Welke maat achterband voor meer rubber op de weg?

boersky40

MF'er
20 jan 2003
170
0
hengelo
Moet binnen kort een nieuwe achterband hebben
zit nu 190/50 op
wil eigenlijk naar een hoge ronde band,dacht aan 190/55
deze maat geeft meer rubber op het asfalt onder hellingshoek(denk ik)
wat is jullie ervaring hiermee
 
Ja, maar met zo'n inzakkende / inhangende band vind ik niet fijn rijden.
(hoe je het ook omschrijft).

Oh je wilt meer rubber, dus 9mm bandhoogte meerzal dat volgens jouw oplossen?
Moet je even contact opnemen met bridgestone kunnen ze hun F1 banden hoger maken voor meer grip....
Enigste manier is spanning omlaag, zoek de ideale spanning die voor jouw acceptabel is, en bij 2 bar heb je nog echt geen inzakkende wangen hoor , al helemaal niet als je juist lager gaat met de bandhoogte, dus 45 of 40 hoog met lagere spanning geeft meer rubber op de weg met de zelfde of betere stabiliteit
 
Oh je wilt meer rubber, dus 9mm bandhoogte meerzal dat volgens jouw oplossen?
Moet je even contact opnemen met bridgestone kunnen ze hun F1 banden hoger maken voor meer grip....
Enigste manier is spanning omlaag, zoek de ideale spanning die voor jouw acceptabel is, en bij 2 bar heb je nog echt geen inzakkende wangen hoor , al helemaal niet als je juist lager gaat met de bandhoogte, dus 45 of 40 hoog met lagere spanning geeft meer rubber op de weg met de zelfde of betere stabiliteit


Moet je mij eens vertellen waar je een 180/45 of 180/40 band kan krijgen vriend???????
Nu heb je mijn aandacht....
 
Hoi,

rijd ook met 190/55 had hiervoor 180/55 Het hoogte verschil tussen deze banden is geloof ik 8 a 9 mm. Dit betekent dat je motor automatisch meer op zijn kop staat(je achterkant staat 8 a 9 mm hoger, zelfde effect als je voorkant laten zakken) Verder heb je onder hellingshoek inderdaad meer rubber op het asfalt. Kun je ook duidelijk merken aan de schaamranden. Bij de 180/55 reed ik ze simpel weg bij de 190/55 moet ik wel een stukje platter. De 180/55 is ook bedoel voor een 5,5 j velg. Voor een 6j velg kies je normaliter voor een 190 band en dit in combinatie met de 55 hoogte zorgt voor een mooie bolle band. Hij zal ook zeker makkelijker insturen als je oude band (omdat dit een oude band is).

Ik kies in ieder geval vor een 6j velg een 190/55 achterband.

greetz,

Wouter
 
Op de weg rijdt 190/50 wat fijner en stabieler vind ik. 190/55 Is goed voor scherper insturen en meer rubber onder flinke hellingshoeken. Maar je merkt dat het wat zenuwachtiger rijdt.

Maar geloof me, met 50 hoog kan je je motor ook aardig plat gooien... als het daar om gaat.
 
Je achterband "doet" niet zo veel om wat scherper te sturen. Een 180 zal iets beter sturen, een ander merk band (bv. PP2's ) op die fiets zeker ook......
 
Je achterband "doet" niet zo veel om wat scherper te sturen. Een 180 zal iets beter sturen, een ander merk band (bv. PP2's ) op die fiets zeker ook......


Ben zelf geen michelin fan,heb in het verleden(eind 90'er jaren) een pp gehad
vond dit nooit een fijne band ,ben daarna op battlax overgegaan , deze bevielen mij toen veel beter
 
Op de weg rijdt 190/50 wat fijner en stabieler vind ik. 190/55 Is goed voor scherper insturen en meer rubber onder flinke hellingshoeken. Maar je merkt dat het wat zenuwachtiger rijdt.

Maar geloof me, met 50 hoog kan je je motor ook aardig plat gooien... als het daar om gaat.


Het plat gooien lukt met elke band wel ;)
Het gaat meer om het vertrouwen
 
Oh je wilt meer rubber, dus 9mm bandhoogte meerzal dat volgens jouw oplossen?
Moet je even contact opnemen met bridgestone kunnen ze hun F1 banden hoger maken voor meer grip....
Enigste manier is spanning omlaag, zoek de ideale spanning die voor jouw acceptabel is, en bij 2 bar heb je nog echt geen inzakkende wangen hoor , al helemaal niet als je juist lager gaat met de bandhoogte, dus 45 of 40 hoog met lagere spanning geeft meer rubber op de weg met de zelfde of betere stabiliteit


geld dat ook onder hellingshoek?
kan ik me niet voorstellen :?
 
Hoi,

rijd ook met 190/55 had hiervoor 180/55 Het hoogte verschil tussen deze banden is geloof ik 8 a 9 mm. Dit betekent dat je motor automatisch meer op zijn kop staat(je achterkant staat 8 a 9 mm hoger, zelfde effect als je voorkant laten zakken) Verder heb je onder hellingshoek inderdaad meer rubber op het asfalt. Kun je ook duidelijk merken aan de schaamranden. Bij de 180/55 reed ik ze simpel weg bij de 190/55 moet ik wel een stukje platter. De 180/55 is ook bedoel voor een 5,5 j velg. Voor een 6j velg kies je normaliter voor een 190 band en dit in combinatie met de 55 hoogte zorgt voor een mooie bolle band. Hij zal ook zeker makkelijker insturen als je oude band (omdat dit een oude band is).

Ik kies in ieder geval vor een 6j velg een 190/55 achterband.

greetz,

Wouter


aan zulke antwoorden heeft een motorrijder wat aan :} :}
 
Oh je wilt meer rubber, dus 9mm bandhoogte meerzal dat volgens jouw oplossen?
Moet je even contact opnemen met bridgestone kunnen ze hun F1 banden hoger maken voor meer grip....
Enigste manier is spanning omlaag, zoek de ideale spanning die voor jouw acceptabel is, en bij 2 bar heb je nog echt geen inzakkende wangen hoor , al helemaal niet als je juist lager gaat met de bandhoogte, dus 45 of 40 hoog met lagere spanning geeft meer rubber op de weg met de zelfde of betere stabiliteit
sorry, maar dit vind ik een beetje een klok en klepel verhaal, je vergelijkt een F1 band met een motorband, het enige wat ze gemeen hebben is dat ze rond en zwart zijn.
Voor de rest is het enige wat er gebeurt als je met een straatband met een te lage spanning gaat rijden dat je wat sneller bij de bandenboer komt, de grip wordt er echt niet beter van op straat.
en met een lagere bandenspanning stabieler? bullshit.
met een hogere brde band heb je wel meer rubber op de weg, de band vervormt namelijk als je instuurt.
 
Hoi,

rijd ook met 190/55 had hiervoor 180/55 Het hoogte verschil tussen deze banden is geloof ik 8 a 9 mm. Dit betekent dat je motor automatisch meer op zijn kop staat(je achterkant staat 8 a 9 mm hoger, zelfde effect als je voorkant laten zakken) Verder heb je onder hellingshoek inderdaad meer rubber op het asfalt. Kun je ook duidelijk merken aan de schaamranden. Bij de 180/55 reed ik ze simpel weg bij de 190/55 moet ik wel een stukje platter. De 180/55 is ook bedoel voor een 5,5 j velg. Voor een 6j velg kies je normaliter voor een 190 band en dit in combinatie met de 55 hoogte zorgt voor een mooie bolle band. Hij zal ook zeker makkelijker insturen als je oude band (omdat dit een oude band is).

Ik kies in ieder geval vor een 6j velg een 190/55 achterband.

greetz,

Wouter
:^.
Op Zandvoort net niet met de stepjes over de grond, met de teen sliders wel over de grond (ja, ook iets met de positie van de voet :P), maar evengoed nog schaamranden :P.
Haha.
(Tijd voor een andere rem/schakel set :P.



Op de weg rijdt 190/50 wat fijner en stabieler vind ik. 190/55 Is goed voor scherper insturen en meer rubber onder flinke hellingshoeken. Maar je merkt dat het wat zenuwachtiger rijdt.

Maar geloof me, met 50 hoog kan je je motor ook aardig plat gooien... als het daar om gaat.
:^.


Hoe bevalt de firescheet ,is die net zo makkelijk te berijden als de gsx?
Bevalt prima, maar is inderdaad iets minder speels dan de 400.
Maar ik zou voor geen goed meer willen ruilen :P.




En om even terug te komen,

Setje 120-70-17 / 190-55-17 Pirelli Rosso Corsa besteld *O* *O* *O* .
 
Er wordt toch gevraagt, meer rubber O-)

Dus een 240/40 ZR18 8-)

full
 
thanks kawa, dat bedoelde ik dus.

niet meer grip met een iets lagere bandenspanning?
tenzij je zelf al met minder dan 2.3 rijd, dacht het wel. vraag de circuit rijders maar eens of ze de zelfde bandenspanning houden op de straat. en in motorbladen hebben ze het dacht ik soms over 1.9 in de voorband voor de grip :)

ik heb nu zelf in mijn motor 2.1 en 2.3 in de rubbertjes en dat werk voor mij tot nu toe erg goed. is een kwestie van steeds een stukje verlagen tot het minder gaat sturen, iets erbij en je bent er

en je kunt zo te zien altijd nog naar 240 :)
 
thanks kawa, dat bedoelde ik dus.

niet meer grip met een iets lagere bandenspanning?
tenzij je zelf al met minder dan 2.3 rijd, dacht het wel. vraag de circuit rijders maar eens of ze de zelfde bandenspanning houden op de straat. en in motorbladen hebben ze het dacht ik soms over 1.9 in de voorband voor de grip :)

ik heb nu zelf in mijn motor 2.1 en 2.3 in de rubbertjes en dat werk voor mij tot nu toe erg goed. is een kwestie van steeds een stukje verlagen tot het minder gaat sturen, iets erbij en je bent er

en je kunt zo te zien altijd nog naar 240 :)


Er zijn er die het toch altijd beter (denken te) weten, en soms denk ik wat zal ik me ook druk maken... '( '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan