Welke is de ideale naked 25kw motor?

tweetyoost

MF'er
9 jul 2007
45
0
Hallo

Mijn broer had graag ook een moto gehad, maar is pas 18 dus het moet zeker en vast een 25kw motor zijn.

welke 25kw moto's zijn aanraders, kosten niet al te veel,zijn goedkoop in onderhoud (of zelf makkelijk te onderhouden),rijden goed, en hebben de looks.. (niet als een fietsje)

Ik en mijn broer dachten reeds aan volgende modellen:

Honda CB500
Honda CBF500
Honda CBF600

Suzuki GS500

Kawasaki ER-5N

zijn er modellen die totaal onbetrouwbaar zijn?die roesten als de pest? enz?
 
Goedkoop, looks, snel, betrouwbaar.. . zie mijn profiel voor mij GS500 :)
CB500 vind ik lelijk en duur. Ik zit nu te denken voor je met een max. budget van 2000 euro.

ER-5 is ook leuk ding die er goed uitziet maar meestal duurder zijn dan 2000 euro. De GS500 heeft wel een gevoelig frame voor roest maar als je alles goed bijhoudt is er niet echt een probleem. Mijn GS komt uit '97 en zo betrouwbaar als maar kan. Rijdt lekker door, zeker als je de 25kw kit eruit knalt :) ... (ik heb ook 25kw rijbewijs, ben namelijk 18 :X )

411441268bb31d8f05d736f1a61a024f


Verdere (duurdere) opties zijn Ducati Monster 600, SV650 e.d.. Verder zijn er niet zoveel mooie nakedbikes op 25kw maar daar zal ik me wel in vergissen..
 
Laatst bewerkt:
erg leuk is deze:
er6n_silv_lg.jpg

weet alleen niet hoever je budget reikt :+

met beperkt budget zou ik voor een GS500e gaan, toch al gauw voor een 1000 euro te vinden :Y
IMG_5080.jpg

kan je ook nog lekker sportief mee sturen :Y
 
In ieder geval een 2 cylinder. Wat dat aangaat heb je al een goed lijstje gemaakt. De ER5, GS en de CB zijn redelijk vergelijkbaar, waar de Honda meestal wat duurder in de aanschaf is, maar daarentegen wel oerbetrouwbaar en ik meen (op papier zeker) net wat krachtiger als de andere 2.
 
In ieder geval een 2 cylinder. Wat dat aangaat heb je al een goed lijstje gemaakt. De ER5, GS en de CB zijn redelijk vergelijkbaar, waar de Honda meestal wat duurder in de aanschaf is, maar daarentegen wel oerbetrouwbaar en ik meen (op papier zeker) net wat krachtiger als de andere 2.
de kawa en de honda zijn ongeveer even sterk, de soes is net ff wat minder ;)

maargoed, alle 3 die staande twinnetjes zijn heel betrouwbaar :Y
alleen de GS wordt al wat langer gemaakt en kan alle jaren op 25KW, dus zie je wat vaker onder de jongeren :)
 
Verschil in prijs zit hem ook in koeling. GS500 is AC en de ER5 / CB500 zijn LC.
Suzuki is idd ook veel meer op 25kw te vinden ;)
 
Honda hawk natuurlijk

650cc V twinnetje

of een SV650

die CB500 die je opnoemde ook maar is nogal een "saaie" motor. Rijdt wel goed trouwens.
 
Ideale naked? Suzuki SV650N. Voldoende koppel onder in toerental ivm v-twin.
Dat is even los van de prijs, maar je kan ook best een ER-5 of GS500e kopen hoor, leuke beginnersmotoren.
 
ja,en het is een echte duc(komtu maar met de opmerkingen over stukgati etc etc) hij valt in onderhoud wel mee(naar mijn persoonlijke maatstaven dan he)
en t.o.v alle andere nakeds is deze tijdloos,over 10 jaar issie nog net zo mooi als nu(mits goed onderhouden) dus bijkomend voordeel is dat als je er na 2 jaar en 15000 km genoeg van hebt,is de afschrijving op deze fiets heel erg laag.
 
ja,en het is een echte duc(komtu maar met de opmerkingen over stukgati etc etc) hij valt in onderhoud wel mee(naar mijn persoonlijke maatstaven dan he)
en t.o.v alle andere nakeds is deze tijdloos,over 10 jaar issie nog net zo mooi als nu(mits goed onderhouden) dus bijkomend voordeel is dat als je er na 2 jaar en 15000 km genoeg van hebt,is de afschrijving op deze fiets heel erg laag.


Kwaliteit vind ik ook heel wat hoogstaander dan de meeste japanners (ik bedoel dus CB500 ed)
Met een er-5 moest je een kilometer eerder beginnen remmen om op de zelfde plaats stil te staan :N |(
Een sv 650 vond ik ook leuk rijden, maar het rijwielgedeelte viel me wat tegen... Maar dat is eerder persoonlijk.
Ik raad een sv of een duc aan! Twins zoals deze blijf ik top vinden *O* *O* *O*


gtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan