Welke laarzen

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Breekt gisteren de rits van mijn rechter laars af nadat de week ervoor al de linkerkant gescheurd was....bovendien zijn de laarzen al lekker geschaafd van tegen de beschermplaatjes te zitten (ik heb scheve poten :X )

Bovendien is de zool van beide laarzen zo flexibel als een sportschoen geworden; vaststelling Dainese is topspul maar hun laarzen zuigen :P

Was nu op de uitkijk...met een beperkt budget O-) vrouw leest mee ;) voor een nieuw setje laarzen...uiteraard kijk ik dan onmiddelijk naar de Vertebra II of de race en de alpinstars [me]Sigma vind die GP met die zijflappen erug :9~
[/me]


Maar heeft hier iemand ervaringen met oxtar?? heb eens gekeken zoals bv de Marshalls van motorsportschool rijden er nogal wat mee en ze zijn veel goedkoper dan Sidi of Alpinestars
 
ik heb Sidi kosten iets van € 210 maar zitten wel erg goed. Ze piepen alleen een beetje als ik ermee rondloop. Misschien wat WD40 ertussen spuiten?
 
Ik heb zelf Alpinestars en ben daar erg tevreden over. Ze zitten lekker door een soort van binnenschoen. Helaas is ook van een van mijn laarzen de rits kapot gegaan maar dat valt nog te maken.

Ik heb trouwens de S-MX Plus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Gianni Falco's :? Net zoals de rest van nederland geloof ik, maar ik heb geen ritsen, alleen maar klitteband en een touwtjes systeem waarmee je de boel dicht trekt, ik heb dan niet van die hele sportieve laarzen, maar ze zijn er ook wel met toesliders enzo.

Misschien is dat ook wel de moeite waard, en ze zijn niet zo vreselijk duur als een Sidi ofzo

Suc6 iig !
 
Mijn Daineses zijn ook nog wel te maken maar het meest hinderlijke is dat de zool zo flixibel is geworden, door die kaasrasp stepjes van suzuki krijg ik na 50 km zere poten en als ik in een bocht met de bal van mijn voet op mijn stepjes buw flexed mijn zool mee |(
 
Dat niet duur was maar omdat mijn vrouw in de buurt was :P

Wil gewoon iets lekker veiligs, als je voelt hoe soepel die Daineses zijn vermoed ik dat ze geen reet bescherming bieden bij een zijdelingse aanrijding, daar zien de Alpinestars uit kunststof er wel intressanter uit
 
Ik heb zelf laarzen van oxtar (goretex) en ze bevallen me heel goed. Enige minpuntje is dat ze zoveel herrie maken bij het lopen :)
 
Haha... die van mij piepen ook bij het lopen. Eens in de zo veel tijd gooi ik weer wat naaimachineolie tussen de piepende delen :)
 
Breekt gisteren de rits van mijn rechter laars af nadat de week ervoor al de linkerkant gescheurd was....bovendien zijn de laarzen al lekker geschaafd van tegen de beschermplaatjes te zitten (ik heb scheve poten :X )

Bovendien is de zool van beide laarzen zo flexibel als een sportschoen geworden; vaststelling Dainese is topspul maar hun laarzen zuigen :P

Was nu op de uitkijk...met een beperkt budget O-) vrouw leest mee ;) voor een nieuw setje laarzen...uiteraard kijk ik dan onmiddelijk naar de Vertebra II of de race en de alpinstars [me]Sigma vind die GP met die zijflappen erug :9~
[/me]


Maar heeft hier iemand ervaringen met oxtar?? heb eens gekeken zoals bv de Marshalls van motorsportschool rijden er nogal wat mee en ze zijn veel goedkoper dan Sidi of Alpinestars


ik heb zelf nu oxtar ... sport de waterdichte versie met sliders en alles erop
bevalt erg goed had hiervoor de sidi's vertebra ii maar na 2 paar te hebben omgeruild doordat deze steeds stuk gingen(leer werd steeds 'doorgeknipt'bij het vertebra systeem) moet ik zeggen dat de oxtars perfect bevallen en naar mijn meing zeer geschikt zijn voor mensen met wat dikkere kuiten (vallen erg ruim) mocht dat van toepassing zijn.

mijn mening kopen die oxtars en die sidi's zeker niet aan beginnen

nou success
 
Ik heb geen ervaring met Oxtars maar wel met de Vertebra's en met de Strada (allebei van Sidi) en ze bevallen me erg goed. De vertebra's voor toeren en vakantie (veiliger) en de strada te-por voor woon-werk, stad etc. (loopt lekkerder) :)
 
Kep afgelopen zaterdag nwe SIdi`s gehaald bij hans van wijk motoren in zoetermeer , Niet duur 180 pleuro`s ...zaten lekker dus gelijk gekocht.
Weet niet welk model staat er niet op , ouder model ofzo. Zijn zwart.
Die dingen hebben een erg stijve zool ,als ik loop is het van : klap ,klap :)
 
Alpinestars SMX III, topspul (180 EUR voor betaald)
Heb de Oxtars ook geprobeerd, maar die zaten een stuk minder comfortabel en waren qua veiligheid zeker niet beter.
 
Kheb die Alpinestars S-MX Pro ff aangehad, man wat zitten die dingen lekker, en ze zijn erg mooi *D

De gewone S-MX was 199,- wel minder mooi dan die pro..

Prijs hiero... 229,95
 
Ik heb sidi verbereta geloof ik, van die waterdichte dingen. Ze bevallen goed, alleen beginnen de neuzen te slijten als je er vaak op loopt.
 
op motorgoedkoop staan ze wel..solly, denk de plus ja die dingen zitten echt goed!!
 
Heb nu zo'n 30k km gereden met oxtar tcs evo laarzen, en ze bevallen goed. Dit is al wel m'n 2e setje, bij het eerste setje scheurde er wat in het schanier mechanisme en onder de garantie kreeg ik gelijk nieuwe. :}
Goedkoper dan de andere merken zijn ze volgens mij niet, de mijne waren iets van 250 euro.

full


Maar dan in zw/w
 
Deze kocht ik op de beurs dit jaar. Kostten me toen 160 euri's. Maar he kan ook wel zijn dat ze nu uit de collectie zijn. Zijn iig wel fijne laarzen.
33835
 
Terug
Bovenaan Onderaan