Welke maat achterband voor meer rubber op de weg?

boersky40

MF'er
20 jan 2003
170
0
hengelo
Moet binnen kort een nieuwe achterband hebben
zit nu 190/50 op
wil eigenlijk naar een hoge ronde band,dacht aan 190/55
deze maat geeft meer rubber op het asfalt onder hellingshoek(denk ik)
wat is jullie ervaring hiermee
 
Je moet geen nieuw rijwiel gedeelte verwachten. Hij stuurt itsie makkelijker, maar op hellingshoek merk je niet zo veel van... Een 190/50 biedt immers grip genoeg.

Je moet het gewoon proberen. Zoveel duurder zal zo'n band niet zijn en kwaad kan het ook niet :)

Ohjah... Let op je spatbord :')

full
 
Laatst bewerkt:
~
Je moet geen nieuw rijwiel gedeelte verwachten. Hij stuurt itsie makkelijker, maar op hellingshoek merk je niet zo veel van... Een 190/50 biedt immers grip genoeg.

Je moet het gewoon proberen. Zoveel duurder zal zo'n band niet zijn en kwaad kan het ook niet :)

Ohjah... Let op je spatbord :')

Heb nog wel een zwarte stift,kun je de schroef weg werken ;)
Qua grip denk ik niet dat het verschil maakt ,denk wel dat hij makkelijker de hoek omwil
 
Als je makkelijker de hoek om wilt kun je beter de voorvork wat laten doorsteken of de achterkant wat liften.(kortere dogbones)Steilere balhoofdhoek,heeft meer effect. :+
Meende dat de Daytona de zelfde geometrie had als de Speed Triple(heb ik dan)gaat toch lekker vlot een bochtje om.
Moet wel zeggen dat de eigenbouwfiets nog liever de bocht in wil.
:W
 
Laatst bewerkt:
Als je makkelijker de hoek om wilt kun je beter de voorvork wat laten doorsteken of de achterkant wat liften.(kortere dogbones)Steilere balhoofdhoek,heeft meer effect. :+
Meende dat de Daytona de zelfde geometrie had als de Speed Triple(heb ik dan)gaat toch lekker vlot een bochtje om.
Moet wel zeggen dat de eigenbouwfiets nog liever de bocht in wil.
:W


Kom zelf van een streetfighter met sbk stuur ,andere dogbones en 2cm door de voorveren
gezakte yzf 750
Denk dat ik ook nog moet wennen aan de clipons ;) (misschien tch weer een sbk stuur)
Vond de motor lui sturen ,heb de vering veranderd ,nu stuurt hij stukken beter
Alleen de banden ,achter BT014(190/50) voor Bt010 :N
Had op de YZF altijd supercorsa's ,deze wil ik ook weer op de 955 zetten ,alleen dacht ik dat de 55 serie misschien iets makkelijker stuurt als een 50 serie
 
Als je makkelijker de bocht in wil moet je er een 180 band opgooien, of een 170, maar of dat past weet ik niet.
ik heb met 180, 190/50 en 190/55 gereden, en het verschil met insturen is nou niet bepaald wereldschokkend, lekker een 190/55 eronder, en je poten iets door laten steken of je kont omhoog zetten merk je een stuk meer van.
 
BT014 is sowiso een ruk band vind ik.

Ik rijd met MPP 190-55-17 achter, en voor iets door de kroonplaat laten zakken.
Stuurt prima.
(al gaat het veranderd worden in kroonplaat weer origineel, en achter omhoog i.v.m. grond speling).

Edit, en je hebt in de bocht best wel aardig rubber aan het asvalt.
Bocht uit accelereren met nog een aardige hellingshoek is zeer prima te zoen.
Ik begin al vrij vroeg met veel gas geven.
 
Laatst bewerkt:
Dacht de 190/55 ,is boller daardoor onder hellingshoek meer rubber + makkelijker de hoek om (denk ik !!!)

Of denk ik verkeerd


Je denk idd verkeerd.

De 190/55 is alleen hoger. Mocht je meer rubber op straat willen dan moet je een 200/50 monteren. Die is breder en ook weer hoger dan de 190/50 die je nu hebt.
Alleen kan die niet op je bestaande velg. Kan wel, maar dan staat ie te spits en gaatie vormen als een 190 en heb je nog niks bereikt.

Schnappie? 8-)

Mijn CB1300 hoort op 180/55 maar omdat mijn favoriete type niet meer te krijgen is heb ik een 190/55 gemonteerd. Maakt qua wegligging weinig verschil. Met de 180/55 stuurt ie iets beter..... Denk ik...
 
BT014 is sowiso een ruk band vind ik.

Ik rijd met MPP 190-55-17 achter, en voor iets door de kroonplaat laten zakken.
Stuurt prima.
(al gaat het veranderd worden in kroonplaat weer origineel, en achter omhoog i.v.m. grond speling).

Edit, en je hebt in de bocht best wel aardig rubber aan het asvalt.
Bocht uit accelereren met nog een aardige hellingshoek is zeer prima te zoen.
Ik begin al vrij vroeg met veel gas geven.


Past de 190/55 ook al op een gsxr400? :]

En praat me niet van de BT014 :r
 
ik heb met 180, 190/50 en 190/55 gereden, en het verschil met insturen is nou niet bepaald wereldschokkend, lekker een 190/55 eronder, en je poten iets door laten steken of je kont omhoog zetten merk je een stuk meer van.


Tanks veur the info
denk ook dat het een 190/55 word ,hier is veel makkelijker aan te komen
door de poten laten zakken zal niet lukken denk ik ,kom nu al bodem speling te kort
dan de konte moar omhoog
 
Je kunt ook gewoon voor een betere band kiezen ipv een andere maat.
Vaak meer dan voldoende. Vergeleken met een Bt-014 ga je er al mijlen op vooruit als je een Pilot Power neemt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan