Welke koppeling is de beste waar voor je geld?

Maksor

Als het niet kapot kan ik het niet maken
13 mei 2009
4.173
2
Olst (Overijssel)
Na een zoek actie hier deze vraag

Welke koppeling kun je het beste monteren, Aftermarket zoals DR Pulley Malossi e.d. of een orginele en maakt het dan nog uit of je een koppeling van een 500 op een 400 zet zijn de veren anders e.d. of is Piaggio echt zo lui en gooit overal de zelfde koppeling op

mijn koppeling heeft een opdonder gehad met de laatste Dyno run, kwam ik achter met de 30.000km beurt, hij werkt nog wel, maar heb hem op geschuurd +/- 2mm er af moeten halen, ik vermoed dat dat de reden is dat ik mijn top niet meer haal, hij blijft steken op 154 echt km GPS en daar komt die met moeite en onderin heeft die weer een gat wat eigenlijks weg was na de ombouw naar 460cc, in het werkplaatsboek van de dealer staat trouwens dat de koppeling elke 20.000km vervangen hoort te worden bij een Piaggio

ebadf71e354148f386e43dceee81b556.jpg


ik zit al in te lezen op de verschillende buitenlandse fora's over de verschillende merken

Dr Pulley hit clutch maar die kost 355,- 4 blokken /voeringen

een Malossi kost 155,- bij easyparts 5 blokken / voeringen

een orginele voor een mp3 400 +/- 150.- 4 blokken / voeringen

en een orginele voor een X9 500 ie 110,- 3 grote blokken/ voeringen en koelvinnen

Alle stukken die ik tot nu toe gelezen heb, vertellen allemaal dat het een verbetering is echter, ze hebben allemaal alleen het vergelijk met een orgineel (Fuoco) naar een andere orgineel (Beverly) of van orgineel naar een aftermarket

zijn er mensen die toevallig meerdere merken geprobeerd hebben eventueel op verschillende scooters
 
Laatst bewerkt:
tering, om de 20k een nieuwe... :s Dat is echt niet normaal. Ik weet niet hoe lang ze precies mee gaan maar ik verwacht er toch wel heel zijn leven mee te kunnen rijden.
Maar soms hoor je ook wel eens dat vario's bij 30k vervangen worden... In het onderhoudshandboek van de XMAX wordt hier niet bij het periodiek onderhoud over gesproken. er staat wel ergens als koppelingspads kersleten meer dan x mm dan.... replace

over een jaar of twee kijk ik wel eens hoe het er mee staat. mocht ik in de tussentijd iets geks horen dan gaan we op onderzoek uit.

Ik heb trouwens de malllossie Delt clutch hier liggen. tjah het doet wat het moet doen je kan hem iets strakker zetten maar verder gelijk aan het origineel. Mocht de oude bij 30k toch instorten dan prop ik die er in.

20000... diefstal of een waardeloos stukje engineering
 
gaan ze ook wel, de mijne hebben ze op gebrand 4 weken geleden op de testbank met het opnieuw afstellen van de Rapid Bike en bij de piaggio kun je de pads niet los krijgen
 
Vraag aan je dealer of hij aan de producten van Newfren kan komen, van Doleweerd levert de Newfren, helaas niet aan de particulier.

Goede gebruikersrecensies, scherp geprijst, bv complete set (koppeling en schaal) minder dan €100 - in Italie, zal in NL iets meer zijn.- voor de Piaggio groep 400cc - 500cc (artikelnr. FC.K377)
 
theorie of mijn logica

een koppeling met 3 blokken/pads hebben minder grip bij lagere toeren rustiger rijden?


eentje met 4 heeft 4 aangrijp punten dus iets meer grip?

een met 5 zou het beste dan zijn ?????

01055212813_zoom.jpg
 
Zou het niet om het oppervlak gaan wat aangrijpt en niet om het aantal? Die met de koelvinnen zijn in dit geval misschien wel het beste ivm de hitte die ontwikkeld word blijkbaar...
 
ja dat vraag ik mij dus af het is niet zo dat de hele voering de behuizing raakt slechts op enkele punten dat was mooi te zien aan het slijt patroon van mijn koppeling

dr pulley hit clutch
full
 
Laatst bewerkt:
ja dat vraag ik mij dus af het is niet zo dat de hele voering de behuizing raakt slechts op enkele punten dat was mooi te zien aan het slijt patroon van mijn koppeling

Dan zijn/is de koppeling en/of de schaal ovaal en niet (meer) mooi rond.
 
dat zou kunnen komen door de warmte maar de buiten ring die helemaal blauw/ zwart is is van een andere legering als het daad werkelijke huis die is nog wel mooi blank maar ik zal hem nameten met een electronische schuifmaat dan weet ik het zeker of die ovaal is
 
Ik neem aan dat op je eerste foto de schoentjes al opgeschuurd zijn?, die "slechts enkele punten van slijtage' zijn mss hoopjes slijpsel van de voering, die na extreme verhitting zijn uitgehard, net zoiets als karameliseren van suiker.
 
ja de foto is gemaakt na het schuren er zat een laag over heen met gaten er in het leek een beetje op een wegdek na de vorst
 
Terug
Bovenaan Onderaan