Welke iPhone houders/mounts zijn er allemaal op de markt?

DaffieDaffie

MF'er
27 jul 2012
92
0
Hoi MFers,

Zat me laatst te bedenken waar ik mijn motor nu eens mee zou verfraaien, en toen kwam ik tot de conclusie dat een mount/houder voor mijn iPhone 5s wel eens handig zou kunnen zijn. Niet op de laatste plek voor navigatie natuurlijk!

Nu ben ik eens wat rond gaan neuzen, en kwam ik ook dit topic tegen (waarvan bijna alle links dood zijn, maargoed). Via dat lijstje wat daar staat kwam ik op de website terecht van BioLogic, waar ik deze mount zag: BioLogic Bike Mount Plus for iPhone 5/5s. Ik ben op zich wel gecharmeerd van dat ding, omdat:

- Ziet er goed uit
- Is niet te lomp (vooral qua montage)
- Waterdicht
- Kun je opladen tijdens dat je telefoon erin zit
- Kun je met dat tie wrap achtige ding vastmaken


Maar kennen mensen nog andere alternatieven? Misschien zie ik een hele voor de hand liggende optie over het hoofd. Wat ik het belangrijkst vind is:
- Zo klein/minimalistisch mogelijk
- Waterdicht
- Kunnen opladen tijdens het rijden

Dat zijn de belangrijkste. Heeft iemand tips?
 
Ik heb die van Interphone voor mijn iPhone 5. Superfijn ding, stevig, waterdicht en solide. Ik heb hem destijds met beurskorting voor een euro of 35 gekocht.
Je hebt hem met twee verschillende mounts, voor ronde buizen en voor 'al het andere'. Klikt goed vast in de houder en je hebt ook ruimte voor een oplaadkabeltje. Blij mee!

http://www.motorkledingoutlet.nl/interphone-iphone-houder-nontubular-p-2746.html

Edit: hij lijkt heel erg op die case die je zelf al postte. 8-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb de x-grip van ram mounts(linky clicky), lekker handig, niet waterdicht maar daar heb je hoesjes voor, ik gebruikte de Otterbox Armor voor de iPhone 5(past de iphone 5s ook in).
fijne van de x-grip is dat als je hem niet gebruikt dat je hem gewoon los kan klikken yuutoop link.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook de X-grip van Ram. Zit op kroonplaat (helaas niet op balhoofd), precies onder m'n schermpje. Prima te doen, ook voor iPhone6. Zoek nog goede manier om met handschoenen aan het scherm te kunnen bedienen. Heb "gewoon" een iPhone lightning cable op mijn 12V aansluiting.
 
Ik heb deze, kan je op een rammount plaatsen. Zelf heb ik een bolletje op een M8 bout van de stuurklem. Wel prijzig, incl bolletje en kort armpje 60 eu, maar zit wel zo vast als een huis.

ramholap19_img1.jpg
 
Ik heb een waterdichte iPhone 5S houder van Ultimate Addons (www.ultimate-addons.nl).
Bevalt super in combinatie met de TomTom app, we zijn ooit begonnen met een houder voor de 3Gs, toen de iPhone 4 en nu inmiddels een voor de iPhone 5. Je kan de hoezen dus ook los bestellen als je de bevestiging al hebt.

Je hebt meerdere keuzes, ik heb nu de stuurklem, mijn vriend had hem destijds als M6/M8/M10 stuurpen. Hij kan na bevestiging draaien voor zowel horizontaal als verticaal gebruik. Verder is alles nog te gebruiken/bedienen door de hoes heen.
Zie dat ze wel iets duurder zijn geworden als toen wij ze bestelden, maar als je je nu aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je €5 korting. :9

Tip: Als je binnen de bebouwde kom rijdt kun je praten tegen Siri (mits je een systeemhelm hebt), je kunt een app laten openen of een routebeschrijving starten. Of een iMessage bericht laten versturen met 'ben wat later, rij nu bij ......' Etc., vond ik zelf wel grappig! :')
 
Laatst bewerkt:
Veel reacties! Dank hiervoor, ik ga eens wat rondneuzen en kijken welke me 't beste lijkt ;)

Meer tips zijn nog steeds welkom hoor!
 
Zoek even op Herbert Richter, die heeft ook waterdichte cases, het is een bewezen merk, mooi en goede kwaliteit, ik heb een case voor mijn Note 4, de perfecte case voor mij.

Klik
 
Iemand een iphone 6 (evt. de 6 Plus) houder op de motor gemonteerd? En zo ja, foto's en wat zijn de ervaringen?
 
Ja, ik heb een Iphone 6 plus op de motor gemonteerd (gehad) mbv een houder van Ultimate Addons. De houder zit direct op een ram mount en dat werkt perfect (waterdicht). Oplaadsnoer in een usb aansluiting (bij mij) en het geheel werkt uitstekend. Met behulp van diverse app's uit de appstore kun je de gereden route opnemen (bijv. MotionX-GPS). Helaas op de Iphone geen mogelijkheid een vooraf gemaakte route te "importeren" in de Tom Tom en dat was/is voor mij het grootste nadeel. Uiteindelijk een TomTom 400 gekocht, maar niet omdat de Iphone niet goed zat. Indien het mogelijk had geweest een route in te laden dan had ik geen andere routeplanner gekocht.
 
Ja, ik heb een Iphone 6 plus op de motor gemonteerd (gehad) mbv een houder van Ultimate Addons. De houder zit direct op een ram mount en dat werkt perfect (waterdicht). Oplaadsnoer in een usb aansluiting (bij mij) en het geheel werkt uitstekend. Met behulp van diverse app's uit de appstore kun je de gereden route opnemen (bijv. MotionX-GPS). Helaas op de Iphone geen mogelijkheid een vooraf gemaakte route te "importeren" in de Tom Tom en dat was/is voor mij het grootste nadeel. Uiteindelijk een TomTom 400 gekocht, maar niet omdat de Iphone niet goed zat. Indien het mogelijk had geweest een route in te laden dan had ik geen andere routeplanner gekocht.

Thanks! Dat klinkt goed, en bedankt voor je uitleg m.b.t. het importeren van routes. Een goed punt om rekening mee te houden dus. Heb je toevallig ook foto's van de Iphone op je motor?
 
:^

3.95 en je bent klaar

waterdichtheid is prima, stevig genoeg voor 160 km/u in rijwind, super easy monteren op je stuur
Ik heb hem ook gekocht, maar vond de stevigheid wat tegen vallen.
Toen voor 27 euro een Ram mount montage gekocht en er aan vast geknutseld. Denk dat hij nu zelfs tot 450 km/u zou blijven zitten, morgen ff proberen. _O-
 
Ik heb geen foto's, maar ik zal kijken of ik er een paar kan maken. Een en ander zat bevestigd op mijn BMW RT en dan met een GPS steun bovenop het dashboard. Zat erg mooi gemonteerd (al zeg ik het zelf). De steun op het dashboard is de steun die speciaal voor de RT ontworpen is en waar direct een ram mount (bal) aan zit. Nu zit mijn TomTom aan die steun vast. De TomTom staat iets meer naar voren (dichter bij de bestuurder) omdat de bevestiging zoals met de Iphone niet voor dit apparaat te koop is (wat ik jammer vind).
 
Niet zulke goede foto's (in de garage gemaakt). Eerste foto is zittend op de motor genomen. Als de Iphone in de houder zit en aan staat dan heb je een goed en duidelijk beeld zonder een overvloed aan spiegeling. Op de tweede foto kun je zien hoe de houder op de Ram mount gemonteerd zit.

full



full
 
Terug
Bovenaan Onderaan