Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
of je pakt een 195/50-17... autoband . dan heb je helemaal veel rubber op de weg
Ja, maar met zo'n inzakkende / inhangende band vind ik niet fijn rijden.
(hoe je het ook omschrijft).
Oh je wilt meer rubber, dus 9mm bandhoogte meerzal dat volgens jouw oplossen?
Moet je even contact opnemen met bridgestone kunnen ze hun F1 banden hoger maken voor meer grip....
Enigste manier is spanning omlaag, zoek de ideale spanning die voor jouw acceptabel is, en bij 2 bar heb je nog echt geen inzakkende wangen hoor , al helemaal niet als je juist lager gaat met de bandhoogte, dus 45 of 40 hoog met lagere spanning geeft meer rubber op de weg met de zelfde of betere stabiliteit
De GSXR400r heb ik verkocht.Past de 190/55 ook al op een gsxr400?
En praat me niet van de BT014
Je achterband "doet" niet zo veel om wat scherper te sturen. Een 180 zal iets beter sturen, een ander merk band (bv. PP2's ) op die fiets zeker ook......
Hoe bevalt de firescheet ,is die net zo makkelijk te berijden als de gsx?De GSXR400r heb ik verkocht.
Daar had ik meestal BT-090's oder, zeer fijne banden .
De 190-55-17's heb ik onder een FireBlade .
BT-014 is inderdaad echt een ruk band.
* Niels gaat zeer binnenkort de Pirelli Rosso Corsa 190-55-17 bestellen .
Op de weg rijdt 190/50 wat fijner en stabieler vind ik. 190/55 Is goed voor scherper insturen en meer rubber onder flinke hellingshoeken. Maar je merkt dat het wat zenuwachtiger rijdt.
Maar geloof me, met 50 hoog kan je je motor ook aardig plat gooien... als het daar om gaat.
Oh je wilt meer rubber, dus 9mm bandhoogte meerzal dat volgens jouw oplossen?
Moet je even contact opnemen met bridgestone kunnen ze hun F1 banden hoger maken voor meer grip....
Enigste manier is spanning omlaag, zoek de ideale spanning die voor jouw acceptabel is, en bij 2 bar heb je nog echt geen inzakkende wangen hoor , al helemaal niet als je juist lager gaat met de bandhoogte, dus 45 of 40 hoog met lagere spanning geeft meer rubber op de weg met de zelfde of betere stabiliteit
Hoi,
rijd ook met 190/55 had hiervoor 180/55 Het hoogte verschil tussen deze banden is geloof ik 8 a 9 mm. Dit betekent dat je motor automatisch meer op zijn kop staat(je achterkant staat 8 a 9 mm hoger, zelfde effect als je voorkant laten zakken) Verder heb je onder hellingshoek inderdaad meer rubber op het asfalt. Kun je ook duidelijk merken aan de schaamranden. Bij de 180/55 reed ik ze simpel weg bij de 190/55 moet ik wel een stukje platter. De 180/55 is ook bedoel voor een 5,5 j velg. Voor een 6j velg kies je normaliter voor een 190 band en dit in combinatie met de 55 hoogte zorgt voor een mooie bolle band. Hij zal ook zeker makkelijker insturen als je oude band (omdat dit een oude band is).
Ik kies in ieder geval vor een 6j velg een 190/55 achterband.
greetz,
Wouter
sorry, maar dit vind ik een beetje een klok en klepel verhaal, je vergelijkt een F1 band met een motorband, het enige wat ze gemeen hebben is dat ze rond en zwart zijn.Oh je wilt meer rubber, dus 9mm bandhoogte meerzal dat volgens jouw oplossen?
Moet je even contact opnemen met bridgestone kunnen ze hun F1 banden hoger maken voor meer grip....
Enigste manier is spanning omlaag, zoek de ideale spanning die voor jouw acceptabel is, en bij 2 bar heb je nog echt geen inzakkende wangen hoor , al helemaal niet als je juist lager gaat met de bandhoogte, dus 45 of 40 hoog met lagere spanning geeft meer rubber op de weg met de zelfde of betere stabiliteit
.Hoi,
rijd ook met 190/55 had hiervoor 180/55 Het hoogte verschil tussen deze banden is geloof ik 8 a 9 mm. Dit betekent dat je motor automatisch meer op zijn kop staat(je achterkant staat 8 a 9 mm hoger, zelfde effect als je voorkant laten zakken) Verder heb je onder hellingshoek inderdaad meer rubber op het asfalt. Kun je ook duidelijk merken aan de schaamranden. Bij de 180/55 reed ik ze simpel weg bij de 190/55 moet ik wel een stukje platter. De 180/55 is ook bedoel voor een 5,5 j velg. Voor een 6j velg kies je normaliter voor een 190 band en dit in combinatie met de 55 hoogte zorgt voor een mooie bolle band. Hij zal ook zeker makkelijker insturen als je oude band (omdat dit een oude band is).
Ik kies in ieder geval vor een 6j velg een 190/55 achterband.
greetz,
Wouter
.Op de weg rijdt 190/50 wat fijner en stabieler vind ik. 190/55 Is goed voor scherper insturen en meer rubber onder flinke hellingshoeken. Maar je merkt dat het wat zenuwachtiger rijdt.
Maar geloof me, met 50 hoog kan je je motor ook aardig plat gooien... als het daar om gaat.
Bevalt prima, maar is inderdaad iets minder speels dan de 400.Hoe bevalt de firescheet ,is die net zo makkelijk te berijden als de gsx?
Gave Continentals zijn dat!
Draait het wiel nog wel rond of zit die vast tussen de achterbrug
Wel vet ~
thanks kawa, dat bedoelde ik dus.
niet meer grip met een iets lagere bandenspanning?
tenzij je zelf al met minder dan 2.3 rijd, dacht het wel. vraag de circuit rijders maar eens of ze de zelfde bandenspanning houden op de straat. en in motorbladen hebben ze het dacht ik soms over 1.9 in de voorband voor de grip
ik heb nu zelf in mijn motor 2.1 en 2.3 in de rubbertjes en dat werk voor mij tot nu toe erg goed. is een kwestie van steeds een stukje verlagen tot het minder gaat sturen, iets erbij en je bent er
en je kunt zo te zien altijd nog naar 240