Welke kleding..

Stax

MF veteraan
16 jun 2006
2.787
0
Limburg (België)
... Is het best geschikt voor Woon- Werkverkeer?
Aangezien je met onze mooie 4 seizoenen te maken hebt.
Is er een 'allround' pakket verkrijgbaar zeg maar of best voor iedere situatie een andere outfit (wat me vrij kostelijk lijkt).

Hoe doen jullie (andere woon-werkverkeer deskundigen ;) ) het?
 
Leren "tuinbroek" model broek. Voor de frissere tijd een combi-jack ( Cycle Spirit van MotoZoom, goed jack met uitritsbare binnenvoering ) en afgelopen Vrijdag een zomerjack ( Grand Canyon bij MotoFit Veenendaal € 99,- ) met winddoorlatende mouwen en rug- en zijkanten. Heerlijk. In het zomerjack kan een regenjack aan de binnenkant ingeritst.

Bij echte kou iso-ondergoed eronder.

Zal ff kijken voor piccie van nieuwe jack, staat hier ergens op MF ;)

full


Deze dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Leren combi. Zomer en winter. 's Winters een regenpak eroverheen tegen het afkoelen door de rijwind. Maar eea is wel afhankelijk van je woon-werk afstand. Ik hoef maar een half uurtje ofzo en dan gaat dat prima. Kan me voorstellen dat het niet toereikend is als je langer moet.
 
Ik draag altijd textiel, Warm genoeg voor de winter.
Tja en koel genoeg voor de zomer...... dat bestaat niet echt een zomer/winter combinatie (tenzij er een systeem bestaat dat ik niet ken). in de winter wil je namelijk koste wat kost de wind buiten het pak houden, in de zomer liefst zo veel mogelijk wind door je pak. Het is wel redelijk uit te houden als je maar blijft rijden.

Als je een echte oplossing wil zal je toch uitkomen op twee verschillende pakken. 1 voor de echt mooie dagen +25 graden en 1 voor de rest van het jaar. Zorg wel dat je een uitneembare wintervoering heb.

gr.
 
Ik heb eigenlijk het hele jaar het textielpak aan.
Van top tot teen in Goretex. Altijd droog.

'sWinters afhaneklijk van de temperatuur steeds meer er onder aan,
in de zomer steeds minder.

Ik heb ook een leren pak, en op zomerdagen als deze wil ik ook wel
de leren jas aantrekken, bij de textielbroek.
Leren broek is me dan net te veel werk met omkleden.

Ik heb wel drie of vier paar handschoenen voor de verschillende omstandigheden.
 
Ik heb wel drie of vier paar handschoenen voor de verschillende omstandigheden.

Het handschoenen verhaal is zeker waar. :p
Het is niet onbelangrijk ook, ik vind het erg vervelend als ik moet remmen en koppelen zonder dat ik gevoel in mijn handen heb.

Ik heb de volgende handschoenen:
1 voor echt warme dagen (met gaatjes voor de wind,
1 voor iets minder warme dagen en 's-ochtensvroeg (dezelfde zonder de gaatjes)
1 voor de winter
1 met verwarming voor de echt koude dagen.

Nu rij ik zo'n 100km snelweg per dag. als je nu minderlang en niet op de snel weg komt kan je er zo 2 laten vallen (denk).
 
voor 's winters heb ik een rev'it textielpak met uitneembare voering... ik gebruik gewoon m’n zomer-handschoenen, 's winters heb ik er thermo handschoentjes onder....

wat overigens ook wel wil helpen, is om even bij een benzinepomp langs te rijden en van die plastic (mors)handschoentjes over je handschoenen heen te trekken... waterdicht en scheelt erg veel kou...

zodra het weer het toelaat... droog en boven de 10 graden, gaat m'n leren combi aan... zit gewoon lekkerder...

oh ja en waterdichte gore-tex laarzen... ’s winters gewoon een paar dikke thermosokken aantrekken.
 
Voor in de winter een textielpak met dikke voeringen, in de zomer leer. Je kunt ook de voeringen uit je textielpak ritsen, maar dan zit deze erg ruim, waardoor de in het pak aangebrachte protectoren niks meer uithalen. (die verschuiven dan erg) Leer is zelfs met dit weer nog redelijk uit te houden (als je maar rijdt..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan