welke is de beste : CBR600 of GSXR600 (bj 1999)

Sniper

MF veteraan
13 dec 2001
2.453
0
België / Bornem
Ik sta op het punt een van deze 2 motoren te kopen, maar ik kan echt niet kiezen tussen de twee...
Post hieronder jullie ideeën over de voor en nadelen van deze 2 en dewelke jullie zouden kopen moest je hiertussen moeten kiezen.
Alvast bedankt voor de goede raad. :]

S.
 
Ik zou voor de GSX-R gaan! Alleen al voor de looks! :9~

Vind de GSX-R toch net iets meer supersport dan de CBR.
 
als\'ie woon-werk moet gaan doen, zou ik ook de CBR nemen.... Net ff relaxter dan de gixxer...
 
Van de CBR wordt gezet dat hij superdegelijk is. Motorblokken gaan lang mee, redelijk vermogen voor cilinderinhoud.

Leuke fiets om mee te beginnen, net als de GSX.
 
Van de CBR wordt gezet dat hij superdegelijk is. Motorblokken gaan lang mee, redelijk vermogen voor cilinderinhoud.

Leuke fiets om mee te beginnen, net als de GSX.

Afgelopen w.e. gereden met iemand op een 2000 GSXR600.. Damn, die dingen gaan hard man
eek2.gif
... Super mooi fietsje (wel wit blauw..). Ik weet alleen niet of je het woon-werk dan lang gaat volhouden...

Beide zijn wat voor te zeggen...
 
Ikzelf vind (als de prijs ongeveer het zelfde is) de GSX R het mooiste (geen bagagehaken, ik snap trouwens niet waarom Honda die bij de meest sportieve modellen zo opzichtig monteerd |( , is alleen niet erg als je er woon- / werkverkeer mee gaat doen...).

Mooist GSX R, meest praktische is misschien toch wel de CBR voor je woon- / werkverkeer, maar ach soms moet je voor een iets moeilijkere weg kiezen... ;)
 
bj 99 Gixxer is toch wat anders dan modelletje
\'01 :9~

Gixxer oogt errug groot en imo een beetje
gedateerd.
De CBR is een CBR... neutraal in alles volgens mij.

Ik ga voor de.... :?

Waarom geen kawa of yamaha :?
 
Ja, maar wanneer houdt begin op en wordt het eind :? Ik denk niet dat je je op de gixxer snel gaat vervelen... Op de CBR ook nie trouwens...

ik had het eigenlijk over de definitie van een beginnersmotor en ik vind beide motoren niets voor een beginnend rijder. Dus dat van die verveling ben ik volkomen met je eens.
 
Eigenlijk blijven de meningen verdeeld, wat wil zeggen dat beide zeer goede machines zijn :) Ik denk toch dat het de gsxr zal worden, het vrouwke heeft de 2 modellen eens vergeleken en zij vindt de gsxr het mooist 8-)

En nu braaf naar het vrouwtje luisteren hé :}
;)
 
Eigenlijk blijven de meningen verdeeld, wat wil zeggen dat beide zeer goede machines zijn :) Ik denk toch dat het de gsxr zal worden, het vrouwke heeft de 2 modellen eens vergeleken en zij vindt de gsxr het mooist 8-)

En nu braaf naar het vrouwtje luisteren hé :}
;)

vooral goed naar je vrouwtje luisteren
 
Ach, je kan er ook met een droge, economische blik naar kijken :P .

De Honda is degelijker en daardoor goedkoper in het onderhoud en als je er over een paar jaar vanaf wil, levert hij het meeste op. Het is toch een CBR, zo ongeveer de meest populaire fiets op aarde *D .
 
Uiteraard zou ik voor de GSX-R gaan ;) . Als je een sportieve fiets koopt, neem je toch de echt sportieve en niet de bijna-maar-net-niet omdat ie \'comfortabeler\' of meer all-round is. Je moet toch jagen met dat ding, en niet toeren. Ook woon-werk verkeer. Comfort is een overweging voor goldwing-rijders.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard zou ik voor de GSX-R gaan ;) . Als je een sportieve fiets koopt, neem je toch de echt sportieve en niet de bijna-maar-net-niet omdat ie \'comfortabeler\' of meer all-round is. Je moet toch jagen met dat ding, en niet toeren. Ook woon-werk verkeer. Comfort is een overweging voor goldwing-rijders.
:^
De GSX-R is een motor met KARAKTER!
De CBR is een allemansvriend en is overal wel goed in, maar blinkt nergens in uit en heeft meer een huisje, boompje, beestje, opel astra,gehalte.
De GSX-R daarin tegen is een beest dat je moet temmen })
Misschien is daarom de CBR meer geschikt voor woon/werk verkeer maar is ook erg :z
Met de GSX-R kom je in iedergeval wel elke keer met een bigsmile *D aan op je werk.

(CBR=tour GSX-R=supersport)
 
Laatst bewerkt:
Nog\'n Belg?!
Vanwaar?

Wel verdomd veel gsxr rijders hier.
Ik was er ook eentje. dus euhh.. gixxer!
 
Laatst bewerkt:
EEEHHHHHHH... ik zou je de CBR willen aanraden, met klem zelfs })
Doe zoals al gesuggereerd werd eens een stukkie rijden met het vrouwtje achterop... denk dat ze dan wel snel naar de CBR overstapt ! Heb ik ook gedaan een klein jaartje geleden... gevolg was dat mijn vrouwtje het snel had gezien achterop de R6,en mij vriendelijk doch zeer dringend naar de Honda dirigeerde.
En bij de weg... Mijn CBR600 staat te koop *D
Reden.... ? wil nu een BMW R1100s aanschaffen, die zit achterop nog beter voor mijn vrouwtje !
Kijk maar even bij gezocht en gevonden voor info en foto.
Wat vragen ze trouwens voor de CBR die jij op het oog hebt ?

C.U.


:j
 
Terug
Bovenaan Onderaan