Welke l*l van een ambtenaar..

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
heeft dit nou weer verzonnen:

Strooiwagen tegen de hitte
Terwijl de zomer zijn hoogtepunt bereikt, zet de provincie flevoland een strooiwagen in op de provinciale weg tussen Dronten en Kampen.

In de tropische hitte smelt het wegdek. Het plakkerige asfalt blijft kleven aan autobanden. Een zand-zoutmengsel moet dit voorkomen en daarom is er de afgelopen dagen al enkele keren een strooiwagen gesignaleerd op de Hanzeweg. Ook de komende hete dagen rukt de strooiwagen uit.
bron: BNdeStem


Is er nou echt geen enkele ambtenaar daar in de provincie flevoland die er eens over heeft nagedacht wat de motorrijder daar nou van vindt als er een laag zand en zout op de weg ligt? Overal zijn meldpunten voor gevaarlijke wegsituaties zoals zand, grind, olie etc. En wat doet flevoland? Die gaan express zand op de weg gooien |(
Als je nou daar op je smoel gaat door dat zand, zou je dan kunnen aanklagen voor poging tot doodslag cq. poging tot moord? Iedere rechtgeaarde wegbeheerder mag toch geacht worden om even aan de motorrijder te denken voor ie iets lomps doet/ B|
 
eigenlijk is het nooit goed
wat als het asfalt helemaal naar de klote is omdat ze niet gestrooid zouden hebben ?
er moet toch iets aan gedaan worden
wat is de oplossing ?
en met dit weer zijn er denk maar weinig verstandige motorrijders op de weg (lees met volledig lerenpak)
 
Ik zag het op TV. Kreeg een hartverzakking. De hele weg lag vol met zand en pekel. Ben allang blij dat ik daar niet woon of hoef te komen. Ze geven toe dat het asvalt verkeerd is gemengd ofzo: LEG ER DAN EEN ANDERE LAAG OVERHEEN?!?!? Ik denk natuurlijk weer te simpel B|
 
Ik zag het op TV. Kreeg een hartverzakking. De hele weg lag vol met zand en pekel. Ben allang blij dat ik daar niet woon of hoef te komen. Ze geven toe dat het asvalt verkeerd is gemengd ofzo: LEG ER DAN EEN ANDERE LAAG OVERHEEN?!?!? Ik denk natuurlijk weer te simpel B|

Wat heeft zeeland met flevoland te maken :? :?

Vroeger niet opgelet met topografie :+


[edit]

Had je het nu snel verandert of heb ik echt last van de warmte :?

Ja dus ;)
[/edit]
 
LEG ER DAN EEN ANDERE LAAG OVERHEEN?!?!? Ik denk natuurlijk weer te simpel B|

en weer meer belasting betalen?? :}

ik ben het overingens wel mee eens, mat het gevaarlijk is, maar ja, ze moeten toch wat lijkt me! Als ze het dna in elk geval maar heeeeeeeel duidelijk aangeven dat er flink gestrooid is!
 
Ik meen mij te herinneren dat ze het gisteren over Zeeland hadden op de TV. Maakt niet uit 'waar', maar dat het gebeurd.

Snel veranderd :9

Dacht ik al :P

Dat het idd gebeurt is gewoon een trieste zaak. Helemaal omdat toegegeven wordt dat er bij het mengen een fout is gemaakt. Lijkt me dat je dat kunt verhalen op diegene die de asfalt-laag heeft aangebracht, toch :?
 
Als je nou daar op je smoel gaat door dat zand, zou je dan kunnen aanklagen voor poging tot doodslag cq. poging tot moord?

Dat gezeik over zandstrooien ieder jaar, weer een hoop geklaag zonder echt na te denken.

Wa dacht je dat er gebeurt als jij met je motor lekker snel een bochtje wil nemen op een kruispunt waar zo'n laag "zacht asvalt" ligt. |(

Zand zie je tenmiste liggen en daar kan je je snelheid op aanpassen, "zacht asvalt" zie je niet.

Het is trouwens niet het asvalt wat zacht wordt maar de teerlaag waar het split in ligt. En als er dan flink veel verkeer overheen rijd krijg je een lekkere glad oppervlak, net alsof het hele wegdek bestaat uit bitumen.

