Welke kruipolie gebruiken jullie?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.419
35.846
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Om eerlijk te zijn, het is niet voor een motorfiets (maar vervoer er wel mijn circuitmotor mee dus een beetje ontopic) dat ik het vraag maar omdat ik een poging moet doen om de injectoren (en gloeipluggen) uit de kop van mijn Vivaro moet krijgen maar uiteindelijk is dit natuurlijk ook zeer interessant voor de zelfsleutelaars!

Maar goed, welke kruipolie? Liefst met filmpjes/bewijs en in NL normaal verkrijgbaar voor de gemiddelde burgerlul (Dus geen alleen-in-Amerika-verkrijgbaar-spul-van-gemalen-eenhoorn)

Adviezen!?

Oh en WD40 kent iedereen wel en doet wel wat, maar doet vooral van alles wat. Gewoon goede chemische shit ;)
 
Laatst bewerkt:
IMAL, maar ik vrees dat het bij vastzittende injectoren niet gaat helpen.

Ik zag laatst Ant Anstead van Wheeler Dealers daar mee bezig en dat ging met veel gepast geweld.
 
IMAL, maar ik vrees dat het bij vastzittende injectoren niet gaat helpen.

Ik zag laatst Ant Anstead van Wheeler Dealers daar mee bezig en dat ging met veel gepast geweld.
Klopt dat het een vagina klus is, maar iets is beter als niets. En de Vivaro heeft een ontwerpfout waardoor ze écht vast gaan zitten dus ik ben bereid om meerdere te dure bussen te proberen.
 
Inderdaad, WD40 is geen kruipolie, maar vooral een combinatie van dunne olie, nog dunnere olie in de richting van solvent en een waterverdrijvende component. Voor het los maken van geroeste bouten en moeren gebruik ik liever IMAL of iets vergelijkbaars, dat werkt steviger dan WD40.
 
Ik heb IMAL, WD-40 kruipolie en Griffon kruipolie gebruikt en mijn voorkeur ligt bij IMAL.
De WD-40 kruipolie is een goede tweede en Griffon is absoluut laatste. Troep is het.
Nu zoek ik, op google even op imal, altkjd fijn iets goeds in huis te hebben, al hdb ik jouw 2e keus al
Maar........ nu vind ik alleen imal van griffon, en je geeft aan dag die juist niet goed werkt.
Heb je een ljnk ofzo van de juiste goede imal?
 
op het werk gebruiken we OKS
1608453313340.png
 
Ik gebruik het liefst Imal, maar laatst kregen we de koppeling van een Vespa scooter niet los;
Het blok was gedemonteerd en lag op zijn kant, een paar keer met Imal ingespoten en een poelietrekker geprobeerd maar daar werd de boel alleen maar krom van.
Op een forum kwam de tip om er wat remvloeistof in te laten lopen.
Dat een paar keer gedaan en na een dag of wat kwam hij vrij eenvoudig los.
Hij was ook ingelopen op het carter, er bleek dus een ring achter te horen, en, dus daarom zo vast als een huis.
1608455884995.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan