Welke kleding ben jij / u mee begonnen?

Toen ik begon linnen gympen, spijkerbroek en leren jasje. Met koud weer handschoenen erbij en een extra spijkerbroek.
Nu is leer toch wel mijn favoriet.

Uit een textielen jas heb ik door een kleermaker de protectie weg laten halen. Die past zo bij slecht weer perfect over mijn leren pak. Samen met een regenbroek is dat prima warm, waterdicht en neemt het weinig ruimte in.

En verder natuurlijk goretex laarzen en winter en zomerhandschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Heb me gelijk een alpinestar pak gekocht :} (wel door dat het 50% korting op was :X allemaal duur speelgoed eigenlijk :X )

full


Verder alpinestar laarzen + goretex en een arai condor :}

Mij net een Arai RX7 gekocht ... njam njam
 
Lichte gympen en jeans... blij dat je nooit gevallen bent. :N

Textielen jas volstaat trouwens zonder leer eronder, kan je de noodzakelijke protectie gewoon laten zitten.
Mijn eerste textielen goretex+cordura kleren kostten me meer dan mijn motor. Ik had al lelijke littekens en wonden gezien bij fietsers en bromfietsers, je wil niet weten hoe dat eruit ziet bij een val met 100... -O-
 
25 jaar geleden had je geen internet. Laat staan motor-forummers die je op de gevaren des levens wijzen. Verstandig is inderdaad anders, gelukkig had ik bij m'n eerste valpartij wel goeie spullen aan. Nu rijd ik het liefste in leer, textiel vind ik niet prettig.

Dat experiment met m'n textielen jas was geboren uit frustratie met regenoveralls. Als je die niet heel secuur dicht doet loopt er altijd water in. Met jas en broek heb je daar veel minder last van. Die textielen jas en regenbroekbroek zitten nu in de koffer in plaats van de regenoverall.

Edit: Mijn eerste kleding was ook duurder dan m'n eerste motor, maar dat zegt meer over de motor dan mijn kleding ;)
 
Laatst bewerkt:
Helm: HJC FS-10 Smoke3
Jas: Kushitani SJL4 Zwart/Zilver
Broek: Kushitani SPL3 Zwart/Zilber
Laarzen: Berik GPX Zwart
Handschoenen: IXS Racing

NOOIT besparen op je kleding. Kleding heb ik gekocht toen ik nog aan het lessen was. Omdat ik 2 meter lang ben was de keuze niet echt ruim en ben ik hier op uit gekomen.

Met lessen ben ik begonnen met kleding van de rijschool, laatste maand in eigen kleding rondgereden, 10x beter.
Kleding gekocht bij MotoPort.
Kleding niet aangepast aan de motor.
Heb er absoluut geen spijt van.
 
ik ben wel begonnen met houtje-touwtje kleren.. ging prima hoor...

zonde om dat te beschadigen voor je echt op je motor kan stappen :+
 
ik ben wel begonnen met houtje-touwtje kleren.. ging prima hoor...

zonde om dat te beschadigen voor je echt op je motor kan stappen :+
Ik ben nog de struiken in gereden met mijn hoogsteigen leren combi aan.
Straatje keren bij AVB oefenterrein in de 2e versnelling en dan opeens teveel gas geven en rechtuit kijken is nooit zo'n goed idee. Ik was nog blij dat ik niet naar die dikke boom keek 1,5 meter verderop.

De tarzan grappen daarna bij de rijschool waren ook niet zo grappig eigenlijk. :')
 
Eerste en voorlopig nog enige pak, drie jaar geleden begonnen met rijden en dus ook gekocht, is leren een zwart-wit Hein-Gericke pak omdat dit vrij goede kwaliteit is voor een redelijke prijs (320e). Toen niet gekeken of er klittenband voor kneepads op zat, was dus niet zo, later nog erop laten zetten (50e).

In dezelfde winkel een HJC AC-11 helm gekocht met 50% korting (150e), deze heb ik ook nog steeds maar moet misschien vernieuwd worden vanwege de houdbaarheid van het materiaal.

Handschoenen van vrij dun leer gekocht omdat ik zoveel mogelijk wilde blijven voelen met m'n vingers, in een uitverkoopbak van de rijschool (20e). Moeten voor komend seizoen vervangen worden.

Een tijdje met normale schoenen gereden, "autoraceschoentjes" van Kangaroo geloof ik. Daarna 2dehands setje racelaarzen van MQP (?) gekocht (40e). Weer een jaartje later Sidi Vertigo Tepor's gekocht op internet na te hebben gepast op de beurs (180e).

Edit: Op de beurs nog een Dainese Wave backprotector gekocht (120e).

En daar rij ik volgend jaar weer mee rond *D
 
Laatst bewerkt:
Helm: Marushin X-moto
Jas: Evolution
Broek: Draggin Jeans

De helm vond ik er supergaaf uitzien, wou altijd al een crosshelm met vizier! De jas zag ik toevallig hangen en vond hem mooi en goed geprijsd. En de broek was ideaal ivm het eruit zien als een gewone broek en ik hoefde me dus niet steeds om te kleden.

Echte motor handschoenen heb ik later pas aangeschaft, weet niet van welk merk ze zijn. Ze zitten wel heerlijk!

Had de kleding al tijdens het lessen, heb er ook in gelest.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog de struiken in gereden met mijn hoogsteigen leren combi aan.
Straatje keren bij AVB oefenterrein in de 2e versnelling en dan opeens teveel gas geven en rechtuit kijken is nooit zo'n goed idee. Ik was nog blij dat ik niet naar die dikke boom keek 1,5 meter verderop.

De tarzan grappen daarna bij de rijschool waren ook niet zo grappig eigenlijk. :')
ach, ik ben zo vaak gevallen met lessen.. alleen had toen niet me mooie icon jas aan hoor! zonde!

ik ben mijn instructeur nog een aantal biertjes verschuldigd zelfs, van alle lampen die ik heb stukgereden :+
 
nee, jij had toen vast heel erg zin om de week weer te beginnen..... MF-en in de baas zijn tijd? 8-)

als bachelor of communication (vertaler) werk ik voor mezelf, dus mjah idd (inderdaad) heb in de baas zn tijd op MF geweest _O- mn eigen tijd :o ;) _O-
maarre is toch lekkker effe MF bekijken en dan nog rijden met dit weer helemaal, er is nu toch een textiel pak erbij gekomen overigens om on topic te blijven, van welk merk geen idee (van de "sint" gekregen O-) "kuch" goeie vriendin, maar kleine meid zag het in pakpapier van sint dus tjah dan moest het wel van de sint komen :Y :X O-) ) maar is wel lekker warm, leer is fijn maar textiel met thermo ondergoed nog fijner (aaah, watje zou mn kleine meid zeggen :+ )
 
* Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?

Ik heb/had nog ergens een "brommer"helm liggen welke ik tot nu toe gebruik.

Intussen een nieuwe helm aangeschaft, Schuberth R1 (zwart)

Wát een genot om mee te rijden! Fluisterstil... ik hoor op de snelweg nu meer windruis dan motorgeluid.. Het zit allemaal een stuk beter... en vooralsnog geen pinlock nodig (maar er is al wel een "flintertje" van dat antifog spul af... dus toch maar eens kijken naar zo'n vizier...

Nu is m'n hele uitrusting compleet..... voor woon-werk verkeer (alleen nog een motor :+ ) Bij de motorbeurs volgend jaar maar even kijken naar een uitgehold nijlpaard...
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Rijles eerst textiel later in leer.

wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Leer

Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Ik had eerst mijn kleding overal in de uitverkoop gekocht en later pas de motor toen ik mijn rbw had

Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
Diverse motorzaken

is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Nee

liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Nee mijn eigen gang gegaan.
 
Toen ik begon met lessen (24 jaar geleden) was er nog niet zo'n ruime keus in leer. En bovenal was het behoorlijk duur. Geld had ik niet, ik werkte voor een hongerloontje destijds bij een baas.

Ik droeg toen legerkistjes, een spijkerbroek, een textiel motorjas, geleend van m'n broer, en een cheapo helm. Écht low budget dus. Voor de kou en de regen had ik zo'n dik geel oliepak zoals hieronder:.
regenpak.jpg


(Ben zo ooit vanuit Italië in de stromende regen samen met m'n meissie terug gereden. Er was maar 1 regenpak en we hebben die toen verdeeld. Zij de jas, ik de broek. Dát was nog eens romantiek...! ;) )

Nu heb ik twee leren jassen in de kast hangen, daarnaast een textieljas van Louis.nl, en een leren - en textielbroek. Kan het ook wat beter betalen dan toen.
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Ik heb de eerste les de broek en jas aangehad van mijn vriend. (Zou oude pak lag nog bij de rijschool). Een textiel pak. Helm en handschoenen ook geleend.

wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Ik heb sinds de tweede les mijn eigen tweedelige leren pak van Dianese, Shoei helm, leren Dainese handschoenen en Sidi laarzen. Dit dezelfde pak heb ik nog steeds.

Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?

Ik heb het pak gekocht omdat mijn vriend hetzelfde pak ook heeft (alleen andere kleur. Ik heb oranje/zwart). Dit pak zat als gegoten. Mijn eerste motor heb ik nog niet. Maar helaas ga ik geen oranje firestorm kopen.

Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
Alles komt bij Ten Kate uit Nieuwleusen weg.

Is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
De kleding is in zekere mate ook bepaald door mijn motorkeuze. Ik ga een dikke supersport kopen en dan staat leer er mooier bij. Daarnaast is de kleding ook nog wel een beetje bepaald door mijn vriend.

liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Een beetje ben ik wel beinvloed door mijn vriend. Ik heb totaal geen spijt van mijn kledingkeuze. Als mijn pak af is koop ik weer zo'n pak, helm, handschoenen en laarzen.
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Kleding van de motorrijschool Paul Lam. Dus beetje meuk dat stinkt naar zweet en een helm die helemaal niet goed zit.

wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Ik heb een volledig setje goretex kleding. Jas en handschoenen van Alpine Stars broek van Rukka. En een Schubert S1 als helm. (Ja ik dacht laat ik het gelijk goed doen). Alleen schoenen heb ik nog niet, ik rij nu op kistjes rond en dat gaat eigenlijk erg goed.

Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Eerst heb ik de kleding gekocht daarna de motor. Dus ik was allang blij dat ik een mooi setje goretex had en mijn Diversion 900 :)

Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
Alles bij Termaat Nijmegen, logisch als je zelf in Nijmegen woont.

Is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Ja, aangezien ik graag wil doorrijden heb ik een redelijk warm pak met goretext gekocht. En een motor die daarbij past.

liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Natuurlijk door de verkoper, maar ik heb wel geprobeerd alle keuzes te verantwoorden voor mezelf. En daar zat een set kutlopende laarzen dus niet bij. Verder heeft dit forum me een klein beetje geholpen.
 
korte broek van C&A , geitenwollen sokken , puntschoenen , en een vergiet met touwtjes op me harses :P
 
Pak via mf gekocht
Helm nieuw bij motoport
Handschoenen van IXS ook daar
Sidi vertigo rain nieuw via MP voor uitverkoop prijsje
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Eerste paar lessen met kleding/helm van de rijschool.
Na een paar lessen direct een helm gekocht (Schuberth Concept).
Via marktplaats een tweedehands MQP pak gekocht. Draag ik nu nog steeds.
Later bij Termaat een stel winterhandschoenen gekocht.
Tijdens het lessen steeds met kisten gereden.

wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Zie boven...

Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Had de kleding al, of het wel/niet kleurt bij de motor vind ik niet belangrijk.

Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
Helm en handschoenen: Termaat
Pak: Marktplaats

Is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
I.v.m. winterseizoen tijdens lessen, vooral op warmte gelet.

liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Nee, en geen spijt van.
 
Ik ben dus begonnen met een textielen jas van Spear.
Een broek heb ik gekocht van rev'it, is een leren broek.

Destijds heb ik dus een textiel/leer combi gekocht.
Nu wil ik voor de zomer een leren jas halen, liefst een bijpassende,
alleen is deze broek ongeveer 2 jaar oud, en kan ik geen bijpassende jas vinden.
Iemand enig idee welke jas van rev'it bij deze broek kan??

full
 
Thanx voor je snelle reactie.

Rev'it Focus is een textielen jas, ik zoek een leren jas die erbij past.
Een textielen jas heb ik namelijk al.
 
Terug
Bovenaan Onderaan