Welke is beter, xl250r, xr250 of klr250?

road-racer

Die hard MF'er
7 mei 2004
528
0
Echt
Ik zit nog met het 25kw rijbewijs opgezadelt.
en ik wil heel graag een crossmotor maar ik weet niet welke.

een xl250r, staan er heeeel soms ene op marktplaats, maar heeft wel contactslot en knipperlichten, maar ik denk door de schaarsheid niet veel onderdelen te vinden.

een xr250, staan genoeg op marktplaats maar die hebben geen contactslot.
die erop fabriceren en is ie goed.

een kawasaki klr250, staat niet heel veel te koop maar heeft contactslot en knipperlichten


welke zou de beste en de snelste zijn.
iets waar ik me 2 jaar op kan vermaken.
hij moet niet veel onderhoud nodig hebben, makkelijk te maken zijn en goed rijden. hij moet heel betrouwbaar zijn.

welke is de beste voor mij?
 
Honda NX250 :) .
Staat niet in je lijstje, lijkt me wel de ideale kandidaat als je voorbij het uiterlijk kijkt.
 
ik snap ook echt niet waarom je dat erop wilt....als mensen em willen jatten/starten lukt het ze toch wel...
 
Dit heb ik gepost op dezelfde vraag van je in een ander topic. Zet hem hier wel even bij.



De KLR 250 is ongeveer even snel als de XR250, XR iets sneller. Ze hebben evenveel PK's, alleem de KLR250 is watergekoeld en heeft daardoor meer gewicht. De KLR heeft ook meer verlichtingsonderdelen, accu, knipperlichten.
Topsnelheid met KLR zit rond de 130, met idd erg veel pijn en moeite. Ik rijd nooit harder dan 115, is hard zat op dit ding.
Een XR250 zit zeker niet onder de 8sec op de 100 (dit weet ik niet precies). Voor de KLR is dit +/-9,5 sec. Maar vanaf de 80 trekt de KLR gewoon niet hard meer. Tot de 80 trekt hij redelijk snel op (natuurlijk niets vergeleken met Xl/XR600 enz.).
Ik gebruik de KLR om door mijn 25kw periode heen te komen, en dat lukt met veel plezier.

Je hebt in Nederland verschillende versies, 17 KW en 22 KW. Je moet goed opletten welke je op het oog hebt. De 22KW versie is net binnen de 0.16kw per kilo regel.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Ik zou idd gaan voor NX250... met XL en KLR kan je niet al te gekke dingen doen, echt gek doen gaat het beste met een XR (en dan kan je nog niet zo gek doen als met bijv. een CR). NX heeft knipperlichten, slot op de tankdop, contactslot en een top van 150km/u. Met de juiste allroadbandjes kan je prima de weg af en de berm ontdekken ;)



p.s. Bij 120 schakel je nog 1x door ipv bij die andere 3.
 
Ik zou idd gaan voor NX250... met XL en KLR kan je niet al te gekke dingen doen, echt gek doen gaat het beste met een XR (en dan kan je nog niet zo gek doen als met bijv. een CR). NX heeft knipperlichten, slot op de tankdop, contactslot en een top van 150km/u. Met de juiste allroadbandjes kan je prima de weg af en de berm ontdekken ;)



p.s. Bij 120 schakel je nog 1x door ipv bij die andere 3.

Dat ligt eraan wat je onder gek doen verstaat. Met een KLR kun je goed off the road hoor, is nog watergekoeld ook, net zo als de NX. Aangezien de topicstarter een kontaktslot wil en een crossmachine zoekt, is een KLR misshien nog wel het meest geschikt. Een NX is toch meer weggericht ook in het uiterlijk. Er staan nu trouwens een aantal KLR's te koop op marktplaats.
Wil je echt ruiger off the road, dan moet je idd de XR hebben. Maar uiteraard een keuze van de topicstarter.
Als je bij mij in de beurt woont mag je wel ff een stukje rijden O-)
 
Thnx voor de reply's.

ik vind een nx250 niet echt mooi.
maar hier ergens heb ik op een topic gelezen die dat ding heeft omgebouwd tot supermotard.

ik moet het plaatje ergens hebben, waar geen idee. zal eens kijke.

maja ik wil er niet mee echt gaan raggen zoals met een cr.
dat contactslot houd dieven op een veiligere afstand dan zonder. en geeft mij een veiliger gevoel.

denk toch dat het kiezen word tussen een xr en klr.

is het veel werk om een contactslot erop te maken???

[edit: thnx Dano->kawa voor je aanbod, maare het zijn wel een paar kmtertjes, misschien op een vrije zondag een toertje naar limbolandse bergen??]
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de reply's.

ik vind een nx250 niet echt mooi.
maar hier ergens heb ik op een topic gelezen die dat ding heeft omgebouwd tot supermotard.

ik moet het plaatje ergens hebben, waar geen idee. zal eens kijke.

Dit bedoel je ?
NX250 verbouwing
(plaatjes zijn down, afgezien van een paar, maar goed, die laatste 2 laten zien hoe het staat in ruwe vorm, ik moet nl die zijkappen nog bewerken: lees afslijpen :P )
 
ja die nx250 is pas chill,
hoeveel heeft je dat gekost??
anders heb ik wel een idee!
 
Ding heeft me 350 euro gekost, is nog wel wat in gaan zitten.
Vriend van me heeft er 1 gekocht voor 550 euro en daar viel de uitlaatbocht niet meteen af :P .
En die zag er ook wat netter uit.
 
Hoi Road-Racer heb nog een bijna nieuwe KLR staan uit 1991 met 2800km ja echt waar zwart met een lichtblauw zadel.
Ik hoor het wel prijs 1750,- euro :] *O*

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/329185/bc2c187a2a0ac365016bf911a4a4e13f (Marktplaats 009.jpg)​
 
full

De XR250R zit binnen de 5 sec op de 100 ,zeker weten (wel met de restricties verwijderd)
 
Hallo, ik heb als 25kw een xr250r gehad en heb nu een 600 maar we hebben de motor 5 jaar gehad(3 jaar van mn broer geweest) en nog nooit wat mee gehad, heb alleen de koppelingsplaten eens vervangen, maar dat zijn de kosten ook niet..
Verder een hele fijne motor, waar je echt lekker mee kan raggen!
:9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan