Welke lijm voor het magneetje van de fietscomputer

Cugel

Die hard MF'er
26 jan 2003
373
0
Ik heb een Cagiva Gran Canyon met een gespaakt wiel. Deze week heb ik een fietscomputer gekocht maar kan er geen goed plekkie voor vinden omdat de spaken te ver naar binnen staan. Monteren op de schijfrem kan ook niet want daar staat alles weer alles veel te dicht bij elkaar. Ik zal dus mijn magneetje op de velg moeten plakken. Nu heb ik in verschillende topics deze oplossing gelezen maar nergens staat vermeld welke lijm gebruikt is en of dat ook goed blijft zitten.
Dus graag een merk als het even kan.

Verder zag ik in verschillende posts dat er andere magneetjes gebruikt worden. Als dat goed werkt is dat natuurlijk wel wat makkelijker. Ik zoek er dan wel 1 die lekker plat is en een wat groter oppervlak heeft, dat plakt wat makkelijker. Werkt het dan ook nog goed?
 
Geen Pritt-stift als lijm, maar bepaalde obscure lichaamssappen die vrijkomen bij bepaalde lichamelijke en geestelijke sappige anatomische bewegingsbehoeftes :+ .

Serieus nu.. Wat ik me ook afvraag is of je ook iets aan de uitbalancering van je wielen moet doen nadat je zo`n magneetje op je wiel hebt geplakt.
 
Geen Pritt-stift als lijm, maar bepaalde obscure lichaamssappen die vrijkomen bij bepaalde lichamelijke en geestelijke sappige anatomische bewegingsbehoeftes :+ .
Kan zeggen wat je wilt, maar heb je ooit wel eens ee nbaby uit elkaar zien vallen *D
 


He, die pritt werkt niet goed hoor. Mijn magneet viel er gelijk af op het kiezelpad. Na 2 uur zeven heb ik dat ding teruggevonden !!! Ik heb de oplossing gevonden: twee tire-wraps :] Zit uitstekend vast, hobbelt alleen wat, maar ja, daar wen ik wel aan :+ :+ :+

Als dat niet helpt zal ik die tip over die "prutt"stift eens proberen. Richten wordt misschien een probleem (lol)

Ik heb trouwens ook nog een grote magneet liggen, die past wel helemaal om de velg, zal wel lastig met balanceren worden, ding weegt een kilootje of 2
 
Heehee, niet zo snel!

Bison tweecomponenten werkt ook als beton.

Enne: zo dicht mogelijk tegen de as he, niet alleen blijft het daar beter zitten, de draaisnelheid is ook lager. Dat betekent weer dat het sensortje meer tijd heeft om het signaal op te piiken. En het heeft minder invloed op je balancering.

Go! Go! Go!

8-)
 
Heehee, niet zo snel!

Bison tweecomponenten werkt ook als beton.

Enne: zo dicht mogelijk tegen de as he, niet alleen blijft het daar beter zitten, de draaisnelheid is ook lager. Dat betekent weer dat het sensortje meer tijd heeft om het signaal op te piiken. En het heeft minder invloed op je balancering.

Go! Go! Go!

8-)

Ik vrees dat dat niet gaat lukken, er is geen ruimte. Mijn brembo-klauwen zitten behoorlijk in de weg. Dus dat magneetje moet waarschijnlijk echt op de velg. (heb er 1 gesloopt uit zo'n mageetje waar deurtje mee vast klikt) Dat ding weegt een paar gram. Zou dat problemen met de balans kunnen geven?
 
Ik vrees dat dat niet gaat lukken, er is geen ruimte. Mijn brembo-klauwen zitten behoorlijk in de weg. Dus dat magneetje moet waarschijnlijk echt op de velg. (heb er 1 gesloopt uit zo'n mageetje waar deurtje mee vast klikt) Dat ding weegt een paar gram. Zou dat problemen met de balans kunnen geven?

Op je velg kan je alleen doen als je uitbalanceert. Een paar gram is bij 100 km per uur een paar kilo. Dat merk je dus wel bij het rijden en veilig is het zeker niet.

Ik zou toch een plekkie op je remschijf, zo dicht mogelijk bij de as proberen (kzal wel mee helpen zoeken, kwil er ook 1tje monteren)
 
Op je velg kan je alleen doen als je uitbalanceert. Een paar gram is bij 100 km per uur een paar kilo. Dat merk je dus wel bij het rijden en veilig is het zeker niet.

Ik zou toch een plekkie op je remschijf, zo dicht mogelijk bij de as proberen (kzal wel mee helpen zoeken, kwil er ook 1tje monteren)


Tjee, een paar kilo ~! Dan is het maar goed dat ik nog niets geplakt heb. Het stond me toch bij dat ik ooit ergens een foto had gezien waar een magneetje op de velg geplakt zat. Kan het alleen niet meer terug vinden. Ik zat net nog eens ff te zoeken. Misschien gaat het op de naaf, andere kant waar de aansluiting van de kilometerteller zit. Ik zal dan wel een wat groter magneetje moeten zoeken anders word de afstand weer groter dan 5 mm.


[edit: ps scottoiler zit er op hoor!!]
 
Iemand al eens zo'n ding tegen hun kop gehad omdat ie los schoot ?
(nee geen baby's of lijm maar dat magneetje > :) )
 
Kan iemand mij vertellen wat het grote voordeel is van zo´n fietscomputer? :?
Ik heb er al in diverse topics over gehoord, maar weet nog steeds niet wat het voordeel is.
 
Het voordeel, voor mij, is dat ik dan een dagteller heb die ik niet op nul hoef te zetten als ik tank (geen benzinemeter). Verder is het ook wel relaxed om een teller te hebben die precies aangeeft hoe hard je rijdt. Ennnn het is ook leuk om te zien hoe hoog je gemiddelde snelheid is; de stopwatch functie voor je favoriete rondje; En de klok om het vier-uur-moment te bepalen, zodat je je soepje niet misloopt ;)

Ik heb trouwens ook een deur-magneet gebruikt, die is net effe sterker dan de originele. Het magneetje heb ik gemonteerd aan de remschijf, met een bos tie-raps. Ik zal effe kijken of ik er een fotootje van kan maken. De balancering van het wiel moet je wel effe (laten) controleren, want het rijdt echt voor geen meter anders. Voor de werking van de computer maakt het niet uit waar je de magneet monteert, je wiel draait immers op elke plek (vlak bij de as, of bij je band) even hard. Wel scheelt het voor de middelpuntvliedende kracht, en dus het gewicht van het magneetje.
 
Voor de werking van de computer maakt het niet uit waar je de magneet monteert, je wiel draait immers op elke plek (vlak bij de as, of bij je band) even hard. Wel scheelt het voor de middelpuntvliedende kracht, en dus het gewicht van het magneetje.

De snelheid waarmee de magneet dicht bij de as langskomt is lager al ie dicht bij de as gemonteerd zit.
 
is dubbelzijdig plakkende tape geen idee? van dat spul waar ze achteruitkijk-spiegels op je raam plakken ofzo? plakt als de %%&(@
 
Op dinsdag 25 februari 2003 21:48 schreef Cugel het volgende:Ik heb trouwens ook nog een grote magneet liggen, die past wel helemaal om de velg, zal wel lastig met balanceren worden, ding weegt een kilootje of 2

plak je toch aan de andere kant van je wiel ook een magneet.
Gegarandeerd no-wheelie bike.....

Ps. hebbie een soldeerbout en een grote klodder tin
 
Terug
Bovenaan Onderaan