Welke kabelhaspel moet ik hebben ?

Froggy

MF veteraan
13 aug 2001
10.436
5
Noord-Limburg
Mijn broer en ik gaan dit jaar voor het eerst bandenwarmers gebruiken.
We hebben ieder een setje Capit bandenwarmers.
Een cee verloopstekker hebben we al.

Maar welke kabelhaspel kan ik het beste gebruiken voor 2 setjes bandenwarmers.
Natuurlijk eentje met 4 aansluitingen :P
Maximale wattage :?
Hoeveel Ampere :?
Lengte 25 m :?
Neopreen kabel :?

Alvast bedankt voor de info !
 
Laatst bewerkt:
ik zou een haspel naar de 2 motoren leggen dan 2 verlengsnoeren anders moet je de motoren wel erg dicht bij elkaar zetten. heb meestal 3 haspels bij met een totale lengte van bijna 100 meter :P. zou iig zeker 25 meter nemen. en 1tje zonder beveiliging.
 
Laatst bewerkt:
1 haspel is voldoende mits je de motoren naast elkaar zet en dicht bij een stroompunt zit.
Let wel op dat op de meeste circuits je een euro stekker (camping stekker) nodig hebt.
Deze kan je halen bij de bouwmarkt en zet je er zelf een stukje kabel en een contrastekker op, kost je nog geen tientje.
 
Ik heb gewoon twee van die oranje verlengsnoeren van 20 of 25 meter die ik ook gebruik voor de heggeschaar en een stekkerdoos. Dat kan alle bij elkaar wel iets van 2000 watt aan. Dat is voldoende voor een setje warmers.
Ennn natuurlijk de eurostekker. :)
 
Wij hebben twee kabelhaspels, 1 grote van 40 meter met normale 230v stekker en 1 kleine van 15 meter ook met normale 230v stekkert. Die van 40m gebruiken we i.c.m. een klein verloopkabel (blauwe campingstekkert) om vanaf de verdeelkast naar de rand van onze tent te leiden waar we de koelbox op zetten en eventuele laders voor camera's en GSM's etc en vervolgens sluiten we daar de kleine van 15m op aan richting de motoren voor de bandenwarmers. Voordeel van die kleine is dat je in de buurt van de motoren niet teveel overtollige kabel op de grond hebt liggen en de haspel volledig uitgerold is. Ik heb het nooit gemeten maar heb ooit ergens gelezen dat je voor een set bandenwarmers piek 1500watt zou kunnen rekenen. Dat zou theoretisch 3000 watt zijn voor twee sets. Echter zal je deze top waardes niet snel bereiken bij normaal gebruik is mijn ervaring ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan