welke kroonplaat cb400f2

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
303
6
Sittard
Hoi,

Ben bezig met een race project te maken van een honda cb400f2 van 1976.

Ben op zoek naar een alternatief voor de kroonplaat. Ik zet 2 nieuwe clipons rechtstreeks op de voorvork onder de kroonplaat. WIl de originele vervangen door een mooie strakke kroonplaat zonder de bevestigingen voor het originele stuur.

Weet iemand waar ik zo'n kroonplaat kan krijgen. Heb ergens op dit forum wel eens een foto gezien van de kroonplaat??

Groetjes Marco
 
Als dat een hele vlakke kroonplaat was. Was dat waarschijnlijk de handgemaakte versie van Natas. :Y Daar is er maar eentje van en ik ben vrij zeker dat ie er niet nog een wil maken. ;)


Er zijn bedrijven waar je er eentje kunt laten frezen uit aluminium. Dan moet je alleen zelf ff tekeningen aanleveren. (en een paar honderd euro ben je denk ik wel kwijt in totaal)
 
Zie hier, de Kroonplaat Natas-style... :}
Deze zit nu op mijn CB400F.... *O*
IMG_1307.jpg
 
In princiepe kan je een kroonplaat zelf maken, door de vorm uit een blok aluminium te zagen en daarna de gaten te boren. Met een bimetalen gatenzaag van de juiste maat moet je een heel eind kunnen komen. Vervolgens vijlen en schuren om de buitenkant mooi te krijgen.




full




Zo ziet de mijne voor mijn cb 550 eruit. (overigens niet zelf gemaakt, maar hij zat tussen een partij onderdelen)
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er inderdaad vet uit. Voor het zelf maken heb ik niet het juiste gereedschap. Dus ik hoopte dat hij standaard te koop is. Of misschien van een ander model. Als ik clipons erop zet moet ik wel iets met die bovenste kroonplaat doen want die is lelijk.

Heb nu een cb400 totaal in originele staat terug gebracht.
Daarnaast heb ik er eentje waar ik een racer van ga maken. Heb een imola kuip op de kop getikst en die ga ik gebruiken. Daarnaast zoek ik nog een alu tank of een polyesten tank met zitje. Als jullie nog wat weten hou ik mij aanbevolen.
 
Wel een erg leuke site om een keertje door te lezen/kijken en te vergapen aan al die mooie onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan