Welke kleur(en)?

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
5.180
2.928
Erps-Kwerps
Woensdag ga ik mijn nieuwe oude Bandit halen. Het is een beetje een opknappertje en ze moet onder andere opnieuw gespoten worden. De huidige champagne kleur vind ik niet mooi en ook is de lak er op een aantal plekken slecht aan toe. Ik heb de vraag ook al in het Bandit topic gesteld maar nog weinig reactie op gehad. Ik ben zelf niet zo creatief dus heb ik niet echt een idee welke kleuren ik ze ga geven. Natuurlijk heb ik al zitten denken aan volledig (mat)zwart. Past wel bij een Bandit denk ik maar zo zijn er ook al een hoop. Verder denk ik aan donkergroen voor de tank, kappen en spatbord en dan het frame, stuur en de wielen in het zwart. Eventueel de achterbrug en vorkpoten ook zwart.
Andere mogelijkheid was tank, kappen, spatbord en wielen knalgeel, en dan de wielen, brug, vorkpoten en stuur in het zwart.
Brug en vorkpoten moeten niet perse, maar is wel mooier denk ik. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, zoals de gebruikte methodes voor het spuiten of de soort lak? En hoe krijg je een achterbrug en vorkpoten fatsoenlijk in kleur? Spuiten lijkt me dan niet zo vanzelfsprekend of wel?
Enfin, ideeën en suggesties zijn welkom...
 
Vooral (een) kleur(en) kiezen die je zelf mooi vind.
Voorvork en achterbrug zijn wel te spuiten hoor :Y
Kijk eens naar 2K lak (heb m'n schetsplaten daarmee gedaan en dat zit er na ruim een jaar nog steeds keurig op), poedercoaten is natuurlijk ook een optie.

Misschien is het een optie om eerst in photoshop wat met kleuren te spelen?
Als je er zelf niet handig mee bent (zoals ik :$ ) is er ook een topic waar een heleboel handige mensen zitten die het voor je kunnen visualiseren.

Qua tank e.d. kun je misschien ook denken aan wrappen?
Is redelijk eenvoudig zelf te doen :Y
 
Laatst bewerkt:
stel deze vraag eens in het fotosoep topic.
daar zitten wss wel enkele handige jongens die de kleuren voor je kunnen soepen
 
Terug
Bovenaan Onderaan