welke is het best

wrangler

Rookie
6 jun 2004
7
0
leiden
hallo mede bikers ik sta op het punt een off the road te kopen +/-600 cc en 4takt
maar wat is nu het beste merk een honda kawa husky of een ktm
persoonlijk vind ik de ktm's het mooist maar zijn ze ook goed
bvd erwin :]

Euuhhh... Tsja, hou je ons voor de gek of....

vragen of KTM goed is, is hetzelfde als vragen of mercedes goed is, of de aarde rond is, of een gixxer hard gaat... :+

Kortom JA! Zie anders de Paris-Dakar ;)

Laatst bewerkt:
kijk het was maar een vraagje en nee ik hou niemand voor de gek maar als leek zijnde moet je toch zo'n vraag mogen stellen?
maar aan je antwoord te merken is een ktm dus het best...........

bedankt want dat is wat ik wou weten :]

bestaan geen slechte merken motoren. ligt er net aan wat voor type off the road rijder jij bent en wat je mooi vind natuurlijk.
elke motor is weer anders en heb z`n goede en slechte kanten.
later van marvin

Yamaha WR450 weet er ook wel raad mee :)

Ook ja ;) Ach ik ben een beetje Suzuki fanboy op een of andere manier ;)
Zijn zeker niet de beste van het beste, maar hebben een leuke line-up over de gehele reeks.. sport, sporttoer, offroad enz. alleen die v-strom is een geval apart.

Euuhhh... Tsja, hou je ons voor de gek of....

vragen of KTM goed is, is hetzelfde als vragen of mercedes goed is, of de aarde rond is, of een gixxer hard gaat... :+

Kortom JA! Zie anders de Paris-Dakar ;)

OK ok, ik ga niet zeggen dat KTM een slecht merk is,
maar Paris-Dakar is een slechte maatstaaf.
De enige reden dat er zoveel KTM's meerijden is, dat KTM de meeste ondersteuning geeft dmv pitcrews en onderdelen, niet omdat hun motoren betrouwbaarder zijn.

ps: ik zal zwijgen over Mercedes en GSXR-en :X
voertuigen zijn zo goed als hun berijders/ bestuurders (maar dat was al gezegd geloof ik)
pps: de aarde is plat, anders zou je er vanaf vallen, duh ;)

Laatst bewerkt:
hallo mede bikers ik sta op het punt een off the road te kopen +/-600 cc en 4takt
maar wat is nu het beste merk een honda kawa husky of een ktm
persoonlijk vind ik de ktm's het mooist maar zijn ze ook goed
bvd erwin :]

In termen van degelijkheid en duurzame betrouwbaarheid is Honda echt hét merk. Er zijn vast geen statistieken beschikbaar maar ga eens met wat allround crossdealers en reparateurs praten en je weet het. Tja ze zijn alleen wel wat minder spannend om te zien dan bijvoorbeeld KTM maar met wat fantasie, spuit- en poetswerk maak je er zo iets moois van hoor.

In termen van degelijkheid en duurzame betrouwbaarheid is Honda echt hét merk. Er zijn vast geen statistieken beschikbaar maar ga eens met wat allround crossdealers en reparateurs praten en je weet het. Tja ze zijn alleen wel wat minder spannend om te zien dan bijvoorbeeld KTM maar met wat fantasie, spuit- en poetswerk maak je er zo iets moois van hoor.

Niet mee eens, je moet wel e.a. met elkaar vergelijken.
De ultra lichte en sterke enduro/crossers gaan nu eenmaal sneller kapot dan een off-roadje.
Elke merk heeft zijn zwakke punten bij yamaha bijvoorbeeld de versnellingsbak. Honda heeft ook zo zijn problemen en een crf vind ik toch behoorlijk spannend i.v.m. de concurrentie.

Niet mee eens, je moet wel e.a. met elkaar vergelijken.
De ultra lichte en sterke enduro/crossers gaan nu eenmaal sneller kapot dan een off-roadje.
Elke merk heeft zijn zwakke punten bij yamaha bijvoorbeeld de versnellingsbak. Honda heeft ook zo zijn problemen en een crf vind ik toch behoorlijk spannend i.v.m. de concurrentie.

Ik zou een motor (XR650R) die keer op keer de Baja wint geen off-roadje willen noemen :9 Ben het echter helemaal met je eens dat de gemiddelde Husky TC harder wordt aangepakt dan een Honda XR600R maar die dingen kun je na 3 jaar of eerder al compleet reviseren terwijl een XR van 10 jaar oud maar blijft doorkachelen als een diesel. En kijk ik naar exclusieve Italianen als VOR of Vertemati: complete aandrijving die door de bak naar buiten knalt nog voor die fiets ook maar drie keer echt heeft gereden en deze zaken komen te vaak voor om van uitzonderingen te spreken. Da's voor een niet gesponsorde rijder gewoon niet te doen. Maar eerlijk is eerlijk: een CRF is qua onderhoud ook welhaast zo veeleisend als een tweetakt. Ik kreeg de indruk dat topicstarter vroeg wat "de beste" is en ik vertaalde dat als een fiets waarmee je pret kunt maken zonder elke twee weken de motor half te moeten demonteren en elk seizoen te investeren in dure slijtage onderdelen. Ik heb eerlijk gezegd van geen motor ooit zoveel plezier gehad als m'n ouwe XR600R.

daarom is er ook geen vergelijk te maken als ie niet zegt wat ie precies zoekt, wil ie een motor met veel vermogen, weinig gewicht en dus ook meer onderhoud, of wil hij een motor die misschien niet zo snel is maar wel bulletproof?

Heb zelf een xr 650 met bijna 9500km op de teller. Nog nooit grote problemen mee gehad. *D

SORRY ;( bikers maare ik heb niet altijd tijd om dit forum telezen vandaar weinig reactie mijner zijde maar ik ben wel degenlijk geintereseerd in jullie bevindingen..........
om ff wat extra info te geven over m'n vraag ik wil gewoon een fun bike :) waar ik lekker mee kan ragge na m'n werk s'avond of in het weekend en inderdaad het liefst eentje die het (bijna)altijd doet dus weinig geouwehoer mee heb
kijk dat er kosten uit voort komen door het gebruik vind ik niet zo spannend maar niet dat ik elke keer als ik de kickstart naar beneden trap moet investeren

bedankt tot zover voor de reactie's ik vind het cool 8-) dat jullie allemaal lekker reageren :} :} :} :} :} :} :}

Ik zal in het kort even mijn bevindingen doorgeven die ik met mijn XR600 heb. Ik heb dit ding bijna een jaar in bezit gehad. Bij aankoop liep ie niet en 3 weken na verkoop is er een krukaslager kapot gelopen. Toch zijn ze redelijk betrouwbaar denk ik en vergen ze relatief (tot overige 1 cilinders) niet heel erg veel onderhoud. Maar daar krijg je dan ook maar 45 pk standaard voor terug...

'k Heb een KTM Adventure gehad en ga nu een lichtere opbouwen omdat de Adventure niet echt geschikt is voor Westelijk Havengebied. Wel om mee off road en op gravel en natuurlijk de Dakar mee te rijden.

hoi even een vraagje ik lees niet erg veel van de vertemati en wat ik er van lees is wordt je niet erg vrolijk van terwijl als ik de testen lees de broertjes toch wel hun best hebben gedaan.
in de test staat ook dat ze om de 6 uur onderhoud nodig hebben ben benieuwd wat voor onderhoud

Terug
Bovenaan Onderaan