Dus Viccie hou op met zeiken, want ze doen het ook voor jouw veiligheid. :X
 
Waar komt trouwens het woord asvalt vandaan... het is toch gewoon asfalt? Het lijkt wel een ingeburgerd woord aan het worden :X

Ontopic: ben het wel eens met Yzf1kr, het schijnt nogal een groot probleem te zijn (het wegdek schijnt nogal hard te beschadigen, was op fok een berichtje over laatst :X )
 
Dat gezeik over zandstrooien ieder jaar, weer een hoop geklaag zonder echt na te denken.

Wa dacht je dat er gebeurt als jij met je motor lekker snel een bochtje wil nemen op een kruispunt waar zo'n laag "zacht asvalt" ligt. |(

Zand zie je tenmiste liggen en daar kan je je snelheid op aanpassen, "zacht asvalt" zie je niet.

Het is trouwens niet het asvalt wat zacht wordt maar de teerlaag waar het split in ligt. En als er dan flink veel verkeer overheen rijd krijg je een lekkere glad oppervlak, net alsof het hele wegdek bestaat uit bitumen.

Dus Viccie hou op met zeiken, want ze doen het ook voor jouw veiligheid. :X

Moet je idd eens op Kreta rijden daar is het asfalt totaal glad en versmolten en daar zie je desgevolg ook veel glijschade zowel materieel als lichamelijk. Er worden daar ontzettend veel scooters verhuurd naast motoren en als ik iedere keer weer al die toeristen zie scheuren denk ik die komt straks bebloed thuis..en ja hoor wat schetst onze verbazing ... ;)

Ondanks dat ik ze gewaarschuwd had, fully equipped with vakantiescars...
 
Dat gezeik over zandstrooien ieder jaar, weer een hoop geklaag zonder echt na te denken.

Wa dacht je dat er gebeurt als jij met je motor lekker snel een bochtje wil nemen op een kruispunt waar zo'n laag "zacht asvalt" ligt. |(

Zand zie je tenmiste liggen en daar kan je je snelheid op aanpassen, "zacht asvalt" zie je niet.

Het is trouwens niet het asvalt wat zacht wordt maar de teerlaag waar het split in ligt. En als er dan flink veel verkeer overheen rijd krijg je een lekkere glad oppervlak, net alsof het hele wegdek bestaat uit bitumen.

Dus Viccie hou op met zeiken, want ze doen het ook voor jouw veiligheid. :X


Als ze het voor mijn veiligheid zouden doen dan nemen ze het fatsoen om toe te geven dat er een fout is gemaakt met het leggen van die weg en leggen ze hem opnieuw aan met nieuw asfalt. Er liggen miljoenen kilometers asfalt in nederland en alleen op die weg hebben ze er last van dat ze met dit soort maatregelen moeten komen. :? In plaats van dat ze met een goede structurele oplossing komen (nieuw asfalt) gooien ze er maar snel een hoop zand overheen dan ziet niemand het. Dat heeft ook een naam: struisvogelpolitiek. "Als ik het niet zie dan is het er niet." En een vrachtwagen zand is natuurlijk veel goedkoper dan een nieuwe weg. Het enige wat ze nu doen is tijdelijk de symptomen wegwerken ipv een oplossing voor het probleem aandragen.
 
Ach ja boeien. Ben je wel eens in Fevoland geweest? Daar is echt niks te beleven en heb je niks te zoeken met je motor hoor Viccie. ;)
 
In Frankrijk hebben ze soms bordjes langs de kant van de weg staan...

klinkt als: ' absence du *blabla* du soleil '

daaruit maakte ik op dat er nog een laag split/grint op de weg moest komen die er voor zorgt dat de weg niet ging smelten bij hoge temperaturen. En dit klopte ook wel, toen ik ff langs de kant van de weg stopte (bij 35graden of meer) zakten mijn laarzen in het asfalt weg.

Toen ben ik dus maar wat rustiger aan gaan doen op dit soort wegen...

Als ze hier in NL dus ook een bordje langs die weg hadden gezet dan was het waarschijnlijk wel voldoende geweest. Maar ja... je moet die ambtenaren toch aan het werk houden...
 
dat zout is al een hulp voor mensen zoals deze
als ze dan neergaan in hun shirt en short is het asfalteczeem al ontsmet voordat hun arm gaat ontsteken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan