Welke Ktm Supermoto?

Nino

MF veteraan
24 jun 2007
7.708
1
Hallo mensen, ik ben Niels en rijd op dit moment een Gsxr750.
Echter heb ik altijd grote interesse gehad in een Supermoto en nu
het financieel ook een beetje kan (5 a 6000) heb ik besloten het ook gewoon te doen.
Ik zit alleen met het probleem...welke :?
Er zijn heel veel verschillende types en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Ik ben op zoek naar een sm waar ik het op kan leren, maar niet 1 waar ik binnen korte
tijd op uitgekeken ben ;) !
Wie weet waar ik het het beste kan zoeken?

Mvg Niels
 
proefrijden? zijn er idd veel en ook leuke nieuwe maar proefrijden en je komt er achter wat je leuk vind;) neem niet te weinig vermogen na 3 maanden spijt..
 
Staan er alleen niet zo heel veel te koop!
 
Staan een paar duke 2 te koop bij motor-center adam.
Waaronder mijn vorige duke die is 5500 euro.
Kan je wel verzekeren dat die duke een hoop wheelie power had :)
Was een leuke motor die duke 2.
En erg mooi vind ik zelf.


Bij jos smit staat ook een mooie

www.jossmit.nl

Xt660x zelfde als mij alleen dan oranje.
Erg vette bike vind ik zelf.
Geen wheelieking ofzo maar gewoon een erg vette motor die veel bekijks heb als je met je leos,Akras of wat dan ook lang komt rammelen...

Prijs 5500 km stand 7000


xt660x.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vind de Xt660x ook erg mooi :} maar heb op het forum gelezen dat de Ktm en de Husky
het beste uit de bus komen qua vermogen en gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt.
Verschil is wel dat je met een xt660 lekkerder op de snelweg hangt.
En dat je om de 10.000 een beurt moet.
Dat is bij ktm wel wat anders....
Met de ktm kan je wel leuk wheelies maken :)
 
Laatst bewerkt:
Tja, het is maar waar je voorkeur naar uitgaat, ik vind een duke geen supermoto, als je naar een "hardcore"supermoto van KTM opzoek bent, dan moet je echt gaan kijken naar een 660 of iets van een 525 in SM trim denk ik. Mijn KTM heeft trouwens een beurt om de 5000 KM nodig, best acceptabel als je het mij vraagt, das precies wat ik er per jaar ongeveer mee rij en 1 beurt per jaar zou ik toch altijd doen, ongeacht de interval.
 
Om de 5000? Das erg acceptabel! Kan je er alles mee?
 
Ik zit in het zelfde geval, ook opzoek naar een SM maar ben bang dat ik te snel meer power wil. Ben daarom ook aan het kijken naar een SXV 550, met 70pk (een van de) sterkste Supermotards. Zijn alleen een stuk duurder en voor datzelfde geld haal je een R1 uit 2004 uit Duitsland.
 
Ik zit in het zelfde geval, ook opzoek naar een SM maar ben bang dat ik te snel meer power wil. Ben daarom ook aan het kijken naar een SXV 550, met 70pk (een van de) sterkste Supermotards. Zijn alleen een stuk duurder en voor datzelfde geld haal je een R1 uit 2004 uit Duitsland.
mja, als je een SM gaat vergelijken met een duitse R1 uit 2004 dan ben je geestelijk nog niet zo ver. (edit: om sm te gaan rijden ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik stond vorig jaar voor het zelfde "probleem" ;)
En heb gekozen voor een KTM 660 SMC.
Uiteindelijk wilde ik een paar jaar gaan SM rijden, maar waarschijnlijk doe ik deze KTM nooit meer weg.
Het bevalt gewoon goed, vermogen zat en bekijks genoeg :W
Ik had geen zin om concessies te doen qua vermogen, en de boel zelf gaan ombouwen omdat het uiteindelijk niet bevalt (denk aan carb en vering). Tsja en ik lees hier nogal eens wat verhalen over onderhoud intervallen maar ik vind om de 2500km olie en om de 5000km een beurt geen bijzonderheid voor de 660 SMC.

Enig nadeel wat ik heb ervaren is de 9 liter benzine tank.... die is wat snel leeg.
En ja... je rijd zo verdomde snel te hard in de bebouwde kom... B|
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een tijdje een crf Sm naast mijn R1. Je kan supersport niet vergelijken met sm rijden. Ik wilde eerst ook mijn R1 weg doen voor een SXV maar hij is enorm duur vindt ik.

Nu heb ik allebei en ben echt blij dat ik de R1 niet heb weg gedaan. het is totaal verschillend motor rijden maar allebei leuk.

Ook vindt ik van SM dat je, een fiets moet hebben die mag vallen en smerig mag zijn. En dat je eens kunt lachen na een schuivertje. Hoewel ik meer op mijn crf rij, ben ik zelf nog niet zover om mijn R1 in te ruilen voor een Sm. misschien komt dit nog wel eens

Greetz
 
Juist ja! Vooral geen concessies qua vermogen ;) Ik heb vandaag op een 520 gereden met supermoto wielen eronder . Dat is wel wat ik zoek. Alleen is dit de crossversie en is die waarschijnlijk alleen nog maar te krijgen met een hoop zandbakuren :? De eigenaar vertelde mij dat de lc4 te zwak is een hij noemde de 525 een rammelblok?
Maar het gaat wel zo`n ding zeg :} , stoplicht op groen en.... :W !
 
Laatst bewerkt:
Juist ja! Vooral geen concessies qua vermogen Ik heb vandaag op een 520 gereden met supermoto wielen eronder . Dat is wel wat ik zoek. Alleen is dit de crossversie en is die waarschijnlijk alleen nog maar te krijgen met een hoop zandbakuren De eigenaar vertelde mij dat de lc4 te zwak is een hij noemde de 525 een rammelblok?
Maar het gaat wel zo`n ding zeg , stoplicht op groen en.... !

Tja, het is maar wat je belangrijk vindt, met een 520/525 ga je de interval van om de 2500 km olie wisselen iig niet halen..snel zijn ze iig wel!
Denk trouwens dat 660 qua vermogen ook niet echt behelpen is! Rij zelf op een 640 en zelfs daar kom ik nog na elke rit met een grijns op m'n gezicht van af. De echte fun zit m wat mij betreft in de bochten, en daar heb ik niet meer vermogen voor nodig..hij stapt zo ook wel opzij
 
Laatst bewerkt:
mja, als je een SM gaat vergelijken met een duitse R1 uit 2004 dan ben je geestelijk nog niet zo ver. (edit: om sm te gaan rijden ;) )


_O-

Idd verkeerd verwoord door mij, ik zit dus te twijvelen tussen beide dus probeer mij over te halen dat ik SM ga rijden })

Weinig dealers hier in de buurt (Groningen en omgeving) die een SM als demo aanbieden, heeft iemand opties?
 
Tja, het is maar waar je voorkeur naar uitgaat, ik vind een duke geen supermoto, als je naar een "hardcore"supermoto van KTM opzoek bent, dan moet je echt gaan kijken naar een 660 of iets van een 525 in SM trim denk ik. Mijn KTM heeft trouwens een beurt om de 5000 KM nodig, best acceptabel als je het mij vraagt, das precies wat ik er per jaar ongeveer mee rij en 1 beurt per jaar zou ik toch altijd doen, ongeacht de interval.


LC4 hardcore :?
625-640-660 allemaal prachtige motoren (heb er ook een gehad en 24000 in 2 jaar op de teller gezet)
nadien besef je pas echt dat het totaal geen hardcore sm is, maar eerder gebruiksvriendelijk sm.
heb nu een RMZ450, dat is pas onderhoud, om de paar uur olie wisselen, kleppen checken, zuiger om de 30-40 uur wisselen
maar is natuurlijk een pak leuker dan een LC4 om mee te rijden
behalve als je wat meer comfort wilt, bij traag relaxed rijden zijn die competitie 450's (geen exc's, maar ktm SX/smr, crf, rmz, yzf) echt te nerveus.
met de ktm kon je zonder problemen 400-500km per dag mee rijden en dan begon ie steeds beter en beter te draaien.
 
De eigenaar vertelde mij dat de lc4 te zwak is een hij noemde de 525 een rammelblok?
Laat je niks op de mouw spelden. Dit is echt onzin. Een 660 LC4 heeft goed power maar is alleen wat minder een smijtfiets en een 525 heeft het zelfde blok als een 520.
 
Terug
Bovenaan Onderaan