Welke kit voor bobine / bougiekabel

Tice

Die hard MF'er
13 nov 2016
264
237
Geertruidenberg
Goedeavond,

Ik ben bezig de bougiekabels van mijn GSX 600F te vervangen. De oude kabels kreeg ik netjes uit de bobine.

De nieuwe kabels wil ik nu gaan vastzetten. Er zit best een beetje speling op.
Waarmee zijn de kabels het beste vast te zetten?

Ik heb al een paar suggesties gelezen;
- hot glue; lijkt mij een goed idee, maar is dit ook echt stevig bij trillingen? Ik heb het idee dat het snel te hard wordt en gaat barsten
- vloeibare pakking. Voordeel is dat ik die in het zwart heb en lekker flexibel is.
- polymeerkit, geen ervaring mee
- Siliconenkit; idem
 
Ik heb het pas met 2K lijm gedaan, mochten ze dat voorstellen: Niet doen :N. Hotmelt krijg je er niet goed tussen. Het rotte is dat bijna niks aan die kabels hecht. Het is dus opvullen, niet sealen, met als gevolg dat er vocht kan verzamelen, nou regent het hier nooit, maar voor het zelfde geld heb je een keer een plensbui. Is niet sealen geen optie? lijkt me dat je te dunne kabels hebt. Foto?
 
Lijkt me idd te dunne kabels; afgelopen herfst de kabels van mijn VFR vervangen en de nieuwe kabels passen perfect in de bobines en bougiedoppen.(lees voor perfect: klemvast en waterdicht)
 
Dank voor jullie meedenken. Ik heb momenteel geen foto's bij de hand.
De kabels zijn van die universele van Louis. Die zijn inderdaad net een tikkie dunner dan de kabels die er in zaten (die overigens met grijze kit vast zaten)
Ik had gehoopt dat uit te kunnen vullen met één van bovenstaande goedjes.
 
Kan je die kabels op een soort houtschroef in de bobine draaien? Dan kan je als je die zwarte pakking gebruikt eerst het tuutje volblaffen met tjet en dan de kabel erin draaien. Als er een tuutje op de bobine zit kan je de sokjes van een NGK bougiekap eroverheen zetten.
 
  • Haha
Waarderingen: HCx
Het kapje aan de rechterkant van het NGK logo. Die heb ik wel over

6B530111-8002-456F-B395-98F9838C55C7_303428-0_7245_2.png
 
Nee kabel monteren en opvullen zoals je zelf al aangaf bovenaan met verschil dat polymax overal wel op hecht ;)
Dan ligt er een rupsje op en dat is zo weer weg en er blijft vocht achter zitten... Dus dat niet

Wil ik van jou weten waarom niet volblaffen? Met polymax, whatever. Dan sluit je alles af
 
Zit daar geen rubber seal bij?
Jawel, onder in de bobine zit kit (rondom de daadwerkelijke aansluiting) en bovenin een sealtje. Die waren dermate hard dat ze ondertussen gesneuveld zijn bij demonteren.
Ik heb de boel nu met polymax dicht gerommeld. Morgen krimpkous er om en dan eens kijken of het een beetje stevig en dicht zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan