Welke instrumenten in cockpit?

A.J. Kwak

Die hard MF'er
17 jul 2003
765
0
Soesterberg
Ik ben een circuitfiest aan het klaarmaken voor 2007. Momenteel zit er alleen een SRA toerenteller op, geen oliedruk of watertemp of shiftlight.

Wat hebben jullie in de cockpit als vervanging van de originele tellerpartij?

Ik zag een compleet dashboard van Koso (zie piccie) is dit rotzooi voor 230 Euro? Andere racedashboards kosten al gauw tegen de 700 Euro en dat is m'n kwak uit 99 echt niet meer waard!

Graag jullie advies! Eventueel ook met adressen waar ik het spul kan kopen!

full
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat KOSO inderdaad rotzooi is. (levensduur is zeer betwijfelenswaardig en garantie kennen ze daar geloof ik ook niet)


Maja, ik ben ook niet echt objectief natuurlijk. :]
 
Ik ben een circuitfiest aan het klaarmaken voor 2007. Momenteel zit er alleen een SRA toerenteller op, geen oliedruk of watertemp of shiftlight.

Wat hebben jullie in de cockpit als vervanging van de originele tellerpartij?

Ik zag een compleet dashboard van Koso (zie piccie) is dit rotzooi voor 230 Euro? Andere racedashboards kosten al gauw tegen de 700 Euro en dat is m'n kwak uit 99 echt niet meer waard!

Graag jullie advies! Eventueel ook met adressen waar ik het spul kan kopen!

(Afbeelding)

Gewoon de orginele tellerpartij, aangevuld met een laptimer....
Maar dat is al genoeg bij een GSX-R1000 K6 ;)
 
De originele tellerpartij zit er niet meer bij, dus ik denk dat ik maar even crea aan de slag moet met een plaatje aluminium, een watertemp metertje, een oliedruk lampje, een laptimer, een shift-light en de huidige toerenteller.

Ik vind een shift-light toch wel erg prettig!
 
Als je een shift light zoekt, kijk eens op www.bits.nl

Wij hebben van alles gehad op shift light gebied, zit veel rommel tussen.
Die van BITS is echter top, je kan 'm via je pc configureren. Da's een groot voordeel t.o.v. die dingen die met een potmeter werken. De BITS zet je met het grootste gemak 200 toeren later of vroeger als je met bijvoorbeeld je reactietijd niet uitkomt. Verder hoef je de motor er niet voor te starten om 'm te configureren, gaat via USB.
Instelbaar zijn oa. het toerental, lichtsterkte van de LED's (bij donkere weersomstandigheden kun je ze dus wat minder fel laten opkomen).
Je hebt een groene led in het midden als voorindicatie en een stuk of 8 rode. Die kun je seperaat instellen (hoeft niet).
Op de site staat alles beschreven.

Verder is de nieuwe lap timer van AIM (TG) ook een stukje duidelijker af te lezen dan de oude MCL. De menu-besturing van de TG is ook beter. Het software pakketje wat ze aanbieden is naar mijn bescheiden mening de extra 50 euro zeker niet waard. Beetje gedateerd en het voegt wienig toe.
 
De originele tellerpartij zit er niet meer bij, dus ik denk dat ik maar even crea aan de slag moet met een plaatje aluminium, een watertemp metertje, een oliedruk lampje, een laptimer, een shift-light en de huidige toerenteller.

Ik vind een shift-light toch wel erg prettig!

Ik persoonlijk raad aan:

Duidelijke toerteller eventueel met shiftlight (instelbaar)
Olietemparatuur meter!
Koelvloeistof temparatuur meter.
Laptimer
Oliedruk lampje
 
Eigenlijk heb je helemaal geen ene fuck nodig ... zelf ben ik wel erg gesteld op m'n gear indicator voor de rest is me toerenteller soms handig maar kan ook gemist worden .... benzine lampje is soms ook wel handig :P
 
Eigenlijk heb je helemaal geen ene fuck nodig ... zelf ben ik wel erg gesteld op m'n gear indicator voor de rest is me toerenteller soms handig maar kan ook gemist worden .... benzine lampje is soms ook wel handig :P

Nou... wil liever weten wat mun blok doet dan wat mijn toeren/schakelmoment is om schades voor te zijn.
 
Eigenlijk heb je helemaal geen ene fuck nodig ... zelf ben ik wel erg gesteld op m'n gear indicator voor de rest is me toerenteller soms handig maar kan ook gemist worden .... benzine lampje is soms ook wel handig :P

Precies, ik heb nauwelijks tijd om op de toerenteller te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan