welke mafkees doet zoiets

Niet alleen het rubber bepaalt wat je maximaal kunt remmen. De remmen, remleidingen, staat van blokken, geometrie van de motor, afstelling van de vering enz. hebben ook een grote invloed op de remweg.

Ik had op m'n SV650S hetzelfde rubber als op mijn (ex) Ducati 749, en toen ik met de Ducati remde, remde dat veel, maar dan ook echt gigantisch veel harder.

Helemaal gelijk. Doet echter niets af aan dat met remmen in optimale staat je vertraging in de praktijk ongeveer 8 tot 9 m/s2 zal zijn. Dat geldt zeker voor een auto. Voor een motor is dat in de regel iets minder. Blijft staan dat je bij 160 km/u tenminste een 6 maal langere remweg hebt dan bij 60 km/u.
Als ik dan lees dat dit een weg is met kuilen en bochten dan wordt de remweg alleen maar langer, of heel kort als die tegen een obstakel aan komt.

Nog een http://motornet.demotorsite.be/rijden/veiligheid/021011_remmen.html (link) waarin je kan zien dat een toerbuffel nog zo slecht niet is. Hun remvertraging lijkt nog wat beter dan die ik in berekeningen tegen kom. Waarbij de remvertraging bij hogere snelheden af neemt, wat een extra nadelig effect is.
 
ik denk dat ie bedoelt dat je weinig kans hebt om te ontsnappen aan een motoragent *D

Mwah, ligt aan de breedte van je eigen voertuig en de kennis van de wijk waar je rijd :P
Op de scootert in vroegere tijden wel eens weggekomen, door een poortje in te duiken, waardoor de Dominator van die tijden, met zijn te brede stuur, er niet in pastte en vast kwam te staan :D
 
Maar uiteraard keur ik het wegrijden met zulke hoge snelheden MET een passagier achterop natuurlijk KEI-hard af!

Door het anti-authoritaire gedrag van de bestuurder heeft ie mooi zijn vriend in zijn broek laten schijten en als het aan mij zou liggen een vriendschap hebben verpest.
 
Niet alleen het rubber bepaalt wat je maximaal kunt remmen. De remmen, remleidingen, staat van blokken, geometrie van de motor, afstelling van de vering enz. hebben ook een grote invloed op de remweg.

Ik had op m'n SV650S hetzelfde rubber als op mijn (ex) Ducati 749, en toen ik met de Ducati remde, remde dat veel, maar dan ook echt gigantisch veel harder.

Dit zijn allemaal zaken die als het goed is geweldig goed zijn. (goed onderhouden motor) maar belangrijke zaken zo als weer, wegdek, gedrag andere weggebruikers heb je niet in de hand. En dat zijn juist zaken die noodlotig kunnen zijn. Harder rijden dan mag doen wij allemaal wel eens maar 100 km te hard gaat echt niet ongemerkt. Dat is een bewuste keus. En met die keus neem je bewust het risico dat het erg mis gaat! En wie mag de boel opruimen? Wie mag bij iemand thuis gaan vertellen dat de motorrijder of andere verkeersdeelnemer niet thuis komt? Stoer zo'n beslissing toch!
 
Waarom ben je eigenlijk een moraalridder als je dergelijk extreem gedrag afkeurt? Is er iets goeds aan dan? Ik zou eerder moraalridder zeggen tegen iemand die elke cm overschreiding vreselijk vind en begint te ranten.
Als je 100km te hard rijdt en vlucht voor de pliesie (laf!) ben je bewust bezig met iets waarvan je wéét dat het niet in de haak is. Het is ook nog (objectief) gevaarlijk rijgedrag en dus mag je er best wat van zeggen. Dat moraalridder gedoe hier is een beetje een pavlov-reactie om maar niet inhoudelijk ergens op in te hoeven gaan. Een discussie killer zogezegd.

En als passende straf voor de dader: 5 jaar verplicht scootmobiel rijden en daarmee ook alle belangrijke motorevenementen bezoeken... :+

Het is veel belangrijker waar je te hard rijdt en hoe.
150 door een woonwijk / met drank op rijden / knetter stoned rijden is idioot
200 midden in de polder waar je 60 mag zonder ook maar een koe binnen 2 kilometer omtrek
Lekker belangrijk.
Ja ik rij als ik een dorp / wijk in rustig en geef op een dijk fietsers de ruimte en rij er rustig langs.
Je moet met je verstand rijden en rekening houden met het overig verkeer.
Alleen blijft zo onze hobby leuk en hebben anderen er geen overlast van
Af en toe te hard als het kan moet kunnen.
Als je dan gepakt wordt moet je ook niet janken.

Ik word alleen moe van die gasten die in zo'n topic janken en vervolgens in een ander topic posten dat ze net 250+ op de snelweg hebben gereden.

Voor alle duidelijkheid ja die gast is volkomen terecht gepakt en ja ik vind het een mongool
:+
 
Het is veel belangrijker waar je te hard rijdt en hoe.
150 door een woonwijk / met drank op rijden / knetter stoned rijden is idioot
200 midden in de polder waar je 60 mag zonder ook maar een koe binnen 2 kilometer omtrek
Lekker belangrijk.
Ja ik rij als ik een dorp / wijk in rustig en geef op een dijk fietsers de ruimte en rij er rustig langs.
Je moet met je verstand rijden en rekening houden met het overig verkeer.
Alleen blijft zo onze hobby leuk en hebben anderen er geen overlast van
Af en toe te hard als het kan moet kunnen.
Als je dan gepakt wordt moet je ook niet janken.

Ik word alleen moe van die gasten die in zo'n topic janken en vervolgens in een ander topic posten dat ze net 250+ op de snelweg hebben gereden.

Voor alle duidelijkheid ja die gast is volkomen terecht gepakt en ja ik vind het een mongool
:+


full
 
Nou, daar kan je trots op zijn. :N

60-km weg is doorgaans een erftoegangsweg. Daar kan dus zo een kind met fietsje de weg op schieten bijvoorbeeld.
en daar kom jij dan aan met 160 km/u....gefeliciteerd! -O-

Ik ben geen moraalridder hoor, maar 100 km/u te hard? waar zit je verantwoordelijkheidsgevoel dan?

Nou nou, niet zo overdrijven.
Hier zijn legio polderwegen die vroegâh gewoon 80 per uur waren en nu ineens 60 km/u.
Zal daar in het hoge noorden ook wel zo zijn.
En als je eens een keertje doortrekt naar 160......soit, zo gebeurd.

:+
 
Laatst bewerkt:
Stopteken en geen rijbewijs |(

100 te hard boeiend
Gezien het aantal reacties op mf over kneedownen / wheelies / hoogste snelheid enz enz is het belachelijk vinden van 100 te hard hypocriet.
Je er zijn zat mensen die zich netjes aan de regels houden, maar er zijn er ook zat die dat niet doen.
Voor de moraalridders onder ons :W

:^
 
Nou, daar kan je trots op zijn. :N

60-km weg is doorgaans een erftoegangsweg. Daar kan dus zo een kind met fietsje de weg op schieten bijvoorbeeld.
en daar kom jij dan aan met 160 km/u....gefeliciteerd! -O-

Ik ben geen moraalridder hoor, maar 100 km/u te hard? waar zit je verantwoordelijkheidsgevoel dan?
Jij rijdt ook al jaren motor, of niet? :') En 60 wegen zijn tegenwoordig steeds vaker lange rechte stukken met drempels in bochten, is vaak totaal doorgeslagen. Ben jij bijvoorbeeld ooit wel eens ter plekke geweest? (waar dit bericht over gaat?) Waarschijnlijk niet. Oordeel niet te snel! Natuurlijk is 100km te snel erg hard, maar daardoor niet meteen onverantwoordelijk. Op sommige motoren rij je nou eenmaal heel vlot 160 als je een beetje gas geeft, niks raars aan. Het wordt een ander verhaal als je met 160 tussen huizen/boerderijen/bedrijven door gaat knallen. Dat deze malloot er vandoor gaat oke, dat slaat nergens op. Maar dat mensen zo af en toe ene beetje doortrekken, mwoah, moet iedereen zelf weten. Beter geconcentreerd te hard rijden, dan je ongeconcentreerd aan de snelheid houden!
 
Op sommige motoren rij je nou eenmaal heel vlot 160 als je een beetje gas geeft, niks raars aan.
Dat is het slechtste excuus dat je kunt bedenken. Als je 'per ongeluk' te hard rijdt, moet je je rbw inleveren imho. Je mag wel enige controle van een bestuurder verwachten. Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het is gewoon geen excuus.
Ik heb nou een redelijk tamme brommerd, maar hiervoor had ik een K1100RS (ook niet echt een superbike) maar die kon ook in no time naar hoogst illegale snelheden accelereren. Tuurlijk doe je dat wel eens, maar dan is het nog altijd bij mijn volle verstand en als de pliesie komt zal ik op de blaren moeten zitten.

En ik hoor mensen wel eens zeggen dat ze zichzelf niet in de hand zouden hebben op een snelle motor en daarom maar geen motor gaan rijden. Hoewel ik me daar op geen enkele manier een voorstelling van kan maken (but that's just me) is het wel ok dat iemand zichzelf beschermd op die manier.
 
Nou, daar kan je trots op zijn. :N

60-km weg is doorgaans een erftoegangsweg. Daar kan dus zo een kind met fietsje de weg op schieten bijvoorbeeld.
en daar kom jij dan aan met 160 km/u....gefeliciteerd! -O-

Ik ben geen moraalridder hoor, maar 100 km/u te hard? waar zit je verantwoordelijkheidsgevoel dan?
meestal als ik een 60km zone in rijd is dat omdat die gemeente zeurt over lawaai en dat soort ongein, niet omdat het er onveilig is. Daarna rij je dan een veel slechtere weg met onoverzichtelijke kruispunten ed op en daar mag je dan ineens weer 80 omdat het een andere gemeente is. Just sayin' O-)
 
Mwah, ligt aan de breedte van je eigen voertuig en de kennis van de wijk waar je rijd :P
Op de scootert in vroegere tijden wel eens weggekomen, door een poortje in te duiken, waardoor de Dominator van die tijden, met zijn te brede stuur, er niet in pastte en vast kwam te staan :D

Motoragenten breken volgens mij regelmatig hun achtervolging af omwille van de verkeersveiligheid. Die hebben er niks aan als zo een opgeschoten puber met de adrenaline in de keel als een blinde kip met zijn scootah in stedelijk gebied probeert te ontkomen.

Vergeet het maar met je motor, de zwaantjes doen dingen met hun motor waar wij huis, tuin en keukencoureurs alleen maar van dromen, daar leg je het met je R1 kanon van af, en al helemaal met een peper in je reet.

Totaal onverstandig en onverantwoordelijk dus om daarvan weg proberen te rijden. Je bent dan zo het zaadje, als je al niet in het ziekenhuis beland.
 
Het feit dat iedereen (een enkele uitzondering daargelaten) dezelfde kant op rijdt, met min of meer dezelfde snelheid, geen voetgangers, gieters of fietser draagt ook enorm bij aan de veiligheid op de snelweg. De snelheidscontroles daar zijn inderdaad vrij zinloos. Ik heb ook veel liever een camera hier in de straat om de Schumachers tegen te houden dan op de A2 voor iemand die 130 rijdt.

ohja...ook geen overstekende kinderen! :+



:^



[me="Blade"]is al tijden bezig om hier in de straat een drempel te krijgen...[/me]

Ik heb een schurfhekel aan die dingen maar zolang ze hier de straat (30km) als racebaan gebruiken mag het van mij :Y Lopen/rennen/fietsen hier nogal veel kids rond...

En ik ben zelf geen heilige... rijd regelmatig veel te hard op 50-60-80 etc. km wegen...
 
Laatst bewerkt:
Stopteken en geen rijbewijs |(

100 te hard boeiend
Gezien het aantal reacties op mf over kneedownen / wheelies / hoogste snelheid enz enz is het belachelijk vinden van 100 te hard hypocriet.
Je er zijn zat mensen die zich netjes aan de regels houden, maar er zijn er ook zat die dat niet doen.
Voor de moraalridders onder ons :W


tja, wie trekt nou niet zijn gas eens lekker los of doet een wheely.
maar ik mag aannemen dat de meesten dat doen op een plek en moment dat het nog enigzins veilig is.
zonder rijbewijs en met een passagier vluchten voor de politie is gewoon vragen om ongelukken (die gelukkig niet gebeurd is).

doet me denken aan die twee ettertjes op een scooter die vluchten voor de politie en daarbij een man dood reden....
 
Motoragenten breken volgens mij regelmatig hun achtervolging af omwille van de verkeersveiligheid. Die hebben er niks aan als zo een opgeschoten puber met de adrenaline in de keel als een blinde kip met zijn scootah in stedelijk gebied probeert te ontkomen.

Vergeet het maar met je motor, de zwaantjes doen dingen met hun motor waar wij huis, tuin en keukencoureurs alleen maar van dromen, daar leg je het met je R1 kanon van af, en al helemaal met een peper in je reet.

Totaal onverstandig en onverantwoordelijk dus om daarvan weg proberen te rijden. Je bent dan zo het zaadje, als je al niet in het ziekenhuis beland.

Je vergeet 1 ding, wat die lui presteren met hun motoren doen ze ook in/op een rustige omgeving en zijn ze zelf ook rustig.
Wanneer die agenten in een achtervolging gaan, begint bij hun de adrenaline ook te stromen.
Waarom denk je dat ze soms hun achtervolgingen staken?
Omdat ze zelf ook fouten gaan maken tijdens het achtervolgen.
 
Jij rijdt ook al jaren motor, of niet? :') En 60 wegen zijn tegenwoordig steeds vaker lange rechte stukken met drempels in bochten, is vaak totaal doorgeslagen. Ben jij bijvoorbeeld ooit wel eens ter plekke geweest? (waar dit bericht over gaat?) Waarschijnlijk niet. Oordeel niet te snel! Natuurlijk is 100km te snel erg hard, maar daardoor niet meteen onverantwoordelijk. Op sommige motoren rij je nou eenmaal heel vlot 160 als je een beetje gas geeft, niks raars aan. Het wordt een ander verhaal als je met 160 tussen huizen/boerderijen/bedrijven door gaat knallen. Dat deze malloot er vandoor gaat oke, dat slaat nergens op. Maar dat mensen zo af en toe ene beetje doortrekken, mwoah, moet iedereen zelf weten. Beter geconcentreerd te hard rijden, dan je ongeconcentreerd aan de snelheid houden!

Wat is je punt?
Wil je nu zeggen dat je jaren motorervaring moet hebben om er iets zinnigs over te zeggen? :Z


Overigens ken ik dit dorp en de wegen daar en heb een sterk vermoeden welke weg dit is geweest. Er zijn daar veel huizen/boerderijen.

Het is gewoon levensgevaarlijk om daar zo hard te rijden, vooral de locale gietertjes lopen daardoor risico. En niet onbelangrijk; dit was een motorrijder zonder rijbewijs! Dus hoe goed zou hij kunnen correct inschatten/remmen/uitwijken?
 
Laatst bewerkt:
Wat is je punt?
Wil je nu zeggen dat je jaren motorervaring moet hebben om er iets zinnigs over te zeggen? :Z


Overigens ken ik dit dorp en de wegen daar en heb een sterk vermoeden welke weg dit is geweest. Er zijn daar veel huizen/boerderijen.

Het is gewoon levensgevaarlijk om daar zo hard te rijden, vooral de locale gietertjes lopen daardoor risico. En niet onbelangrijk; dit was een motorrijder zonder rijbewijs! Dus hoe goed zou hij kunnen correct inschatten/remmen/uitwijken?


Wat is jou punt?

Iemand zonder motorrijbewijs zou dat niet kunnen? :z :W
 
Dat is het slechtste excuus dat je kunt bedenken. Als je 'per ongeluk' te hard rijdt, moet je je rbw inleveren imho. Je mag wel enige controle van een bestuurder verwachten. Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het is gewoon geen excuus.
Ik heb nou een redelijk tamme brommerd, maar hiervoor had ik een K1100RS (ook niet echt een superbike) maar die kon ook in no time naar hoogst illegale snelheden accelereren. Tuurlijk doe je dat wel eens, maar dan is het nog altijd bij mijn volle verstand en als de pliesie komt zal ik op de blaren moeten zitten.

En ik hoor mensen wel eens zeggen dat ze zichzelf niet in de hand zouden hebben op een snelle motor en daarom maar geen motor gaan rijden. Hoewel ik me daar op geen enkele manier een voorstelling van kan maken (but that's just me) is het wel ok dat iemand zichzelf beschermd op die manier.
Jij lees ook wat je wilt lezen. Dat zegt hij toch helemaal niet?

En wie zegt dat de beste man die op de vlucht ging ook niet 'even' een stukkie hoogst illegaal hard wilde rijden? Pot verwijt de ketel :z
 
Wat is je punt?
Wil je nu zeggen dat je jaren motorervaring moet hebben om er iets zinnigs over te zeggen? :Z


Overigens ken ik dit dorp en de wegen daar en heb een sterk vermoeden welke weg dit is geweest. Er zijn daar veel huizen/boerderijen.

Het is gewoon levensgevaarlijk om daar zo hard te rijden, vooral de locale gietertjes lopen daardoor risico. En niet onbelangrijk; dit was een motorrijder zonder rijbewijs! Dus hoe goed zou hij kunnen correct inschatten/remmen/uitwijken?
Dus omdat toevallig dat weggetje langs vele huizen / boerderijen ligt liggen de weggetjes waar ik hem af en toe ff doortrek ook langs huizen / boerderijen? Figures :')

Boeiend dat hij geen RBW heeft. Wie weet doet hij wel veel circuitrijden of wat dan ook. Aannames, aannames...
 
Jij lees ook wat je wilt lezen. Dat zegt hij toch helemaal niet?

En wie zegt dat de beste man die op de vlucht ging ook niet 'even' een stukkie hoogst illegaal hard wilde rijden? Pot verwijt de ketel :z
Huh? Geen idee wat jij nou gelezen en/of geconcludeerd hebt uit mijn reactie, maar het slaat iig nergens op.
 
Nou, daar kan je trots op zijn. :N

60-km weg is doorgaans een erftoegangsweg. Daar kan dus zo een kind met fietsje de weg op schieten bijvoorbeeld.
kind maakt overtreding. Het wil een voorrangsweg oprijden zonder voorrang te verlenen aan het doorgaand verkeer.
en daar kom jij dan aan met 160 km/u....gefeliciteerd! -O-
Ja en?
Als ik op een voorrangsweg rij kan mij niets gebeuren, de andere weggebruikers respecteren de voorrangsregels toch? En overstekende gieters hebben enkel rechten als ze een veiligheidshesje dragen.
Ik ben geen moraalridder hoor, maar 100 km/u te hard? waar zit je verantwoordelijkheidsgevoel dan?
Even ver weg als die ouders die hun kinderen zonder verkeersopvoeding of begeleiding de weg op sturen... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan