het gaat dus om de bocht voor de einddemper. Er zitten nogal wat krassen op, welke goed opvallen van dichtbij. Wil deze dus in het matzwart overspuiten.

Er zit geen enkel roestplekje op, en de bocht is ook niet glad meer. Volgens mij kan ik er dan gewoon overheen spuiten na het stof/vetvrij maken, of niet ????

Ik heb ook die oranje stuurbeugel zwart gemaakt met MOTIP :}

Bijlage: Fireblade.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan