Welke mini compressor?

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.788
4.962
Lemelerveld
Van het weekend onderweg iemand geholpen met een binnen bandje wisselen.
Nu was dr ook iemand bij met een machtig mooi klein compressortje dat zelfs de velg op de band plopte. Compressortje was niet eens zoveel groter dan ons handpompje.

Nu ben ik voor op reis ook op zoek naar zo iets en dan zo klein, compact en licht mogelijk. Mag best wat kosten, hoeft niet perse snel te pompen, wel een hoog genoeg druk (5 a 6 bar) halen om de band op de velg te ploppen.

Iemand tips voor een goeie?

Ik heb zelf deze 2 gevonden:
Stop & Go Mini-Air Compressor
Mooi klein, maar beetje jammere einddruk.

Beetje aan de grote en zware kant, wel een fatsoenlijke einddruk.
 
Niet gevraagd natuurlijk aan die kerel die dat mooie compressortje bij zich had? :+
 

Motopumps Mini Pro Inflator - $69.99

deze klinkt wel veelbelovend?
 

45 euro, helaas geen 12V aansluiting, alleen Li-On batterij, werkt prima
 
Die vent op YouTube met die grasmaaiers had een goeie test gedaan tussen een boel mini compressors. Ik hoop dat iemand weet wie ik bedoel want ik kan even niet op de naam komen.
 
Die vent op YouTube met die grasmaaiers had een goeie test gedaan tussen een boel mini compressors. Ik hoop dat iemand weet wie ik bedoel want ik kan even niet op de naam komen.
The Project Farm? Maar ik vind “die grasmaaiervent“ eigenlijk wel een goede naam voor het YT kanaal ;)

Ik kijk wel graag naar zijn experimenten. Volgens mij was hij ooit boer en kwam erachter dat je veel meer geld kan verdienen door honing in een grasmaaierblok te gooien en dan hardop de vraag te stellen “Is honey as good as 10W40? Let’s get this project underway!”.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
The Project Farm? Maar ik vind “die grasmaaiervent“ eigenlijk wel een goede naam voor het YT kanaal ;)

Ik kijk wel graag naar zijn experimenten. Volgens mij was hij ooit boer en kwam erachter dat je veel meer geld kan verdienen door honing in een grasmaaierblok te gooien en dan hardop de vraag te stellen “Is honey as good as 10W40? Let’s get this project underway!”.
Ja, die ja!

Niet altijd een heel wetenschappelijke benadering, maar hij komt wel echt over en geeft z'n mening. Niet van die gesponsorde producten die fantastisch zijn, alsof je naar een telsell commercial zit te kijken :P.

Deze is het:
 
Van het weekend onderweg iemand geholpen met een binnen bandje wisselen.
Nu was dr ook iemand bij met een machtig mooi klein compressortje dat zelfs de velg op de band plopte. Compressortje was niet eens zoveel groter dan ons handpompje.

Nu ben ik voor op reis ook op zoek naar zo iets en dan zo klein, compact en licht mogelijk. Mag best wat kosten, hoeft niet perse snel te pompen, wel een hoog genoeg druk (5 a 6 bar) halen om de band op de velg te ploppen.

Iemand tips voor een goeie?

Stop & Go Mini-Air Compressor
Mooi klein, maar beetje jammere einddruk.
Die stop & Go,kan tot 3,4bar dus je band krijg je vol, zou der nie om jammere.
 
Mijn koekblik is standaard uitgerust met een compressortje. Wanneer je kijkt naar de max druk volgens de opgave dan haalt hij 6 bar. Maar als ik m'n lege band moet oppompen dan duurt het wel 10 min voordat ik eindelijk 2,3 bar er in krijg. Ik heb persoonlijk liever een lagere max druk en een hogere opbrengst per minuut. Succes met uitzoeken.
 
Die stop & Go,kan tot 3,4bar dus je band krijg je vol, zou der nie om jammere.

Ja maar een band op de velg ploppen na een binnenband wissel is weer het volgende. Dat lukt doorgaans niet onder de 5 bar.

Op batterij is sowieso niet ideaal of je moet hem met de USB lader kunnen opladen. We willen t gaat gebruiken op de TET in dit geval in Noorwegen, maar in de toekomst ook meer afgelegen. Een accu die het net voor het er op ploppen op geeft is bijna frustrerender dan geen denk ik.

De Air shot is tot nu toe de grootste kanshebber.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 12 Volt compressortje van de Action in de garage liggen. Kan tot 10 bar. Even een andere stekker er aan gezet zodat ik hem rechtstreeks op mijn motor kan aansluiten en klaar

 
Heb bij de action ook ooit eens een mini compressor gekocht en daar heb ik de behuizing van afgehaald. Nu past die mooi onder mijn zadel.
Compressor maakt wel een pokke herrie, maar werkt naar behoren. Hoop hem eigenlijk nooit nodig te hebben.
 
Ik heb die ook. Met een geheel lege band begin je er niks mee. Je moet hem elke paar minuten uitzetten omdat hij anders te warm wordt. Als je dat niet doet kan hij geen druk meer opbouwen, merkte ik. 8)7
 

45 euro, helaas geen 12V aansluiting, alleen Li-On batterij, werkt prima

Zoiets moet het wel worden ja. Via USB opladen is voor ons ideaal. Dat hij tussendoor eventueel een keer moet opladen is jammer, maar in een hopelijk nooit voorkomende overkomelijk.
Het zijn allemaal motoren met binnenband dus ploppen gebeurt gewoon op druk, maakt niet zo veel uit of het er langzaam in komt.
1 van deze 2 gaat het waarschijnlijk worden, gelijk powerbank is ook best grappig van de 1e:
 
Laatst bewerkt:
12V mini compressor, Mannesmann
Alu motorbehuizing, alu cilinder, geen gevaarlijk hoge piekspanning bij inschakelen, ook geen half uur pompen op een motorbandje, conform TüV.

Mooi ding voor in de auto inderdaad.
Ziet er wel redelijk groot en zwaar uit. Al zetten ze de afmetingen er niet bij.

Het gaat mij er om dat ik in 1 of andere onverharde bergpas een binnenband kan wisselen en oppompen als ik lek rij. Dat het oppompen dan een half uur duurt zou jammer zijn, maar niet echt een probleem.

Het geheel van kampeerspullen, kleding, klimmaterieel, gereedschap, onderdelen etc etc moet dan in 4 zijkoffers van 36L verdeeld over 2 motoren. Het liefst nog een beetje licht gezien we over de TET zullen rijden.
 
Mooi ding voor in de auto inderdaad.
Ziet er wel redelijk groot en zwaar uit. Al zetten ze de afmetingen er niet bij.

Het gaat mij er om dat ik in 1 of andere onverharde bergpas een binnenband kan wisselen en oppompen als ik lek rij. Dat het oppompen dan een half uur duurt zou jammer zijn, maar niet echt een probleem.

Het geheel van kampeerspullen, kleding, klimmaterieel, gereedschap, onderdelen etc etc moet dan in 4 zijkoffers van 36L verdeeld over 2 motoren. Het liefst nog een beetje licht gezien we over de TET zullen rijden.
20 x 18 x 12cm.
 
conform TüV.

Ja, conform wat bij de Tüv precies? De enige soort van Tüv referentie naar dat product zijn die 5 pixels in het plaatje van iets dat op een Tüv logo lijkt. Verder alleen te vinden op een paar vage Poolse en Hongaarse websites. Op de verpakking zichtbaar op de site van HBM is geen Tüv logo zichtbaar. In de Tüv database vind ik ook geen referentie naar een Mannesmann compressor of iets wat daar op lijkt.

Altijd leuk, keurmerkjes en certificaten. Ik certificeer zelf ook dingen. Je kan mij je product sturen en dan laat ik er een paar scheten op. Als het product niet verkleurd krijg je een kapiteinkoek seal of approval en dag mag je dan op de verpakking zetten. Mag zelfs met meer dan 5 pixels zodat het kapiteinkoek seal of approval certificaatnummer zichtbaar is. Heb je verder ook geen reet aan maar ziet er wel leuk uit.
 
Laatst bewerkt:
Heb deze besteld. Direct na bestelling kwam ik er wel achter dat het zo ongeveer het enige product via Bol is dat er niet morgen is.
Maar ach, hooguit 31 juli stond er dus ook prima.

Zal er thuis eerst eens een paar bandjes mee oppompen, als dat mooi werkt gaat hij mee, anders toch weer de ouderwetse handpomp.
Ben je ook een half uur bezig, maar dan met meer bloed, zweet en tranen.

In een half uur op je compressor wachten kun je ook prima je prakkie warm maken oid, dus al veel minder erg.

 
Terug
Bovenaan Onderaan