Welke kruipolie gebruiken jullie?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.566
36.069
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Om eerlijk te zijn, het is niet voor een motorfiets (maar vervoer er wel mijn circuitmotor mee dus een beetje ontopic) dat ik het vraag maar omdat ik een poging moet doen om de injectoren (en gloeipluggen) uit de kop van mijn Vivaro moet krijgen maar uiteindelijk is dit natuurlijk ook zeer interessant voor de zelfsleutelaars!

Maar goed, welke kruipolie? Liefst met filmpjes/bewijs en in NL normaal verkrijgbaar voor de gemiddelde burgerlul (Dus geen alleen-in-Amerika-verkrijgbaar-spul-van-gemalen-eenhoorn)

Adviezen!?

Oh en WD40 kent iedereen wel en doet wel wat, maar doet vooral van alles wat. Gewoon goede chemische shit ;)
 
Laatst bewerkt:
WD40 😎
 

Bijlagen

  • 373C885D-E507-4587-B42A-FBCD99FCBD2F.jpeg
    373C885D-E507-4587-B42A-FBCD99FCBD2F.jpeg
    153,7 KB · Weergaven: 8
Ik gebruik het liefst Imal, maar laatst kregen we de koppeling van een Vespa scooter niet los;
Het blok was gedemonteerd en lag op zijn kant, een paar keer met Imal ingespoten en een poelietrekker geprobeerd maar daar werd de boel alleen maar krom van.
Op een forum kwam de tip om er wat remvloeistof in te laten lopen.
Dat een paar keer gedaan en na een dag of wat kwam hij vrij eenvoudig los.
Hij was ook ingelopen op het carter, er bleek dus een ring achter te horen, en, dus daarom zo vast als een huis.
Bekijk bijlage 1575078
Bij zoiets zet je de poelie trekker onder spanning en geef je een rotklap op de kop van de poelietrekker, 9 van de 10 keer schiet het dan zo los.
 
Bij zoiets zet je de poelie trekker onder spanning en geef je een rotklap op de kop van de poelietrekker, 9 van de 10 keer schiet het dan los.

Van alles geprobeerd, ook slaan met een moer erop, op de poelietrekker, Imal etc., wilde maar niet loskomen.
Dus toen een paar dagen in de "week" gezet met remvloeistof.
 
Sinds de REACH regelgeving is ingetreden zijn alle echt goed werkende middelen niet meer voor consumenten te krijgen in Europa in ieder geval niet legaal.
Fixed, de "professional" mag nog steeds vrijwel alles gebruiken wat hij wil,landbouw gif, gevaarlijke, bijtende, agressieve, zuurstofhoudende, explosieve stoffen, het maakt allemaal nix uit als je maar "professional" bent.
Dus owee als ik salpeter >3% op de plank heb staan of waterstofperoxide >3% maar bij een "professional" als een agrarier (een boer met lts opleiding) zie ik dergelijk spul met honderden liters >30% op houten stoffige zoldertjes staan, gewoon de jerrycans opgestapeld zonder opvangbak en geen brandblusser in de verte te zien, maar gelukkig zijn dat "professionals" die weten wat ze doen.:')
 
Vroegah, toen cola nog echt de oude chemische bestanddelen had die ontroestte :P

dat doet het nog steeds net zo goed, of eigenlijk niet want het is een beetje een bakkerspraatje.

het is het fosforzuur dat in cola zit dat het magische ontroest ingredient zou zijn, er zit nog steeds fosforzuur in cola en net zoveel als vroeger maar het is simpelweg te weinig om echt effectief te zijn, het lost wel bij zulke kleine hoeveelheden prima je glazuur en tandbeen op, dat dan weer wel :')
 
Fixed, de "professional" mag nog steeds vrijwel alles gebruiken wat hij wil,landbouw gif, gevaarlijke, bijtende, agressieve, zuurstofhoudende, explosieve stoffen, het maakt allemaal nix uit als je maar "professional" bent.
Dus owee als ik salpeter >3% op de plank heb staan of waterstofperoxide >3% maar bij een "professional" als een agrarier (een boer met lts opleiding) zie ik dergelijk spul met honderden liters >30% op houten stoffige zoldertjes staan, gewoon de jerrycans opgestapeld zonder opvangbak en geen brandblusser in de verte te zien, maar gelukkig zijn dat "professionals" die weten wat ze doen.:')
Doe mij een kannetje Gramoxone
 
Fixed, de "professional" mag nog steeds vrijwel alles gebruiken wat hij wil,landbouw gif, gevaarlijke, bijtende, agressieve, zuurstofhoudende, explosieve stoffen, het maakt allemaal nix uit als je maar "professional" bent.
Dus owee als ik salpeter >3% op de plank heb staan of waterstofperoxide >3% maar bij een "professional" als een agrarier (een boer met lts opleiding) zie ik dergelijk spul met honderden liters >30% op houten stoffige zoldertjes staan, gewoon de jerrycans opgestapeld zonder opvangbak en geen brandblusser in de verte te zien, maar gelukkig zijn dat "professionals" die weten wat ze doen.:')

De professionele industrie waar ik in zit krijgt het ook niet meer tenzij er geen zogenaamd net zo goed alternatief beschikbaar is. Maar ik praat dan over chromaat houdende spullen. Mastinox 6856K is geweldig spul, dan rot het echt niet meer vast.
 
Fixed, de "professional" mag nog steeds vrijwel alles gebruiken wat hij wil,landbouw gif, gevaarlijke, bijtende, agressieve, zuurstofhoudende, explosieve stoffen, het maakt allemaal nix uit als je maar "professional" bent.
Dus owee als ik salpeter >3% op de plank heb staan of waterstofperoxide >3% maar bij een "professional" als een agrarier (een boer met lts opleiding) zie ik dergelijk spul met honderden liters >30% op houten stoffige zoldertjes staan, gewoon de jerrycans opgestapeld zonder opvangbak en geen brandblusser in de verte te zien, maar gelukkig zijn dat "professionals" die weten wat ze doen.:')
Nu heb ik nog niet zo lang geleden gewoon peroxide 12% besteld en ontvangen. Ik twijfel er niet aan dat een aantal dingen lastiger is als particulier maar peroxide is er volgens mij niet 1 van.
 
De vraag is zijn de injectoren al los?

;)

Op dit moment nog aan het bijkomen van O&N maar zal de rest van het weekend wel in de schuur te vinden zijn tussen het uitdelen van nieuwsjaarszakken door (Achterhoekse traditie).
 
Ben uiteindelijk voor Makra blue en red gegaan.
Bekijk bijlage 1577586

En blue is nu al 10min aan het borrelen geen idee of het ook echt wat doet maar het ziet er iig hoopgevend uit 😂
Bekijk bijlage 1577587
Ik kan het filmpie niet zien. Geluid is wel aanwezig.
Ik had het al een keer vaker dat ik filmpies niet kan zien.
Moet ik daar nog een extra driver voor downloaden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan