Welke kleur(en) zou jij kiezen?

ik vind hem zo mooi maar als het toch moest dan doe maar een ktm inmold stickerset (das zijn stickers die ingesmolten zijn in het plastic, gaan er dus niet zo snel af en ziet er wat strakker uit)
 
Blijft het frame gewoon kaal? Of laat je het poedercoaten? En wat vind je zelf het mooiste aan je motor. Zelf vind ik streetfighters wel mooi, alleen vaak hebben ze in mijn ogen wat minder mooie koplampen. Maar misschien vind jij wel dat dat gedeelte van de motor de meeste aandacht verdient. Je zou in dat geval bijvoorbeeld de motor zwart kunnen maken en het rood vanuit je koplampen kunnen laten lopen naar achteren toe, als striping.
Nou heb ik zelf altijd het gevoel dat een belangrijk deel van een streetfighter is dat hij opvalt tussen de kudde, dus zou je felle kleuren kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld je frame en velgen geel en de tank, de koplampen en het kontje (mat) zwart. Ennnn terwijl ik dit typ besef ik me dat dit is hoe een Buell er uit ziet (en die vind ik zelf prachtig).

Het frame, achterbrug en kroonplaten worden zwart gespoten (ofja die spuit ik zelf zwart. Heb compressor en verfspuit hier en ik moet toch al zwarte lak halen voor mijn blok dus dan doe ik de rest er ook in een keer bij want ik moet toch alles stofvrij gaan maken). De reden dat ik kies om het frame te spuiten is dat ik eventuele beschadigingen makkelijk kan bijwerken (bij coating is dat een stuk lastiger). Mocht naderhand blijken dat het toch flink tegenvalt qua sterkte dan kan ik alsnog dan de beslissing nemen om het te laten coaten.
Het blok wilde ik hoofdzakelijk zwart spuiten en dan de kleppendeksel en de 2 deksel aan de zijkant van mijn blok in de kleur die op mijn motor komt. (waarschijnlijk rood). Omdat m'n blok al klaar ligt om te spuiten wilde ik dus vrij snel de knoop gaan doorhakken welke kleur het nu gaat worden.

De koplamp heeft een inham in de voorkant. Dat zie je beter op deze foto. Ik heb momenteel even geen andere foto ter beschikking waar je dat goed op kan zien:

k-3.jpg


Ik heb deze motor op een beurs gezien en naar aanleiding van die motor heb ik ook die zelfde lamp aangeschaft. Zal misschien niet iedereen even mooi vinden, maar ik vond hem wel geslaagd. Ik wilde sowieso die inham laten terugkomen in het spuitwerk.

Ik had nog gezocht naar die Buell, maar ik vond niet zo een die jij beschrijft. Welke is dat dan precies?

Met het rood wat je mooi vind zou ik denk ik alles zwart maken en de velgen in het rood wat je aangeeft en dan je voorvork ook hetzelfde rood maken en je zitje opnieuw bekleden in hetzelfde rood. En dan niet dat soort leer maar dezelfde stof als een MV Agusta (weet de naam van de stof zo snel niet, maar vind dat altijd een prachtig detail aan die motoren, het oogt in mijn ogen zo lekker duur en stijlvol, alsof het gepeupel op leer of pleather zit, en mensen met smaak op die andere stof).

Ik zou inderdaad ervoor kunnen kiezen om die streep door te trekken over de tank naar de achterzijde toe.

Een beetje zoals deze auto?:

black-red-stripe-gt500.jpg


Ik heb nog geen zitje voor op het zadel. Dus daar is nog alles voor mogelijk. In de buurt ligt een bedrijf die zulke zitjes perfect kan bekleden dus daar zou ik eens kunnen informeren. Tzt zal ik dan kijken of het dan niet té wordt ;)

Pff, zo weer een lap stof. Waarschijnlijk ben je tijdens het lezen hiervan al aan het rekenen en besef je dat ik bij het bedenken hiervan totaal niet aan kosten gedacht hebt. Maar dat is volledig aan jou. Het is in mijn ogen met dit rood alleen zo dat je verplicht bent de rest van de motor donker te maken omdat bijvoorbeeld een kaal frame alle aandacht meteen opslurpt omdat het zo'n lichte kleur is ten overstaan van de rest. Ik heb dus gewoon wat gebrainstormt. Als je oprecht geinteresseerd bent in hoe het er uit gaat zien op de manier wat ik zei dan wil ik wel een keertje Photoshop voor je aanzetten. Maar dat hoor ik dan vanzelf ;)

Ik heb het weleens geprobeerd met photoshop, maar op een of andere manier krijg ik toch paint creacties als ik er klaar mee ben. :) Ik zou het dus wel waarderen als je dat eens zou willen proberen. Ik zal morgens eens naar een winkel gaan waar ze autolakken verkopen. Misschien dat ze daar nog wat voorbeelden hebben. Bedankt alvast.
 
Een combinatie van wit en zwart.

r1white004ga1.jpg


Motor is volgens mij van een lid hiero.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de Buell die ik bedoelde. Er zit wat minder geel in dan ik me herrinnerde, maar dit is waar ik centjes voor opzij aan het leggen ben.

fighterroodtg7.jpg
Zo had ik ongeveer in gedachten met de kleuren op de motor, helaas is de foto wat matig anders kon ik het idee iets beter overbrengen, al meot je het zo ook wel snappen. Die striping over de bovenkant is precies zoals je in die foto van je auto laat zien. Twee mooie strakke lijnen helemaal over de bovenkant, je zou ze nog kunnen laten beginnen vanuit je koplampen.
Ik ben benieuwd of je het wat vindt.

Edit. Hier zie je de stof op de MV
 
Laatst bewerkt:
Dit is de Buell die ik bedoelde. Er zit wat minder geel in dan ik me herrinnerde, maar dit is waar ik centjes voor opzij aan het leggen ben.

[afbeelding] Zo had ik ongeveer in gedachten met de kleuren op de motor, helaas is de foto wat matig anders kon ik het idee iets beter overbrengen, al meot je het zo ook wel snappen. Die striping over de bovenkant is precies zoals je in die foto van je auto laat zien. Twee mooie strakke lijnen helemaal over de bovenkant, je zou ze nog kunnen laten beginnen vanuit je koplampen.
Ik ben benieuwd of je het wat vindt.

Edit. Hier zie je de stof op de MV

Dat ziet er heel erg mooi uit. Ik moet ergens nog betere foto's hebben, die misschien wat scherper zijn. Maar hier was die in vergevorderd stadium. klik
Ik ben vanmorgen naar de spuiterij geweest en had daar even de kleurenkaart gevraagd.

Hij zei dat het probleem met candy apple red is dat als je het later wil bijwerken dat dat zeer moeilijk gaat. Omdat de kleur iedere keer anders is (hangt af van hoe je het mengt). Ook moet er eerst zilver worden gespoten en vervolgens dan enkele lagen candy apple red. Hoe meer lagen hoe dieper het wordt. Stel ik zou ooit eens vallen en ik beschadig m'n tank en ik wil laat die overnieuw spuiten dan bestaat de kans ook weer dat de kleur van mn tank weer afwijkt van de rest. Toen heb ik maar besloten om niet voor die kleur te kiezen.

Misschien dat de kleur van het frame van die F4 Senna wel mooi erbij past?
 
Laatst bewerkt:
of hamerslag, dan maakt een deukje niet uit:

[afbeelding]

Ja het frame wordt sowieso zwart. Bij de spuiter vond ik niet echt een mooie kleur rood. Althans het is moeilijk te bepalen vanaf zo een stripje hoe dat precies gaat uitzien.

Deze kleur rood van een Porsche Cayenne GTS. Vraag me alleen af of dat wel te krijgen is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan