Welke microfoon op de bulletcam?

CasGas

MF veteraan
30 mrt 2003
2.856
70
Achterhoek
Aangezien hier meer mensen zitten met een bulletcam, wil ik wel is weten wat voor een microfoon men erop heeft zitten om het geluid op te nemen. Die standaard microfoon die erbij zit (pack4 van rfconcepts) is echt bagger en ik wil eigenlijk toch wel iets fatsoenlijks.

Ik wil de mic denk ik achter het kuipruitje plaatsen, in de hoop dat daar weinig wind wervelingen zijn. Wie kan hier meer over vertellen? Dus echt specifieke modellen.

Met de search is hier niet echt een duidelijk antwoordt op te vinden.

De videocamera is trouwens een Canon MVX 10i.
 
Ik gebruik de standaard microfoon die bij de bullitcam zit. Ik plaats em of achter de kuipruit of in m'n tanktas...
Het geluid is zonder 'sok' om de microfoon inderdaad overstuurd maar ik gebruik nu een stuk foam waar ik de microfoon inschuif en ik moet zeggen dat het geluid daar al aardig van opknapt...
 
ik heb zo'n goedkope microfoon gebruikt die je bij de computerwinkel kan kopen. Ik heb toen mijn filmcamera in mijn tankstas gedaan en de lens er nog uit laten steken. Die microfoon heb ik ernaast gelegd en het geluid was goed genoeg. Je hoort door die microfoon toch alleen keihard de wind blazen.
Je kan proberen er een sponsachtig iets omheen te doen, als hij in de wind hangt of achter je kuipruit inderdaad. of om het achteruit te laten wijzen (naast je camera) zodat hij een beetje uit de wind ligt.
 
Is kijken of ik vanavond iets spannends kan fabriceren met wat foam erom heen. Nog meer mensen hier ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan