Welke lampen in je motor ?

FER ZX9-R

MF'er
5 mrt 2003
55
0
Zaandam
Ik ben weer voorzien van een nieuwe bike en normaal kocht ik meteen een setje Philips Gold lampen, beter zichtbaar in het verkeer en kreeg vaak goede reacties van mensen als ze me zagen rijden.

nu schijnen de lampen niet of nauwelijks meer verkocht te worden, ik had er gelukkig nog 3 liggen, maar vraag me eens af wat jullie doen om je beter zichtbaar te maken m.b.t. licht en wat voor verlichting gebruiken jullie?

zijn er momenteel goede vervangers met een kleurtje of is tegenwoordig alles helder wit? een xenon kitje zie ik niet zo zitten...

brand maar los...
 
oke, gewoon overal te koop ? prijs ?
wil je wat meer uitgeven, en toch goed opvallen in het verkeer zou ik xenon kopen.
Grootlicht gebruik ik nooit meer, xenon geeft net zoveel licht, alleen iets minder hoog.
Met xenon geen vizieren meer wisselen, in het donker met een dark smoke nog goed zicht.
En het valt echt op bij de koekblikkers.
En het ziet er nog gaaf uit ook 8-)

Kost wat maar dan heb je ook wat, dus niet enkel voor posers, dit is echt functioneel en veiligheid verhogend vind ik :)
 
zie dat inbouwen niet zo zitten... lijkt me overigens wel gaaf...

Ik zag ook heel erg op tegen het inbouwen van Xenon. Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en aan het inbouwen begonnen. Het is echt simpel. Gewoon een kwestie van kabeltjes inpluggen en vervolgens ballast wegwerken. Ik hoefde niets te verbouwen/slopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag ook heel erg op tegen het inbouwen van Xenon. Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en aan het inbouwen begonnen. Het is echt simpel. Gewoon een kwestie van kabeltjes inpluggen en vervolgens ballast wegwerken. Ik hoefde niets te verbouwen/slopen.

:^

Mijn ballast paste precies achter mijn snelheidsmeter. Ik heb bi-xenon zodat er ook groot licht in zit, gebruik ik nooit meer...

Ik merk dat automobilisten mij beter zien, zowel 's nachts als overdag als ik door de file heen rijd

En zoals gezegd, inbouwen is kinderspel...

Xenonsetjes kun je overal wel vandaan halen, via internet of gewoon ergens in een motorzaak/autozaak bestellen. Mijn set was 90 euro
 
philips motovision :Y


:^

Die heb ik er ook inzitten, maar ben nu wel jaloers op me broertje "Balkie" hiero....

die heeft sinds kort Xenon in zn pan zitten, en wat een bulk licht geeft dat :Y vd week naast mekaar gereden in t donker. Zijn xenon kwam verder dan mijn groot licht -O-

Dus na de vakantie ikke ook xenon, en wat t mooiste is, me vrouw vind t ook mooi :P
 
Ik rij al een tijdje rond met Motovision van Philips. Kosten: €15,= (H4).
Persoonlijk heb ik het idee dat ik goed gezien wordt vanwege de oranje gloed in de lamp.
Bovendien geven ze meer licht dan een "gewone" lanp.
 
waar heb je je ballast verstopt dan ? welke kit heb je gekocht ?

Ik heb mijn xenon bij forum member Suzuki/Yoshimura besteld. Is kleine ballast die ik achter m'n teller unit heb gestopt. Ik was eerst beetje huiverig voor de warmte, maar heb na een flink stuk rijden een keer die teller losgehaald, aan de xenon gevoeld en deze werd slechts klein beetje warm.
 
Ik heb mijn xenon bij forum member Suzuki/Yoshimura besteld. Is kleine ballast die ik achter m'n teller unit heb gestopt. Ik was eerst beetje huiverig voor de warmte, maar heb na een flink stuk rijden een keer die teller losgehaald, aan de xenon gevoeld en deze werd slechts klein beetje warm.

:^

En het is een heerlijk effect :9

full
 
kan het plastig in je kuip de warmte wel aan van de lamp ? de koplamp zeg maar...

Montage van Xenonlampen levert geen enkel probleem op voor de standaard koplampreflector. Door het lage stroomverbruik van het Xenon systeem ligt ook de temperatuur die de lamp bereikt aanzienlijk lager dan een standaard halogeenlamp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan