Welke kleur(en) zou jij kiezen?

boeieh

MF'er
7 okt 2007
128
0
Als jij nu zou mogen kiezen in wat voor een kleur(en) je auto/motor/fiets/etc gespoten zou mogen worden, welke kleur(en) zou jij dan kiezen?
Ik denk dat ik zou zou kiezen voor candy appel red i.c.m. goud (of wit) en zwart

Deze hoofdkleur dus ongeveer:

cbr4.jpg


Waar zouden jullie voor kiezen? Kom maar op met mooie en gekke ideeën en voorbeelden. Ben benieuwd.
 
licht ook geheel aan het type,wat bij de een echt heel mooi staat ziet er bij een ander niet uit.
Ik ben er ook over aanhet nadenken.
Ik overweeg de nieuwe antrachiet grijs van de nieuwe street triple (triumph) maar weet nog niet hoe dat bij de kleur van het blok past.
zwart is eigenlijk altijd goed maar wel wat saai.
 
Ja, ik ben aan het denken welke kleur ik mijn streetfighter wil laten spuiten. De hoofdkleur van de motor wil ik ook gedeeltelijk laten terugkomen in de kleur van het blok. Zodoende dat er misschien nog mensen met wat andere originele kleuren komen ;)
 
Ligt er een beetje aan of je een man of een vrouw bent.
Als je man bent: zwart.
Als je een vrouw bent: andere kleur dan zwart.


:+
 
Oranje metallic (diepe kleur, geen 'plastic'-oranje), met zwarte accenten.
 
Ik vind het rood er op de foto van de TS niet uitzien. Dat past helemaal niet bij die motor.
Zelf wil ik een matzwarte VTR met glanzende striping, zodat je de striping alleen ziet als het licht er op een bepaalde manier overheen gaat. En dan natuurlijk nog wel wat kleine elementjes in rood en wit omdat anders de motor te vlak wordt.

Zo moet je naar de motor kijken die jij opnieuw wilt inkleuren. Kijk eens naar auto's en beschrijf wat je daar mooi aan vindt. Sommige mensen houden van veel kleuren en een schreeuwend uiterlijk. Ik ben zelf meer van het ingetogen en subtiele, met elementen die je pas ziet als je wat langer kijkt.

Je geeft zelf aan dat je dat rood mooi vind, zelf vind ik dat je dat moet combineren met een hele hoop zwart. De kleur rood is eigenlijk wat te donker en te weinig uitgesproken om te combineren met wit omdat het contrast dan erg hoog wordt en dan verliest het rood z'n kracht. Dan zou je echt het platte rood moeten nemen. Nu weet ik dat de GSX-R ook in dat rood gelevert wordt ( http://media.motortopia.com/files/514/vehicles/44b0496fb31c5/100_1407.jpg (et voila) )

Geef eens wat voorbeelden van wat je mooi vind qua kleuren schema's. En zeg eens welke motor het is, op een Fireblade doe je andere kleuren dan op een Goldwing, maar ook onderling doe je op een GSX-R niet dezelfde kleuren als op een R1.
 
Zwart, maar da's zo onorigineel... Helemaal wit met zwarte/donkergrijze details is ook wel geyl anders :P

Of, als je meer kleur wilt, mat oranje met zwart?
 
Ben het volledig eens met Thijsvr. Hangt van de moto af. Veel moto's hebben een kleur die alleen bij hun past. Je kunt toch moeilijk een Honda groen gaan opspuiten...
 
Ik vind het rood er op de foto van de TS niet uitzien. Dat past helemaal niet bij die motor.
Zelf wil ik een matzwarte VTR met glanzende striping, zodat je de striping alleen ziet als het licht er op een bepaalde manier overheen gaat. En dan natuurlijk nog wel wat kleine elementjes in rood en wit omdat anders de motor te vlak wordt.

Zo moet je naar de motor kijken die jij opnieuw wilt inkleuren. Kijk eens naar auto's en beschrijf wat je daar mooi aan vindt. Sommige mensen houden van veel kleuren en een schreeuwend uiterlijk. Ik ben zelf meer van het ingetogen en subtiele, met elementen die je pas ziet als je wat langer kijkt.

Je geeft zelf aan dat je dat rood mooi vind, zelf vind ik dat je dat moet combineren met een hele hoop zwart. De kleur rood is eigenlijk wat te donker en te weinig uitgesproken om te combineren met wit omdat het contrast dan erg hoog wordt en dan verliest het rood z'n kracht. Dan zou je echt het platte rood moeten nemen. Nu weet ik dat de GSX-R ook in dat rood gelevert wordt ( http://media.motortopia.com/files/514/vehicles/44b0496fb31c5/100_1407.jpg (et voila) )

Geef eens wat voorbeelden van wat je mooi vind qua kleuren schema's. En zeg eens welke motor het is, op een Fireblade doe je andere kleuren dan op een Goldwing, maar ook onderling doe je op een GSX-R niet dezelfde kleuren als op een R1.

Dit is de motor waar het om gaat:

fzrfighterxq5.jpg


Welke kleur zou hier dan beter bij passen? Ik houd zelf niet van veel kleuren, maar om de hele motor nu in deze kleur te doen is misschien iets te heftig. Ik kan natuurlijk ook kiezen voor hoofdzakelijk zwart en dan deze kleur erbij laten doen? Ik ga dat niet zelf doen, maar de spuiter zal daar dan ook wel een mening over hebben.

Het is alleen zo dat ik de knoop eens moet doorhakken welke kleur ik mijn motor wil gaan laten spuiten, omdat ik de hoofdkleur ook het gedeeltelijk terug wil laten komen in mijn motorblok (motorblok wordt grotendeels zwart)



full
 
Dit is de motor waar het om gaat:

[http://img293.imageshack.us/img293/8519/fzrfighterxq5.jpg (afbeelding)]

Welke kleur zou hier dan beter bij passen? Ik houd zelf niet van veel kleuren, maar om de hele motor nu in deze kleur te doen is misschien iets te heftig. Ik kan natuurlijk ook kiezen voor hoofdzakelijk zwart en dan deze kleur erbij laten doen? Ik ga dat niet zelf doen, maar de spuiter zal daar dan ook wel een mening over hebben.

Het is alleen zo dat ik de knoop eens moet doorhakken welke kleur ik mijn motor wil gaan laten spuiten, omdat ik de hoofdkleur ook het gedeeltelijk terug wil laten komen in mijn motorblok (motorblok wordt grotendeels zwart)



[afbeelding]
mooie fighter, maar dat candy red vind ik dus helemaal niks he, veels te beschaafd..een bmw kleur zeg maar :)
 
Blijft het frame gewoon kaal? Of laat je het poedercoaten? En wat vind je zelf het mooiste aan je motor. Zelf vind ik streetfighters wel mooi, alleen vaak hebben ze in mijn ogen wat minder mooie koplampen. Maar misschien vind jij wel dat dat gedeelte van de motor de meeste aandacht verdient. Je zou in dat geval bijvoorbeeld de motor zwart kunnen maken en het rood vanuit je koplampen kunnen laten lopen naar achteren toe, als striping.
Nou heb ik zelf altijd het gevoel dat een belangrijk deel van een streetfighter is dat hij opvalt tussen de kudde, dus zou je felle kleuren kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld je frame en velgen geel en de tank, de koplampen en het kontje (mat) zwart. Ennnn terwijl ik dit typ besef ik me dat dit is hoe een Buell er uit ziet (en die vind ik zelf prachtig).

Met het rood wat je mooi vind zou ik denk ik alles zwart maken en de velgen in het rood wat je aangeeft en dan je voorvork ook hetzelfde rood maken en je zitje opnieuw bekleden in hetzelfde rood. En dan niet dat soort leer maar dezelfde stof als een MV Agusta (weet de naam van de stof zo snel niet, maar vind dat altijd een prachtig detail aan die motoren, het oogt in mijn ogen zo lekker duur en stijlvol, alsof het gepeupel op leer of pleather zit, en mensen met smaak op die andere stof).

Pff, zo weer een lap stof. Waarschijnlijk ben je tijdens het lezen hiervan al aan het rekenen en besef je dat ik bij het bedenken hiervan totaal niet aan kosten gedacht hebt. Maar dat is volledig aan jou. Het is in mijn ogen met dit rood alleen zo dat je verplicht bent de rest van de motor donker te maken omdat bijvoorbeeld een kaal frame alle aandacht meteen opslurpt omdat het zo'n lichte kleur is ten overstaan van de rest. Ik heb dus gewoon wat gebrainstormt. Als je oprecht geinteresseerd bent in hoe het er uit gaat zien op de manier wat ik zei dan wil ik wel een keertje Photoshop voor je aanzetten. Maar dat hoor ik dan vanzelf ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan