Welke kleding ben jij / u mee begonnen?

ik ben begonnen met een lidl textiel pak met timberland kistjes en lidl handschoenen en niergordel,helm was een relatief nieuwe brommerhelm,integraal
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding? : ben gewoon begonnen met kleding van de rijschool, laarzen, helm en handschoenen van mezelf. ;)
* wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor? Voor dat ik mijn eerste motor kocht had ik mijn eerste pak al binnen: Rev'it RS 2 grijs zwart wit, super mooi :) Met een HJC helm die nog vervangen moet worden voor een iets mooier exemplaar.
* Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
de kleding was zo gekocht dat het bij elke motor zou kunne passen
* Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
Via iemand van het forum hier :)
* is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt? Nee
* liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Nee
 
Ik ben begonnen met kleding van marktplaats:

- racelaarzen van spool voor een paar tientjes
- kisten voor in de winter (zitten veel beter, die draag ik inmiddels dagelijks)
- een IXS leren jas van een mede motor- forummer overgenomen
- Haondschoenen uit de koopjesbak bij motoport
- een BMW gore tex broek van m'n vader.
- een helm gewoon nieuw en in 1x goed, schuberth, daar ga ik niet op bezuinigen.

Nu rijd ik sinds mei vorig jaar, en ik ga nu langzaam eens kijken om dingen te vervangen.

Dus het hoeft echt niet allemaal meteen heel duur, als je begint.
 
  • Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?


    Broek en jas waren van de rijschool. Eigen legerkistjes en na een aantal lessen ook eigen handschoenen van Revit gekocht. Dat spul van de rijschool gaf me uitslag op de handen, zo smerig was het. :X

    [*]wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?

    Textiel van Revit

    [*]Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?


    Mijn eerste motor was kanariegeel en mn kleding zwart/wit. Niet aangepast dus, maar lekker neutraal en naar mijn mening mooi. Bij mijn huidige motor past dit toevallig perfect!

    [*]Waar had/ heb je deze kleding gekocht?


    Bij de dealer waar ik ook mijn motor heb gekocht

    [*]is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?


    Nee, o.b.v. eigen smaak en een stukje 'neutraliteit'. Ik heb geen behoefte om als een kleurenkermis rond te rijden

    [*]liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.

    Nee






 
Laatst bewerkt:
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
op de schoenen na alle van de rijschool geleend.
wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Eerst een textieljas/broek combi. met winterhandschoenen en helm. dat is goed in alle seizoenen te gebruiken. uitritsbare voering etc.
alles voor weinig. exclusief de broek in totaal voor zo'n 300 euro. schoenen had ik nog. gewoon stevige leren schoenen met hak (blackstone)

later voor de zomer leren combi (probiker) met bijpassende kleur leren zomer handschoenen(sidi) en motorlaarzen. (probiker) in totaal zo'n 500 euro. daaronder thermokleding. jas of trui voor zo'n 25 euro p.s.

Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
gewoon mooie kleding gekocht. ik heb nog steeds de eerste motor, maar geen bijpassende kleur kleding. de kleding is wel in 1 kleur. Als ik ooit een andere fiets neem pas ik daarop ook de kleding niet aan. zolang het maar niet te hard vloekt.
Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
textielen jas/helm/ handschoenen bij kalsbeek in zwolle.
leren combi + motorlaarzen bij motozoom (eerst wezen passen. later online besteld)
leren handschoenen bij motorxcite enschede. (100 meter van m'n huis)
is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
leren pak is gewoon het meest relaxt op een sportfiets. het scheelde aanzienlijk met het wind vangen en sluit gewoon goed aan.
liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
nope, en ook geen spijt dus.
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Eerst in textiel later mijn eigen lerenpak aangetrokken.
wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Mijn leren pak.
Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Ik had mijn pak eerder dus combinatie... Rood outfit en zwart grijze motor.
Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
Bij een motorzaak in Eibergen. (waar ik overgens niet meer naar toe ga. B| )
is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Nee.
liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Nee zel bepaald natuurlijk wel laten kijken of het goed zit. ;)
 
Vandaag om motorkledij gegaan. Na mijn aankoop van mijn eerste moto vorige week nu dus voor de eerste keer kledij.
-Ik ben volledig voor Richa textiel kledij gegaan. Broek, vest, handschoenen, laarzen. Alles nieuw. Nu nog helm
 
* Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?

Voor de eerste les al zelf handschoenen gekregen van m'n meisje. Ik heb/had nog ergens een "brommer"helm liggen welke ik tot nu toe gebruik.
De rijschool had slechts 1 broek in mijn maat (3xL) en die zat ook niet lekker.
Daarom eerst maar een nieuwe jas gekocht (logisch toch?)
Een of andere Difi jas met 50% korting (dus 90 euro)
Daarna een broek gekocht (toevallig ook een Difi (voor 140 euro)
Vervolgens toch maar eens gekeken naar échte laarzen, die defensiekistjes is ook niet alles. Bij dezelfde motorzaak (motoport Vianen, de rijschool zit hier "tegenaan", dus is er een goede samenwerking, lees, leuke korting) uiteindelijk gekozen voor Sidi laarzen twv 180 euro)

Toen werd het allemaal wat kouder en heb ik maar een setje winterhandschoenen gekocht (te lui om het merk te bekijken, ze waren iets van 70 euro)

Toch steeds meer met een schuldgevoel op de lesmotor.... bijna alles in orde.. maar het belangrijkste niet.... Vervolgens bij verschillende winkels helmen wezen passen... Uiteindelijk gekozen voor de Schuberth R1.

Bewust voor deze (textielen) combinatie gekozen, met dit pak wil ik uiteindelijk woon-werk verkeer km's gaan afleggen. Onder dit pak kan ik nog "gewoon" een broek/overhemd combinatie dragen


* wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?

Bovenstaande combinatie voor woon/werk verkeer, maar voor de funkilometers (woon/werk verkeer is toch ook fun??) wil ik nog een leren motorpak, merk en type nog onbekend... als het maar lekker zit.


* Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?

Broek, laarzen en helm zijn zwart
Jas is grijs/rood
Niet specifiek uitgekozen voor de motor die ik wil hebben (ducati 748/916/996), anders is een nieuwe jas zo gevonden ;)

* Waar had/ heb je deze kleding gekocht?

Eerste handschoenen uitgezocht bij Arie Molenaar IJsselstein
Jas/broek/laarzen bij Motoport Vianen
Helm via motowebshop.nl

* is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?

Voor advies wel veel gepraat met medelessers en de instructeurs.... (en de verkopers natuurlijk)

* liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.

beinvloeden?? wa'sda? 8-)
 
* Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?+* wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Een richa jas (want die hadden de leukste dameskleding??), EVO broek (beide textiel), handschoentjes van Alpinestar (GP plus) en Puma laarzen (desmo gtx). En een HJC IS-16 Helm.

* Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Had de kleding eerder dan de motor, was dus moeilijk aan te passen :P (en om nou de motor aan de kleding aan te passen..)

* Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
De jas op de motorbeurs in Utrecht, helm op de beurs in Zwolle en de rest bij Termaat..

* Is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Wel een beetje hier en daar om advies gevraagd, maar verder niet.

Verder is 't opzich allemaal prima kleding, wel van plan om binnenkort een leren pak te kopen, zit toch net wat fijner :)
 
tijdens het lessen een jas van de rijschool en een eigen helm. daarna textiel bij de lidl gekocht (motor en wintersportklding).

vervolgens een leren aanbieding gevonden (broek, 90 euro) en later nog een goedkope leren jas (110 euro). Handschoenen uit de rommelbak en nog steeds kisten aan. veilige kleding hoeft echt niet duur te zijn. Oordoppen zijn wel het geld waard.

de helm was het duurste, 160,- (systeem, 2 luxe vizieren), maar dat ga ik nooit meet doen. Je helm zeul je altijd met je mee en als ht goed is heb je hem maar een keer nodig.
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Me eigen kleding. kleding van lesschool stinkt! :r

wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Me eigen kleding

Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Had me motor aangepast aan me pak :P

Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
MotoZoom Amsterdam

Is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Ja door de motor, nee niet door de mensen dat bepaal ik zelf wel!

Liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Nee tuurlijk niet!

Kleding:
Vanucci combi leren pak
Vanucci laarzen
Vanucci handschoenen
Shark helm
 
* Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Eerste paar lessen met leen kleding, maar daarna al snel eigen spullen gekocht.
- Richa Orion Jas
- Richa Monsoon Broek
- Richa Summer Rain Handschoenen
- Sidi Stivali GT laarzen
600 pleuries :')
* wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Nogsteeds op een lesmotor B|
* Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Alles in het zwart, dus dat past overal wel bij. Helm wacht ik nog wel mee tot ik de kleur weet.
* Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
De winkel die bij mijn rijschool zit.(25% korting *O* )
* is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Nee, heb gewoon gekeken naar kleding met goede bescherming in mijn prijsklasse.
* liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Geen invloeden gehad.
 
* Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
* wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
* Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
* Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
* is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
* liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.


1. Met me eigen kleding
2. Draag nu spullen van polo uit duitsland, Polo waterdichte laarzen(nieuw), Polo waterdichte textiele broek(die had me oom 3x aangehad), FLM jas waterdicht textiel(nieuw), FLM Handschoenen Carbon x3 of zoiets(nieuw), Helm: Lazer Vertigo Dragon Light Blue Matt(nieuw). Das mijn lijstje :P
3. Heb Neutrale Kleur broek en laarzen (zwart) handschoenen helm en jas zijn met blauw, volgend jaar oktober komt er een blauwe SV, dus motor pas ik aan aan me kleren.
4. Polo in Duitsland.
5. Nee, zelf uitgekiest *D

Groeten
 
1974 : 2-delige leren overall , van "Daytona"
: afgedankte pothelm van de toenmalige rijkspolitie , gespoten in de kleur van me motor.
: AGV integraal-helm ,....maar vond ik niet in stijl met me motor .
( een pest-pleuris motor overigens ,.....merk : Benelli 650 "Tornado" ,....wat een
klote-motor zeg.... ) :) :)
 
  • Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
  • wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
  • Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
  • Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
  • is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
  • liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.

-Ik ben met lessen begonnen met alleen handschoenen (ski) en een brommerhelm.
Dat was in 1990, zat nog op school en had dus niet echt veel doekoe over voor motorspullen aangezien ik net een motor gekocht had.:P
-Toen ik mijn rijbewijs kreeg kocht ik een Bulson jas bij hein gericke en een uvex helm met dubbel vizier.
-De kleding is altijd neutraal bij mij, ik hou niet van die merkgebonden kleding. :r
-Hein Gericke deed het goed bij mij ondat deze redelijke kwaliteit verkocht voor leuke prijzen. :}
-Nee zeker niet het is een divers groepje motorrijders.
-Nee ik heb mijn eigen wil en smaak, beetje vreemd maar wel lekker. })
 
heb vrij snel een lookwell textiele jas gekocht (heb ik nog steeds)een eigen shoei helm, heb een leren tuinbroek model gekregen van een collega en zelf ook nog handschoenen gekocht.
Heb afgereden met windkracht 8 in de volle regen en had toen ruberren regenlaarzen aan . :9
Tegenwoordig heb ik dan sidi laarzen en ik ga begin nieuw jaar een leren combi kopen. :Y
 
Helm en schoenen had ik al voor het lessen gekocht, Shark RSFI2i en Rev'it huppelnogwathalfhooglaarzen, pak toen nog van pa geleend.
Daarna toch maar eigen pak gekocht, weer van Rev'it. Lekker met de winter en regenvoering erin.
Misschien volgende zomer A* overall erbij en wat nieuwe laarzen, puma 1000 ofzo.
 
Helm: Shoei! Arai zit gewoon kut
Jas/Broek: Rev'it .beide all weather
Laarzen: Sidi. Van die race dingen, wel waterdicht dmv goretex
Handschoenen: Mqp

Wil nog......

Een race overal van Berik, Ixs, Alpinestar, Rev'it of Arlen Ness :} :9~ :}
Doorwaai Jackie voor de zomer.. merk maakt niet uit as ie maar stoer is :P

Ohjah bepaald zelf wel wak mooi vind en wat nie :Y
 
Laatst bewerkt:
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Leren combi van Rev 'it met Rev 'it handschoenen, Forma laarzen en een HJC FS-10 Smoke helm.
wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Zelfde als hierboven :P
Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Motor gekocht op de kleding, wist al van tevoren dat ik een rode motor wilde dus dan is het ook niet zo moeilijk *D
Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
VdKuinder motoren in H'sum
is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Nope...
liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.Nee
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Leren combi van Rev 'it met Rev 'it handschoenen, Forma laarzen en een HJC FS-10 Smoke helm.
wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Zelfde als hierboven :P
Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Motor gekocht op de kleding, wist al van tevoren dat ik een rode motor wilde dus dan is het ook niet zo moeilijk *D
Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
VdKuinder motoren in H'sum
is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Nope...
liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.Nee



Tegenwoordig heb ik een Arlen Ness DNA Overall met dezelfde Forma laarzen (binnenkort vervangen door Alpinestars), EVO handschoenen en een Suomy Spec-1R helm... *D
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
- tijdens rijles werd alles beschikbaar gesteld door de rijschool. Ik had toen altijd wel mijn eigen motorjas aan ( uit mijn brommertijdperk)

wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
-Na het kopen van me motor op zoek gegaan naar een textielbroek en handschoenen. Jas had ik al en de oude laarzen en helm van me pa kon ik gebruiken. Nog geen maand later een compleet racepak aangeschaft incl. sidi's, goede handschoenen en een helmpie.

Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
-In eerste instantie blij met de motor, maar toch de combi van veiligheid en looks zorgden ervoor dat mijn kleding beter bij de motor paste.

Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
motoport zelhelm
een lederzaak in doetinchem (naam ff kwijt)
motorbeurs utrecht.

is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
lerenpak doordat het een sportieve motor is. Voor de rest niet.

liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.

nee, eigelijk niet. ik heb gekocht wat ik wou in mijn prijsklasse en dat vond ik het belangrijkste.
 
Toen ik pas begon te rijden? Een Navo-jack, spijkerbroek, lage schoenen, vliegerskap met bril (Stadium). Helm was zelfs nog niet verplicht. Dit is lang geleden, don't try this at home.
Nu een stevige broek van Gericke, met flinke knie-beschermers, stevig leren jack, dikke handschoenen, stevige motorlaarzen (Aldi, en erg goed), natuurlijk een goede helm. 's winters een hoop spul eronder.
Na m'n laatste schuiver, met een heel lelijke knie, toch maar eens een goede motorbroek gekocht met goede knie bescherming. Aanrader!
Groeten,
Eduard.
 
ik ga toch nog eerst even checken of dit topic niet toevallig op vrijdagmiddag is gestart.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan