welke is het meest 'makkelijke'

jason

MF veteraan
18 apr 2004
6.604
1
Ik vraag mij af of er motoren zijn, die 'makkelijker'zijn te verbouwen dan andere, ik weet dat iemand die handig is, alles kan verbouwen, maar als je net begint en er nog niet zo heel veel van weet, wat is dan het beste om mee te beginnen?

Groeten van een absolute noob... :+ :+
 
Hoe simpel het blijft ligt aan wat je zelf allemaal eraan wilt veranderen....
wat voor type had je in gedachte als basis ??
 
heb nog niet echt een idee, maar zie redelijk wat cbr 600, yzf 750 en gsxr 750 - en waar de zaag in wordt gezet, dus denk ik dat die modellen degene zijn waar veel mee te doen valt.

Ik probeer het te nuanceren want hier zitten natuurlijk jongens die een heel frame in elkaar lassen , zelf onderdelen frezen e.d.

Ik vind het veranderen en rommelen aan een motor gewoon erg leuk, maar ik wil mij toch wel beperken tot andere kontje/tank/enz., poedercoaten, polijsten, ben niet van plan om een andere brug er in te steken, mits hij natuurlijk 1 op 1 zou passen.

Ik ken mijn beperkingen, dus wil niet als een blinde 'alles' tegelijk doen, eerst maar eens leren...
 
Als je wijs ben kijk je voor een fiets met een stalen frame ,Dat is makkelijker met b.v. een sub frame lassen voor een nieuwe kont.
Alu lassen is ook goed te doen mits je de goede apparatuur hebt en de knowhow.
verder succes met je komende project.
 
Als je wijs ben kijk je voor een fiets met een stalen frame ,Dat is makkelijker met b.v. een sub frame lassen voor een nieuwe kont.
Alu lassen is ook goed te doen mits je de goede apparatuur hebt en de knowhow.
verder succes met je komende project.

dit hoeft geen probleem te zijn , de meeste fighters hebben een boutbare stalen subframe aan een alu frame .

maar moet wel zeggen dat de oldskool stalen freempies steeds meer in de ''mode'' komen :Y :Y

gr. Henk
 
YZF 750 natuurlijk, je noemde hem al :)


Weet nog een leuke voor je te koop staan met een fantastisch blok en meer poserspul voor weinùg ;)
 
heb nog niet echt een idee, maar zie redelijk wat cbr 600, yzf 750 en gsxr 750 - en waar de zaag in wordt gezet, dus denk ik dat die modellen degene zijn waar veel mee te doen valt.

Ik probeer het te nuanceren want hier zitten natuurlijk jongens die een heel frame in elkaar lassen , zelf onderdelen frezen e.d.

Ik vind het veranderen en rommelen aan een motor gewoon erg leuk, maar ik wil mij toch wel beperken tot andere kontje/tank/enz., poedercoaten, polijsten, ben niet van plan om een andere brug er in te steken, mits hij natuurlijk 1 op 1 zou passen.

Ik ken mijn beperkingen, dus wil niet als een blinde 'alles' tegelijk doen, eerst maar eens leren...

Koop nou gewoon weer een Z, gelijk klaar


is toch wat je eigenlijk weer wil......



:Y
 
of je wacht ff tot dat ik mn volgende project klaar heb
cbr 600 vfr achterbrug
upsidedown voorvork
r6 [2007] kont
teller in de tank verwerkt :9~ :9~ :9~ :9~

;) ;) ;) ;) ;)

gr stefan
 
Als je wijs ben kijk je voor een fiets met een stalen frame ,Dat is makkelijker met b.v. een sub frame lassen voor een nieuwe kont.
Alu lassen is ook goed te doen mits je de goede apparatuur hebt en de knowhow.
verder succes met je komende project.
:^ Dat stale frame wou ik je ook als tip geven maar ik zag dat die je al gegeven was.
:) En als je vragen hebt kan je ze hier ook altijd vragen, iedereen help je wel met tips.
 
Denk niet de ene motor makkelijker is dan de andere, maar sommige sportmotoren zien er zonder kuip nou eenmaal beter uit dan andere..
Mooier frame, mooiere lijn, electra/koeling beter weg te werken. Als je er weinig aan wil doen kun je dan niet beter een naked nemen en die verbeteren?
 
Denk niet de ene motor makkelijker is dan de andere, maar sommige sportmotoren zien er zonder kuip nou eenmaal beter uit dan andere..
Mooier frame, mooiere lijn, electra/koeling beter weg te werken. Als je er weinig aan wil doen kun je dan niet beter een naked nemen en die verbeteren?


Neejj, dat is het plezier niet, ik wil nu eenmaal fouten maken en klooien, het leren 'veranderen' is iets wat ik graag wil doen/leren.

Heb al een z1000 helemaal uit elkaar getrokken en veranderd, maar dat is de lol niet... :N
 
Moet je wel snel zijn ;)

Heb er ook nog streeghtfighterwaardige lampjes bij *O*
 
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/193057/1

Hier: voor de snelle beslisser echt geen geld.... Mooiere, beterbasis vind je imo niet. Meteen al een eigenwijze uitlaat en hoef je alleen nog wat met de kuipjes te stoeien voor een coole fighter.
Naar mijn idee kun je dan beter een originele YZF kopen. Weet je haast zeker dat er niet mee gekloot is, en deze zit ook nog een heeeeeele bak werk aan wil je die netjes maken volgens mij.
 
Waar haal je DAT vandaan????

De TS heeft meer dan gelijk als hij er de tijd voor wil nemen. Als hij een originele wil kan ik hem ook niets kwalijk nemen, maar waar jij deze bullshit vandaan haalt?

edit: for the record: er is NIETS mis met die fiets. Lakwerk zou mooier kunnen, maar zo vreemd lijkt me dat nou ook weer niet, zeker niet egzien de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de fiets niet netjes afgewerkt, en de uitlaat is ook geen porum in mijn ogen. Dus waarom een fiets kopen die al verbouwd is (maar waarschijnlijk niet naar eigen smaak) als je ook een ori fiets kunt kopen waar je echt alles zelf aan kunt doen?

Sorry dat je zo snel op je teentjes bent getrapt, maar volgens mij verkoop jij liever je fiets dan dat je TS echt aan een antwoord helpt.

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de fiets niet netjes afgewerkt, en de uitlaat is ook geen porum in mijn ogen. Dus waarom een fiets kopen die al verbouwd is (maar waarschijnlijk niet naar eigen smaak) als je ook een ori fiets kunt kopen waar je echt alles zelf aan kunt doen?

Sorry dat je zo snel op je teentjes bent getrapt, maar volgens mij verkoop jij liever je fiets dan dat je TS echt aan een antwoord helpt.

:W


Beide.

Maar je vind de uitlaat geen porum, dus de fiets is slecht? Ik vind het niet getuigen van stijl dat je een fiets om die reden afkraakt. Dat je hem lelijk vind is je goed recht. Voor de rest maak ik er maar geen woorden aan vuil, je hebt hem niet in het echt gezien.


Maar back on topic maar weer.
 
Overigens ben ik van meing dat de YZF een uitstekende basis is voor een streeghtfighter door de goedkope onderdelen (2dehands ruim voorradig), de looks en het rijden. En ondanks dat er een paar projecten mee lopen hier op M-F is het toch wat minder standaard dan de eeuwige GSX (hoewel ook zeker mooi).


Maar als de TS kan lassen zou ik hem inderdaad ook iets met een stalen frame aanraden. Ik zou hem dan ook de tip willengeven even goed uit te zoeken wat je wel en niet mag veranderen van de verzekering en RDW. Paar beugeltjes oplassen mag wel namelijk, even de ruggegraat aanpassen niet.
 
Waar heb je mij horen zeggen dat ik de fiets slecht vind? Ik heb alleen gezegd dat ik hem niet netjes vind.

Waar het hoofd vol van is..... :W
 
kom op jongens, niet kissebessen.

Ik moet wel zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar een originele, maar dat alles een optie is.

dus kiss and make up!!
 
Beide.

Maar je vind de uitlaat geen porum, dus de fiets is slecht? Ik vind het niet getuigen van stijl dat je een fiets om die reden afkraakt. Dat je hem lelijk vind is je goed recht. Voor de rest maak ik er maar geen woorden aan vuil, je hebt hem niet in het echt gezien.


Maar back on topic maar weer.

Heb niet het idee dat de fiets afgekraakt wordt door bjorn, maar hij geeft gewoon zijn mening, het is natuurlijk wel zo dat het nooit naar je eigen smaak is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan